Luty u Figlarzy

  • Dnia 09.02. 23 r. obchodzimy „Dzień Pizzy”. W tym dniu można przynieść fartuszek.

  • Z miłości do książek” – dnia 14.02.2023 r. jak co roku organizujemy w grupie „Dzień przekazywania książek”. Chętne osoby zachęcam do przyniesienia egzemplarza, który zostanie przekazany innemu dziecku z grupy. W tym dniu można ubrać się na czerwono.

  • Dnia 17.02.2023 r.  świętujemy „Dzień Kota” zachęcam by przybrać kocie barwy.

  • Dnia 17.02.2023 r. odbędzie się koncert pod tytułem „Karnawał w stylu retro”. Proszę o wpłatę 10 zł,

  • Dnia 24.02.2023 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „To nie kawał to karnawał”.

  • Dnia 24.02.2023 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.

 

Tematy kompleksowe w lutym:

  • 1 tydzień „Zabawy na śniegu”.

  • poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie;

  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;

  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;

  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne;

  • poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;

  • poznawanie charakterystycznych oznak zimy: krótkie dni, niska temperatura;

  • 2 tydzień  „Nasze zmysły”

  • wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka;

  • nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły;

  • rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka;

  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej;

  • liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;

  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;

  • określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków;

  • porównywanie słyszanych dźwięków: wysoki – niski, długi – krótki, cichy – głośny;

  • nazywanie źródeł dźwięków

  • 3 tydzień  „Poznajemy różne zawody”

  • podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie;
  • identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby;

  • opowiadanie o tym, kim chciałoby zostać.

  • 4 tydzień  „Różne rodzaje parków”

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;

  • rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach;

  • poznawanie ogólnej budowy drzew (korzenie, pień, korona);

  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);

  • wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków;

  • poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt;

  • wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;

  • poznawanie idei tworzenia parków narodowych, rezerwatów;

Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.