Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w listopadzie:
- „Moja rodzina realizowany” od 2.11 do 5.11 Wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną.
- „Polska moja ojczyzna” realizowany od 8.11 do 10.11 Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
- „Mój Dom” realizowany od 15.11 do 19.11 Rozbudzanie zainteresowania najbliższym otoczeniem
- Dbamy o zdrowie” realizowany od 22.11 do 26.11 Promowanie zdrowego stylu życia
Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad:
– reaguje ruchem na szybkie zmiany hasła,
– wykonuje przysiady,
– porusza się bez potrącania,
– skacze obunóż,
– rozpoznaje różne faktury,
– samodzielnie stempluje,
– rozpoznaje podstawowe kolory,
-reaguje na zmianę w muzyce szybko-wolno,
-porusza się rytmicznie przy piosence,
– gra akompaniament na kołatce lub marakasie,
-powtarza za nauczycielem refren piosenki,
– opowiada w jaki sposób pomaga rodzicom,
– kształtuje regularności rytmiczne,
– układa puzzle sylwety rodziny i nakleja na kartce,
– tworzy rytm z materiałów przyrodniczych,
– rozwija percepcje słuchowe poprzez wygrywanie rytmów,
– potrafi wykonać demonstrowane ćwiczenia logopedyczne,
– odgaduje zagadki dotyczące rodziny,
– słucha wiersza i wypowiada się na temat,
– naśladuje ruchem członków swojej rodziny,
-wie, że mieszka w Polsce, że jest Polakiem
-rozpoznaje godło i barwy narodowe,
– dobiera się w pary tworząc flagę Polski,
– reaguje na sygnały,
– bierze udział w zabawie z elementem celowania,
– naśladuje poruszanie się zwierzęta, którego nazwę domu usłyszy np. dziupla- podskoki,
– bierze udział w zabawie kołowej „rodzina”
– wie z jakich kolorów składa się flaga polski,
– układa na kartce fragmenty bibuły,
– przy pomocy pędzelka moczy bibułę,
– zrywa zmoczoną bibułę,
– nazywa domy na ilustracjach,
– wypowiada się w jakim domu mieszka,
– rozpoznaje i nazywa pomieszczenia w domu,
– dobiera przedmioty do pomieszczenia np. czajnik- kuchnia)
– reaguje na sygnały słowne,
– wie jak wygląda koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt,
– posługuje się klejem,
– nakleja wycięte elementy,
– naśladuje ruchy nauczyciela przy piosence „Domek mały”,
– wypowiada się na temat rodziny,
– naśladuje pojedyncze głoski,
– naśladuje ruchy przedstawionego zwierzęcia,
– obserwuje działanie mydła w czasie eksperymentu,
– wie jak szybko rozprzestrzeniają się zarazki (eksperyment),
– zna podstawowe zasady dbania o zdrowie,
– wykonuje ćwiczenia gimnastyczne w czasie tańca (aerobik),
– wybiera zdrowe lub niezdrowe produkty spożywcze,
– przykleja je do odpowiedniej sylwety dziecka,
– wie dlaczego należy się zdrowo odżywiać,
– maszeruje w rytm muzyki,
– odpowiednim ruchem reaguje na muzykę smutna i wesołą,
– segreguje misie wg wielkości,
– próbuje określić gdzie jest więcej a gdzie mniej,
– bierze udział w zabawach,
– zna historię powstania pluszowego misia,