Listopad u Figlarzy

Drodzy Rodzice

poniżej podaję Państwu wydarzenia w naszej grupie oraz tematy dydaktyczne, które będziemy realizować w miesiącu listopadzie

  • 04.11.25 odbędzie się Dzień Postaci z  Bajek- chętne dzieci mogą się przebrać za postać z bajki
  • 05.11.25 odbędzie się świąteczna sesja zdjęciowa, bardzo proszę o świąteczny strój dla dzieci
  • 06.11.25 wystąpimy z okazji Narodowego święta Niepodległości. Proszę, by dziewczynki były ubrane całe na biało, chłopcy czarne, granatowe spodnie i białe koszule. Proszę, by dzieci były ubrane już na przestawienie, ponieważ apel odbędzie się tuż po śniadaniu. Proszę zostawić dla dzieci rzeczy na przebranie.
  • 20.11.25 będziemy rozmawiać o Prawach dziecka.
  • 20.11.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka”, proszę o wpłatę 15 zł.
  • 24.11.25 nasza grupa odwiedzi Klub Seniora Promień na os. Piastowskim w Poznaniu. Jedziemy tam, by zaprezentować nasze umiejętności aktorskie, ale też na warsztaty przygotowane przez seniorów. Koszt transportu podam w późniejszym czasie
  • 25.11.25 obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia- bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola ulubione misie.
  • 26.11.25 odbędą się warsztaty chemiczne z Pracownią Wiatrak
  • 28.11.25 obchodzić będziemy Andrzejki w stylu regionalnym. Tego dnia dzieci mogą przebrać się do przedszkola w stroje związane z tematem: stroje regionalne, stroje kojarzące się z miastami w Polsce np.: smok, rycerz, księżniczka, ziemniak, zwierzęta Polskich lasów, napisy na koszulkach itp. Warto porozmawiać z dziećmi o tym z czym kojarzy się ten strój oraz w jaki sposób związany jest z naszym krajem.

Drodzy Rodzice

Jasełka w naszej grupie odbędą się 12.12.2025 o godzinie 15:00

Dzień Babci i Dziadka 29.01.2026 o godzinie 12:00

 

Tematy kompleksowe:

  1. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
  2. Poznań moje miasto.
  3. Moje prawa i obowiązki.
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

 

Zamierzone osiągnięcia dziecka:

  • wypowiada się na określony temat;
  • wie, co to jest legenda;
  • poznaje literę t, T;
  • wyodrębnia sylaby i głoskę w nagłosie;
  • rozpoznaje i nazywa literę t, T: drukowaną i pisaną, małą i wielką;
  • dzieli słowa i głoski;
  • rozpoznaje cyfrę 5;
  • liczy w dostępnym dla siebie zakresie;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • poznaje możliwości swojego ciała;
  • potrafi odtworzyć ruchem rytm wykonany na instrumencie;
  • śpiewa piosenkę;
  • wie, że w różnych regionach Polski są różne tradycje ludowe, np. strój, taniec;
  • opisuje wygląd wybranych strojów regionalnych;
  • rozpoznaje postacie znanych Polek i Polaków;
  • wykonuje pracę plastyczną;
  • wymienia Polskie symbole narodowe;
  • nazywa symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnia ich znaczenie;
  • uczestniczy w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych wykonując ruchy zgodnie z instrukcją;
  • poznaje najważniejsze miejsca i zabytki Poznania;
  • słucha Legendy o założeniu Poznania i rozmawia na temat jej treści;
  • wie, że każdy region Polski, posiada swoją gwarę – poznaje gwarę poznańską;
  • wypowiada się zdaniami na określony temat;
  • wie, że ma prawa i obowiązki;
  • poznaje litery d, D małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • wyodrębnia sylaby i głoskę w nagłosie;
  • dzieli słowa na sylaby i na głoski;
  • nazywa figury geometryczne;
  • rozpoznaje cyfrę 0;
  • aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń.
  • wypowiada się na temat praw i obowiązków;
  • poprawnie buduje dłuższą wypowiedź;
  • wyjaśnia jakie są konsekwencje niewywiązywania się z obowiązków;
  • pokazuje mimiką, ruchem, dźwiękiem różne emocje;
  • nazywa kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół;
  • zapisuje przebytą drogę za pomocą symboli;
  • rozpoznaje i nazywa litery k, K małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • rozpoznaje cyfrę 6;liczy w dostępnym zakresie;
  • chętnie współdziała z rówieśnikami podczas zabawy przy muzyce;
  • nazywa przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opisuje ich zastosowanie;
  • rozumie konieczność systematycznego dbania o czystość ciała;
  • wie na czym polega zdrowy styl życia;
  • wymienia co jest potrzebne do bezpiecznej jazdy na rowerze;
  • rozróżnia strony prawą i lewą.