Czerwiec w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Czerwiec Bystrzaki
Drodzy rodzice,
Dnia 04.06.24 z okazji Dnia Dziecka, w naszej grupie odbędzie się Bal, na który dzieci mogą przebrać się w ulubione kostiumy (zabawy, tańce i pląsy).
Dnia 05.06.24 obchodzić będziemy „Dzień Biegania” bardzo proszę, aby tego dnia dzieci miały na sobie koszulki z krótkim rękawkiem (najlepiej w jednym kolorze), krótkie spodenki i sportowe buty.
Od dnia 10.06.24 do 14.06.24 rozmawiać będziemy o zwierzętach egzotycznych, bardzo proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola rzeczy związane z tym tematem.
Dnia 12.06.24 oficjalnie obchodzić będziemy Dzień Dziecka, tego dnia w przedszkolu pojawią się dmuchańce i atrakcje ufundowane przez Radę Rodziców.
Dnia 19.06.24 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”
Dnia 20.06.24 odbędzie się oficjalne Zakończenie Roku (wszystkie dzieci z przedszkola), bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były odświętnie.
21.06.24 odbędzie się zabawa z okazji zakończenia roku w stylu Hawajskim- mile widziane kolorowe stroje tego dnia. (tylko nasza grupa)
Tematy kompleksowe:
- Mamy swoje prawa i obowiązki.
- Zwierzęta egzotyczne.
- Nadchodzą wakacje.
- Wakacyjne przygody.
Cele operacyjne:
- odgrywa scenki z rekwizytami
- wyraża swoje emocje związane z odbiorem tekstu literackiego
- rozpoznaje wartości takie jak szacunek
- dostrzega krzywdę innych
- akceptuje, że wszyscy mają równe prawa i obowiązki
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
- utrzymuje równowagę podczas dłuższego stania na jednej nodze
- osiąga sprawność podczas podskoku obunóż i na jednej nodze
- rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń
- uczestniczy w tworzeniu i przestrzega norm współżycia opartych na wartościach
- nazywa imionami swoich kolegów
- akceptuje sytuację, w której występuje różnica potrzeb
- dostrzega powtarzające się części utworu
- rytmicznie oddycha podczas śpiewania
- śpiewa zbiorowo proste piosenki
- poznaje i akceptuje istnienie różnych ras ludzi
- interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
- rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń, szacunek
- stosuje zwroty grzecznościowe
- wskazuje przyczyny powstałych emocji
- odróżnia i stosuje określenia: u góry, na dole
- segreguje przedmioty
- gra na instrumentach perkusyjnych
- w parach realizuje różne zadania
- posługuje się przyborami i narzędziami
- poprawnie posługuje się nożyczkami
- tworzy kompozycje przestrzenne
- różnicuje i nazywa cechy: ciepły zimny
- wyszukuje takie same wzory
- dopasowuje symbol do przedmiotu
- nazywa zwierzęta egzotyczne
- naśladuje gesty, ruchy zachowania
- przyjmuje prawidłową postawę podczas wykonywania różnych czynności
- poprawnie wykorzystuje przybory do ćwiczeń
- łączy ruch z muzyką, rytmem i przyborem
- rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne
- tworzy kompozycje półprzestrzenne
- tworzy kompozycje według własnego pomysłu
- interpretuje własne wytwory
- stosuje onomatopeje
- nazywa pory roku
- obserwuje i nazywa zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z porą roku
- wskazuje zagrożenia płynące ze świata roślin i zwierząt
- orientuje się w bezpiecznych poruszaniu się po drogach
- rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
- układa historyjkę obrazkową
- reaguje ruchem na akompaniament do marszu, biegów i podskoków