Marzec u Figlarzy

  • Dnia 01.03. 23 r. obchodzimy „Międzynarodowy Dzień Pisarzy”. W tym dniu odbędą się warsztaty z autorką książek Małgorzatą Swędrowską. Koszt 10 zł.
  • Dnia 10.03.2023 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
  • Dnia 17 .03.2023 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „AnderSEN”.
  • Dnia 20.03.2023 r. w „Międzynarodowy Dzień Szczęscia” zachęcam by dzieci ubrały się kolorowo i wiosennie.
  • Dnia 22.03.2023 r.  świętujemy „Światowy Dzień Wody” , zachęcam by przybrać barwy wody.
  • Dnia 24 .03.2023 r. odbędzie się koncert pod tytułem „Czy elfy istnieją? „. Proszę o wpłatę 10 zł,
  • Powitanie Wiosny ” Dnia 29.03.2023 r.  udamy sie do Puszczykowa na warsztaty wiosenne. Proszę by dzieci dotarły do przedszkola do godziny 8.30 oraz zabrały ze sobą puste plecaki. Wkrótce podam koszt wycieczki.

Tematy kompleksowe w marcu:

  • 1 tydzień „ Tak nam mija czas
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze
  • wskazywanie pełnych godzin na zegarze
  • mierzenie czasu trwania różnych czynności, np. stoperem, porównywanie czasu trwania różnych czynności, stosowanie określeń: dłużej, krócej;

 

  • 2 tydzień  „ Muzyka jest wszędzie
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
  • poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu gry na nich;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

 

  • 3 tydzień  „Mamy różne charaktery”
  • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich
  • stosowanie technik i metod pozwalających przezwyciężać negatywne emocje powstałe w wyniku przeżytych porażek i sytuacji stresowych, np. technik relaksacyjnych, muzykoterapii;
  • unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu;
  • wykorzystywanie codziennych sytuacji do nabywania umiejętności samooceny;
  • ocenianie zachowań innych (kolegów, bohaterów literackich, filmowych);
  • ocenianie własnego zachowania, działania względem innych, a także zachowania innych względem nas

 

  • 4 tydzień  „ Wiosna, wiosna
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
  • poznawanie etapów rozwoju kwiatów ogrodowych;
  • wymienianie nazw miesięcy należących do wiosny;
  • poznawanie etapów rozwojowych wybranych zwierząt, np. żaby, motyla;
  • oglądanie kwiatów ogrodowych, nazywanie ich, np.: tulipany, nasturcje, lilie; omawianie ich budowy (np. tulipana);obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy);
  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych, dbanie o młode).
  • poznawanie zwiastunów wiosny, np.: kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach;

Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.