Listopad u Figlarzy
Drodzy Rodzice
poniżej podaję Państwu wydarzenia w naszej grupie oraz tematy dydaktyczne, które będziemy realizować w miesiącu listopadzie
- 04.11.25 odbędzie się Dzień Postaci z Bajek- chętne dzieci mogą się przebrać za postać z bajki
- 05.11.25 odbędzie się świąteczna sesja zdjęciowa, bardzo proszę o świąteczny strój dla dzieci
- 06.11.25 wystąpimy z okazji Narodowego święta Niepodległości. Proszę, by dziewczynki były ubrane całe na biało, chłopcy czarne, granatowe spodnie i białe koszule. Proszę, by dzieci były ubrane już na przestawienie, ponieważ apel odbędzie się tuż po śniadaniu. Proszę zostawić dla dzieci rzeczy na przebranie.
- 20.11.25 będziemy rozmawiać o Prawach dziecka.
- 20.11.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka”, proszę o wpłatę 15 zł.
- 24.11.25 nasza grupa odwiedzi Klub Seniora Promień na os. Piastowskim w Poznaniu. Jedziemy tam, by zaprezentować nasze umiejętności aktorskie, ale też na warsztaty przygotowane przez seniorów. Koszt transportu podam w późniejszym czasie
- 25.11.25 obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia- bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola ulubione misie.
- 26.11.25 odbędą się warsztaty chemiczne z Pracownią Wiatrak
- 28.11.25 obchodzić będziemy Andrzejki w stylu regionalnym. Tego dnia dzieci mogą przebrać się do przedszkola w stroje związane z tematem: stroje regionalne, stroje kojarzące się z miastami w Polsce np.: smok, rycerz, księżniczka, ziemniak, zwierzęta Polskich lasów, napisy na koszulkach itp. Warto porozmawiać z dziećmi o tym z czym kojarzy się ten strój oraz w jaki sposób związany jest z naszym krajem.
Drodzy Rodzice
Jasełka w naszej grupie odbędą się 12.12.2025 o godzinie 15:00
Dzień Babci i Dziadka 29.01.2026 o godzinie 12:00
Tematy kompleksowe:
- Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- Poznań moje miasto.
- Moje prawa i obowiązki.
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
Zamierzone osiągnięcia dziecka:
- wypowiada się na określony temat;
- wie, co to jest legenda;
- poznaje literę t, T;
- wyodrębnia sylaby i głoskę w nagłosie;
- rozpoznaje i nazywa literę t, T: drukowaną i pisaną, małą i wielką;
- dzieli słowa i głoski;
- rozpoznaje cyfrę 5;
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
- poznaje możliwości swojego ciała;
- potrafi odtworzyć ruchem rytm wykonany na instrumencie;
- śpiewa piosenkę;
- wie, że w różnych regionach Polski są różne tradycje ludowe, np. strój, taniec;
- opisuje wygląd wybranych strojów regionalnych;
- rozpoznaje postacie znanych Polek i Polaków;
- wykonuje pracę plastyczną;
- wymienia Polskie symbole narodowe;
- nazywa symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnia ich znaczenie;
- uczestniczy w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych wykonując ruchy zgodnie z instrukcją;
- poznaje najważniejsze miejsca i zabytki Poznania;
- słucha Legendy o założeniu Poznania i rozmawia na temat jej treści;
- wie, że każdy region Polski, posiada swoją gwarę – poznaje gwarę poznańską;
- wypowiada się zdaniami na określony temat;
- wie, że ma prawa i obowiązki;
- poznaje litery d, D małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- wyodrębnia sylaby i głoskę w nagłosie;
- dzieli słowa na sylaby i na głoski;
- nazywa figury geometryczne;
- rozpoznaje cyfrę 0;
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
- przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń.
- wypowiada się na temat praw i obowiązków;
- poprawnie buduje dłuższą wypowiedź;
- wyjaśnia jakie są konsekwencje niewywiązywania się z obowiązków;
- pokazuje mimiką, ruchem, dźwiękiem różne emocje;
- nazywa kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół;
- zapisuje przebytą drogę za pomocą symboli;
- rozpoznaje i nazywa litery k, K małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- rozpoznaje cyfrę 6;liczy w dostępnym zakresie;
- chętnie współdziała z rówieśnikami podczas zabawy przy muzyce;
- nazywa przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opisuje ich zastosowanie;
- rozumie konieczność systematycznego dbania o czystość ciała;
- wie na czym polega zdrowy styl życia;
- wymienia co jest potrzebne do bezpiecznej jazdy na rowerze;
- rozróżnia strony prawą i lewą.
