Kwiecień u Figlarzy

Drodzy Rodzice,

 

Na Państwa adresy mailowe przesyłam propozycje aktywności i zajęć dla dzieci na najbliższy czas,

ponieważ przechodzimy na nauczanie zdalne.

Pozdrawiam serdecznie

Magdalena Krzemińska

 

  • Dnia 01.04 kontynuujemy temat „Zwyczaje Wielkanocne”.
  • Dnia 05.04 rozpoczynamy temat Wiosna na wsi ” .
  • Dnia 12.04 rozpoczynamy temat W teatrze ”.
  • Dnia 19.04 rozpoczynamy temat Dbamy o ziemię ”.
  • Dnia 22.04 obchodzimy „Zielony Dzień Ziemi”, w tym dniu zachęcam do ubrania się na zielono
  • Dnia 26.04 rozpoczynamy tematPolska- Moja Ojczyzna

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień

 

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach;
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów;
  • Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność
  • Wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.
  • Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • Układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
  • Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • Poznawanie zwierząt z gospodarstwa wiejskiego
  • Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach żyjących na wsi
  • Obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska
  • Uczestniczenie w pracach na terenie ogródka przedszkolnego (np. wysiewanie nasion, sadzenie roślin).
  • Rozwijanie współpracy w małej grupie
  • Poznawanie sposobów ochrony środowiska
  • Określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto)
  • Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc.
  • Odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych.
  • Uczestniczenie w różnych zabawach ruchowo-naśladowczych
  • Recytowanie rymowanek, wierszy, połączone z odpowiednią mimiką, odpowiednim gestem, ruchem
  • Uczestniczenie w przygotowywaniu rekwizytów, elementów scenografii, strojów do przedstawień parateatralnych
  • Rozwijanie kreatywności dzieci poprzez podejmowanie działań: ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych, parateatralnych
  • Rozwijanie umiejętności działania w grupie
  • Rozwijanie sprawności językowej
  • Poszerzanie wiedzy i słownictwa dotyczącego teatru
  • Poznawanie roli, jaką odgrywa muzyka w przedstawieniu teatralnym
  • Rozwijanie zdolności aktorskich
  • Nabywanie pewności siebie
  • Wzbogacanie słownictwa czynnego dotyczącego teatru
  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
  • Poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  • Słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską
  • Poznawanie opowieści o warszawskiej Syrence
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała;
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich;
  • Zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
  • Rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
  • Rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych
  • Nauka piosenek i pląsów;