Marzec u Figlarzy

  • Dnia 07 .03.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Ucieczka sombrero”. Bardzo proszę o wpłatę 30 zł.
  • Dnia 20.03.2025 r. udamy się na bajkę do „Kina Bułgarska 19”. Śniadanie w tym dniu zjemy o 8.45. Koszt 42 zł.Proszę by dzieci zabrały puste plecaki i miały wygodny strój (przy ładnej pogodzie – II śniadanie zjemy w Lasku Marcelińskim). Proszę o wpłaty tych rodziców, którzy jeszcze nie dokonali wpłaty.
  • Dnia 03.2025 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
  • Dnia 21.03.2025 r.  zachęcam by dzieci ubrały się w kolory wiosny.
  • Dnia 26 .03.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Skąd się wzięły elfy?” 

    Tematy kompleksowe w marcu:

  • 1 tydzień„Zwierzęta z dżungli i sawanny”
  • 2 tydzień  „Zwierzęta naszych pól i lasów ”
  • 3 tydzień  „Marcowa pogoda”
  • 4 tydzień  „Wiosenne przebudzenia” 

Bardzo proszę o wsparcie przy tworzeniu kącików tematycznych. Mile widziane książki, zdjęcia, figurki, kwiaty(kącik wiosenny)

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
  • utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu lwa,
  • zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
  • zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
  • określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie zwyczajów sowy,
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
  • poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
  • obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
  • utrwalanie nazw dni tygodnia,
  • określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • poznawanie budowy motyla,
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin