Listopad w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Listopad
Drodzy rodzice,
04.11.25 odbędzie się Dzień Bajek- tego dnia dzieci mogą przebrać się w dowolne stroje związane z tematem.
05.11.25 odbędzie się świąteczna sesja zdjęciowa.
06.11.25 odbędzie się Apel z okazji Narodowego Święta Niepodległości, bardzo proszę o odświętne ubranie dzieci tego dnia.
17.11.25 rozmawiać będziemy o tolerancji i szacunku.
20.11.25 porozmawiamy o Prawach dziecka.
20.11.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka”, proszę o wpłatę 15 zł.
26.11.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
25.11.25 obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia- bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola ulubione maskotki.
28.11.25 obchodzić będziemy Andrzejki w stylu regionalnym. Tego dnia dzieci mogą przebrać się do przedszkola w stroje związane z tematem: stroje regionalne, stroje kojarzące się z miastami w Polsce np.: smok, rycerz, księżniczka, ziemniak, zwierzęta Polskich lasów, napisy na koszulkach itp. Warto porozmawiać z dziećmi o tym z czym kojarzy się ten strój oraz w jaki sposób związany jest z naszym krajem.
21.11.25 odbędzie się wycieczka do Muzeum Arkadego Fiedlera. Proszę o przyprowadzenie dzieci do godz. 8.30. Nie zabieramy plecaków.
17.12.25 o godz. 15.00 odbędzie się przedstawienie świąteczne. Serdecznie zapraszamy na nasz występ wszystkich rodziców.
Tematy kompleksowe:
- Święto Niepodległości.
- Jesienna Szaruga.
- W świecie teatru.
- W świecie baśni.
Cele operacyjne:
- zna nazwę własnej miejscowości;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji i treści utworu literackiego;
- wyjaśnia pojęcie: miłość do ojczyzny;
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
- nazywa znane miejsca i ulice w swojej miejscowości;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
- reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
- współpracuje z dziećmi podczas zmian ustawienia;
- posługuje się nazwami kierunków w przestrzeni;
- wie jak wygląda mapa Polski,
- odszukuje Polskę na mapie Europy,
- Wie, że Polska jest krajem Unii Europejskiej,
- wie, że Warszawa jest stolicą Polski,
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność,
- porusza się po planszy do kodowania,
- bierze udział w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
- tworzy w zespole grę „Moja miejscowość”,
- prawidłowo posługuje się nożyczkami,
- stosuje technikę stemplowania,
- dba o porządek w toku pracy,
- reaguje na przerwę w muzyce i hasło,
- określa kształt i kolor znaczka,
- rysuje igłę i nitkę po śladach,
- rysuje przedmioty,
- rośliny lub zwierzęta, które w swoich nazwach mają co najmniej jedną głoskę i,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- tańczy przy muzyce,
- poznaje literę i, I w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę i: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- bierze czynny udział w zabawach,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- tańczy w rytmie muzyki, w parach,
- poznaje literę t, T w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę t: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- bierze czynny udział w zabawach,
- reaguje na hasło,
- przedstawia się wymyślonym królewskim imieniem,
- rysuje portret taty po śladach,
- rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską t,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- uważnie słucha piosenki,
- podaje rozwiązania zagadek,
- razem z grupą organizuje kącik teatralny,
- wykonuje wskazane zadania,
- uczestniczy w zabawie,
- buduje zamki dla wymyślonych baśniowych postaci,
- ozdabia maskę, wycina ją wzdłuż konturów,
- rysuje drugą połowę maski teatralnej,
- odgaduje, kto z grupy ukrył się pod maską,
- dorysowuje lub skreśla maski w szeregach tak, żeby ich liczba była zgodna z liczbą kropek,
- poprawnie wykonuje polecenia,
- bierze czynny udział w ćwiczeniach,
- rozpoznaje cyfrę 4,
- liczy w dostępnym mu zakresie,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- przestrzega zasad podczas zabaw,
- uważnie słucha wersji instrumentalnej piosenki,
- gra na instrumencie,
- reaguje na hasło,
- reaguje na hasło,
- odpowiada na pytania,
- rysuje karocę Kopciuszka po śladzie,
- rysuje chatkę z pierników po śladzie,
- rysuje dom po śladach,
- rysuje obok domu elementy, których nazwy rozpoczynają się głoską d,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- reaguje na dźwięki trójkąta i bębenka,
- poznaje literę d, D w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę d – drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- opisuje zmiany zachodzące w przyrodzie,
- uważnie słucha piosenki,
- reaguje na przerwę w grze,
- poprawnie wykonuje polecenia,
- zna historię powstania pluszowego misia;
- zna podstawowe wiadomości o życiu niedźwiedzi;
- interesuje się literaturą dziecięcą;
- wie o konieczności poszanowania zabawek;
- wypowiada się zdaniami złożonymi na podany temat,
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej,
- uczestniczy w zabawach ruchowych proponowanych przez N,
- odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem;
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe,
- umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych,
- potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce,
