Wrzesień w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- Powiedz, jak masz na imię.
- Jeden, dwa, trzy- Ja, Ty, My!
- Uliczne sygnały.
- Nadeszła jesień.
Drodzy rodzice,
Bardzo proszę, aby na piątek 06.09.24 dzieci przyniosły do przedszkola pamiątki z wakacji oraz swoją ulubioną maskotkę.
Dnia 18.09.24 odbędzie się wycieczka do „Alpakowego Przylesia”.
Dnia 20.09.24 odbędzie się Dzień Gimnastyki- bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były na sportowo.
Od dnia 23.09.24 bardzo proszę, aby przynosić do przedszkola jesienne dary, które umieścimy w naszym kąciku tematycznym. (dary z lasu, owoce, warzywa, wrzosy)
Dnia 27.09.24 (piątek) bardzo proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola 2 jabłka. Będą one potrzebne do naszych zajęć kulinarnych.
Dnia 30.09.24 obchodzić będziemy Dzień Chłopaka.
Cele operacyjne:
– odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
– dzieli wybrane wyrazy na sylaby,
– wskazuje symbole, przedmioty, części garderoby wymienione w wierszu,
– bierze udział w zabawie orientacyjno- porządkowej,
– reaguje na umówione sygnały,
– wykonuje ćwiczenia stóp,
– przyjmuje poprawna postawę podczas wykonywania czynności,
– bierze udział w zabawach z elementem czworakowania,
– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć stolikowych,
– dba o porządek przy swoim stanowisku pracy,
– poznaje imiona dzieci ze swojej grupy,
– przelicza i klasyfikuje zabawki,
– prawidłowo posługuje się kredką,
– bierze udział w zabawach ruchowych,
– kontroluje własne zachowanie,
– reaguje na zmiany tempa,
– rozpoznaje i nazywa głosy kolegów,
rozumie i przestrzega przyjętych zasad współżycia w grupie,
– współuczestniczy w opracowaniu kodeksu zachowania,
– odczytuje umowne symbole graficzne,
– używa zwrotów grzecznościowych,
– reaguje na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu,
– kontroluje natężenie głosu podczas mówienia,
– bierze udział w zabawie orientacyjno- porządkowej,
– reaguje na umówione sygnały,
– wykonuje ćwiczenia stóp,
– śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie,
– zna stały sygnał dźwiękowy oznaczający zbiórkę lub inne określone przez N. zachowanie,
– rozróżnia tempo do marszu i do biegu,
– podejmuje próby ustawiania się w kole wiązanym,
– segreguje przedmioty,
– układa figury od najmniejszej do największej,
– odróżnia i stosuje określenia większy/mniejszy,
– przelicza w dostępnym dla siebie zakresie,
– dostrzega potrzeby innych,
– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć stolikowych oraz prawidłowo posługuje się farbami,
– dba o porządek przy stanowisku swojej pracy,
– rozumie, że inni także mają potrzeby,
– ocenia postępowanie w danej sytuacji,
– opisuje obrazki,
– skupia uwagę na słowach innych,
określa nastrój muzyki,
– bierze udział w zabawach w parach,
– dostrzega tempo utworu,
– wskazuje dobre cechy przyjaciela,
– nazywa przejeżdżające pojazdy,
– podczas wycieczki stosuje się do ustalonych zasad,
– zwraca uwagę na pojazdy i znaki drogowe,
– bezpiecznie porusza się po chodniku i przejściu dla pieszych,
wymienia reguły właściwego uczestniczenia w ruchu drogowym,
– rozpoznaje wartości takie jak odpowiedzialność,
– obserwuje walory estetyczne przyrody,
– wie do czego służy sygnalizacja świetlna,
– kształtuje postawę świadomego uczestnika ruchu drogowego,
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej,
– rysuje drogę prawidłowo trzymając narzędzie piśmiennicze,
– prawidłowo wykonuje rytm piosenki za pomocą dłoni,
– układa proste puzzle,
– rozpoznaje liczne glosy z otoczenia,
– wie czym zajmuje się policjant,
– wie jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
– zna numery alarmowe,
– potrafi prawidłowo zagospodarować miejsce na kartce papieru; prawidłowo wykorzystuje dary jesieni,
– dba o porządek przy swoim stanowisku pracy,
– wykonuje polecenia według instrukcji nauczyciela,
– wykonuje ćwiczenia narządów mowy,
– rysuje proste szlaczki,
– reaguje ruchem na akompaniament do biegu, marszu i podskoków,
– wykonuje elementy tańca,
– rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia.