Listopad u Figlarzy

Drodzy Rodzice,

  • Dnia 08.11.2021 r. obchodzimy „Światowy Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania”. Promowanie zdrowego stylu życia.
  • Dnia 22.11.2021 r. obchodzimy „Dzień Ochrony Praw Dziecka”
  • Dnia 25.11.2021 r. obchodzimy „Dzień Pluszowego Misia”
  • Dnia 29, 30.11.2021 r. świętujemy w grupie „Andrzejki”.

 

 

Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc listopad:

 

  • wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
  • poznanie pojęcia „wolność”;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • budowanie poczucia tożsamości narodowej,
  • zachęcanie do szanowania odmienności innych,
  • poznanie różnych rodzajów domów,
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
  • poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
  • poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
  • poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
  • rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
  • utrwalanie  polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
  • rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
  • rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
  • rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
  • zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej,;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.