Kwiecień u Wesołków
- Dnia 02.04.25 r. obchodzić będziemy Niebieskie Igrzyska, które będą formą obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były na sportowo w niebieskie barwy.
- Dnia 04.04.25 r. obchodzimy „ Dzień Marchewki”. Zachęcam by dzieci ubrały się w tym dniu na pomarańczowo. W ramach „Kulinarnego piątku” zrobimy ciasto marchewkowe.
- Dnia 04.04.2025 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
- Dnia 09.04.2023 r. udamy się na wycieczkę do Starego ZOO. Proszę by dzieci dotarły do przedszkola do godziny 8.30 oraz zabrały ze sobą puste plecaki i wygodne stroje. Wyjazd z przedszkola o godzinie 9.45. Powrót do przedszkola ok. godziny 13.30.Koszt wycieczki podam wkrótce.
- Dnia 16.04.25 r. odbędzie się Śniadanie Wielkanocne. Proszę by dzieci były ubrane odświętnie w tym dniu.
- Dnia 16 .04.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Cyrkolina„.
- Dnia 30 .04.2025 r. odbędzie się przedstawienie pod tytułem „Córka Gburka” w wykonaniu kadry przedszkola.
- Proszę o informacje do piątku (04.04.25 r.) czy dziecko będzie obecne podczas dyżuru świątecznego (w dniach:18, 19, 22.04.25 r.)
Tematy kompleksowe w kwietniu:
- 1 tydzień „Wiosenne przebudzenia„.
- 2 tydzień „Wiosna na wsi„.
- 3 tydzień „Wielkanoc”
- 4 tydzień „Dbamy o przyrodę „
Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- przeliczanie w zakresie 10,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki,
- poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
- rozwijanie umiejętności mierzenia,
- mierzenie długości stopami, krokami,
- poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
- utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
- zachęcanie do wspólnego działania,
- poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.
- poznawanie różnych pisanek,
- składanie i zaginanie papieru według instrukcji,
- poznawanie budowy i właściwości jajka,
- zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
- zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
- zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- zachęcanie do segregowania śmieci,
- zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
- wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
- zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
- wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę