Listopad u Bystrzaków

  • 04.11.2025 r. Bystrzaki będą obchodzić „Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek”. W tym dniu zachęcam by dzieci przyniosły atrybuty związane z ich ulubioną bajką lub ulubioną bajeczkę. Chętne osoby mogą się przebrać za swoją ulubioną postać,
  • 05.11.2025 r. odbędzie się świąteczna sesja zdjęciowa.
  • Dnia 06.11.2025 r. odbędzie się apel z okazji „Dnia Niepodległości”, proszę o odświętny strój.
  • Dnia 20.11.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Zakurzony Pamiętnik Prababci”.

  • 20.11.2025 r. będziemy obchodzić „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”.
  • 25.11.2025 r. będziemy obchodzić „Dzień Pluszowego Misia”. Proszę by dzieci przyniosły w tym dniu ulubionego pluszaka.
  • Dnia 26.11.2025 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
  • 28.11.2025 r. obchodzimy „Andrzejki” w stylu regionalnym, zachęcam by dzieci przebrane były w stroje związane z tematem (temat w ujęciu szerokim: stroje regionalne, skojarzenia związane z miastami, z Polską itp.).

Tematy kompleksowe w listopadzie :

  • 1 tydzień „Mój dom – Polska”,

  • 2 tydzień  „Moja Rodzina”,

  • 3 tydzień  „Jesienne malowanie”,

  • 4 tydzień  „Pada i pada”

Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad:

  • Wzbogacenie wiedzy na temat własnego kraju j jego historii,

  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,

  • Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku,

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności,

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym,

  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota,

  • Kształtowanie postawy i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,

  • Wyjaśnienie znaczenia słów: prawa i obowiązki,

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,

  • Nauka piosenek i pląsów,

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom,

  • Kształtowanie umiejętności określania wielkości i porównywania ich,

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów,

  • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,

  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe itp,