Czerwiec w naszej grupie |BYSTRZAKI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Czerwiec Bystrzaki

 

Drodzy rodzice,

Dnia 04.06.24 z okazji Dnia Dziecka, w naszej grupie odbędzie się Bal, na który dzieci mogą przebrać się w ulubione kostiumy (zabawy, tańce i pląsy).

Dnia 05.06.24 obchodzić będziemy „Dzień Biegania” bardzo proszę, aby tego dnia dzieci miały na sobie koszulki z krótkim rękawkiem (najlepiej w jednym kolorze), krótkie spodenki i sportowe buty.

Od dnia 10.06.24 do 14.06.24 rozmawiać będziemy o zwierzętach egzotycznych, bardzo proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola rzeczy związane z tym tematem.

Dnia 12.06.24 oficjalnie obchodzić będziemy Dzień Dziecka, tego dnia w przedszkolu pojawią się dmuchańce i atrakcje ufundowane przez Radę Rodziców.

Dnia 19.06.24 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”

Dnia 20.06.24 odbędzie się oficjalne Zakończenie Roku (wszystkie dzieci z przedszkola), bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były odświętnie.

21.06.24 odbędzie się zabawa z okazji zakończenia roku w stylu Hawajskim- mile widziane kolorowe stroje tego dnia. (tylko nasza grupa)

 

Tematy kompleksowe:

  1. Mamy swoje prawa i obowiązki.
  2. Zwierzęta egzotyczne.
  3. Nadchodzą wakacje.
  4. Wakacyjne przygody.

 

Cele operacyjne:

  • odgrywa scenki z rekwizytami
  • wyraża swoje emocje związane z odbiorem tekstu literackiego
  • rozpoznaje wartości takie jak szacunek
  • dostrzega krzywdę innych
  • akceptuje, że wszyscy mają równe prawa i obowiązki
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • utrzymuje równowagę podczas dłuższego stania na jednej nodze
  • osiąga sprawność podczas podskoku obunóż i na jednej nodze
  • rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń
  • uczestniczy w tworzeniu i przestrzega norm współżycia opartych na wartościach
  • nazywa imionami swoich kolegów
  • akceptuje sytuację, w której występuje różnica potrzeb
  • dostrzega powtarzające się części utworu
  • rytmicznie oddycha podczas śpiewania
  • śpiewa zbiorowo proste piosenki
  • poznaje i akceptuje istnienie różnych ras ludzi
  • interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
  • rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń, szacunek
  • stosuje zwroty grzecznościowe
  • wskazuje przyczyny powstałych emocji
  • odróżnia i stosuje określenia: u góry, na dole
  • segreguje przedmioty
  • gra na instrumentach perkusyjnych
  • w parach realizuje różne zadania
  • posługuje się przyborami i narzędziami
  • poprawnie posługuje się nożyczkami
  • tworzy kompozycje przestrzenne
  • różnicuje i nazywa cechy: ciepły zimny
  • wyszukuje takie same wzory
  • dopasowuje symbol do przedmiotu
  • nazywa zwierzęta egzotyczne
  • naśladuje gesty, ruchy zachowania
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas wykonywania różnych czynności
  • poprawnie wykorzystuje przybory do ćwiczeń
  • łączy ruch z muzyką, rytmem i przyborem
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne
  • tworzy kompozycje półprzestrzenne
  • tworzy kompozycje według własnego pomysłu
  • interpretuje własne wytwory
  • stosuje onomatopeje
  • nazywa pory roku
  • obserwuje i nazywa zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z porą roku
  • wskazuje zagrożenia płynące ze świata roślin i zwierząt
  • orientuje się w bezpiecznych poruszaniu się po drogach
  • rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
  • układa historyjkę obrazkową
  • reaguje ruchem na akompaniament do marszu, biegów i podskoków