Kwiecień u Wesołków

 

  • Dnia 02.04.25 r. obchodzić będziemy Niebieskie Igrzyska, które będą formą obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były na sportowo w niebieskie barwy.
  • Dnia 04.04.25 r. obchodzimy „ Dzień Marchewki”. Zachęcam by dzieci ubrały się w tym dniu na pomarańczowo. W ramach „Kulinarnego piątku” zrobimy ciasto marchewkowe.
  • Dnia 04.04.2025 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
  • Dnia 09.04.2023 r.  udamy się na wycieczkę do Starego ZOO. Proszę by dzieci dotarły do przedszkola do godziny 8.30 oraz zabrały ze sobą puste plecaki i wygodne stroje. Wyjazd z przedszkola o godzinie 9.45. Powrót do przedszkola ok. godziny 13.30.Koszt wycieczki podam wkrótce.
  • Dnia 16.04.25 r. odbędzie się Śniadanie Wielkanocne. Proszę by dzieci były ubrane odświętnie w tym dniu.
  • Dnia 16 .04.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Cyrkolina„.
  • Dnia 30 .04.2025 r. odbędzie się przedstawienie pod tytułem „Córka Gburkaw wykonaniu kadry przedszkola.
  • Proszę o informacje do piątku (04.04.25 r.) czy dziecko będzie obecne podczas dyżuru świątecznego (w dniach:18, 19, 22.04.25 r.)

Tematy kompleksowe w kwietniu:

  • 1 tydzień „Wiosenne przebudzenia„.
  • 2 tydzień „Wiosna na wsi„.
  • 3 tydzień  „Wielkanoc”
  • 4 tydzień  „Dbamy o przyrodę

Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • przeliczanie w zakresie 10,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia,
  • mierzenie długości stopami, krokami,
  • poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • zachęcanie do wspólnego działania,
  • poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.
  • poznawanie różnych pisanek,
  • składanie i zaginanie papieru według instrukcji,
  • poznawanie budowy i właściwości jajka,
  • zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
  • zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
  • zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zachęcanie do segregowania śmieci,
  • zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
  • wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
  • zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
  • wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę