Marzec u Wesołków
- Dnia 06.03.2025 r. w kulinarny czwartek zrobimy upieczemy pizzę.
- Dnia 07 .03.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Ucieczka sombrero „.
- Dnia 20.03.2025 r. udamy się na bajkę do „Kina Bułgarska 19”. Śniadanie w tym dniu zjemy o 8.45. Koszt 42 zł.
Proszę by dzieci zabrały puste plecaki i miały wygodny strój (przy ładnej pogodzie – II śniadanie zjemy w Lasku Marcelińskim).
- Dnia 21.03.2025 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
- Dnia 21.03.2025 r. zachęcam by dzieci ubrały się kolorowo i wiosennie.
- Dnia 26 .03.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Skąd się wzięły elfy? „.
Tematy kompleksowe w marcu:
- 1 tydzień„Zwierzęta z dżungli i sawanny”
- 2 tydzień „Zwierzęta naszych pól i lasów ”
- 3 tydzień „Marcowa pogoda”
- 4 tydzień „Wiosenne przebudzenia”
- Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
- utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wyglądu lwa,
- zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
- poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
- określanie tempa poruszania się zwierząt,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie zwyczajów sowy,
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
- obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
- utrwalanie nazw dni tygodnia,
- określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
- poznawanie oznak wiosny,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki,
- poznawanie budowy motyla,
- poznawanie przyczyn ochrony roślin