Listopad u Bystrzaków
- 04.11.2025 r. Bystrzaki będą obchodzić „Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek”. W tym dniu zachęcam by dzieci przyniosły atrybuty związane z ich ulubioną bajką lub ulubioną bajeczkę. Chętne osoby mogą się przebrać za swoją ulubioną postać,
- 05.11.2025 r. odbędzie się świąteczna sesja zdjęciowa.
- Dnia 06.11.2025 r. odbędzie się apel z okazji „Dnia Niepodległości”, proszę o odświętny strój.
-
Dnia 20.11.2025 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Zakurzony Pamiętnik Prababci”.
- 20.11.2025 r. będziemy obchodzić „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”.
- 25.11.2025 r. będziemy obchodzić „Dzień Pluszowego Misia”. Proszę by dzieci przyniosły w tym dniu ulubionego pluszaka.
- Dnia 26.11.2025 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
- 28.11.2025 r. obchodzimy „Andrzejki” w stylu regionalnym, zachęcam by dzieci przebrane były w stroje związane z tematem (temat w ujęciu szerokim: stroje regionalne, skojarzenia związane z miastami, z Polską itp.).
Tematy kompleksowe w listopadzie :
-
1 tydzień „Mój dom – Polska”,
-
2 tydzień „Moja Rodzina”,
-
3 tydzień „Jesienne malowanie”,
-
4 tydzień „Pada i pada”
Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad:
-
Wzbogacenie wiedzy na temat własnego kraju j jego historii,
-
zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
-
Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku,
-
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności,
-
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym,
-
Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota,
-
Kształtowanie postawy i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,
-
Wyjaśnienie znaczenia słów: prawa i obowiązki,
-
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
-
Nauka piosenek i pląsów,
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom,
-
Kształtowanie umiejętności określania wielkości i porównywania ich,
-
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów,
-
Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
-
Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe itp,
