Wrzesień u Bystrzaków
Plan pracy na miesiąc Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu.
- Nasze przedszkole.
- Jestem bezpieczny.
- Nadeszła jesień.
Drodzy Rodzice,
Dnia 20.09.24 odbędzie się Dzień Przedszkolaka – bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były na sportowo;
Od dnia 23.09.24 bardzo proszę, aby przynosić do przedszkola jesienne dary, które umieścimy w naszym kąciku tematycznym. (dary z lasu, owoce, warzywa, wrzosy);
Dnia 27.09.24 (piątek) bardzo proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola jeden ulubiony owoc. Będą one potrzebne do naszych zajęć kulinarnych;
Dnia 27.09.24 odbędzie się Kulturka koszt 15zł ” Kleksomania”;
Dnia 30.09.24 odbędą się w sali Bystrzaków zajęcia otwarte dla rodziców pt: ” Wpaść jak śliwka w kompot” – godzina 14.15;
Dnia 30.09.24 obchodzić będziemy Dzień Chłopaka;
Cele operacyjne:
- poznaje Nauczyciela;
- poznaje rozkład sali i pomieszczeń przedszkolnych;
- zwraca się do dzieci z grupy po imieniu;
- dobiera elementy zbioru ze względu na ich przeznaczenie;
- kształtuje umiejętność zgodnego współdziałania w grupie;
- poznaje określenia na górze, na dole i rozwija orientację na kartce;
- używa zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam;
- rozumie potrzebę używania słów: proszę, dziękuje, przepraszam;
- wykonuje czynności porządkowe po skończonej zabawie i zajęciach;
- ćwiczy samodzielność w toalecie;
- rozumie pojęcie para;
- rozumie i wykonuje polecenia słowne;
- buduje poczucie przynależności grupowej;
- wie jak nazywa się jego grupa;
- poznaje zawody ludzi pracujących w przedszkolu;
- poznaje zasady dotyczące bezpiecznego poruszania się po drodze;
- poznaje zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;
- kształtuje umiejętność używania liczb porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci;
- poznaje i przestrzega zasad grupowych i przedszkolnych;
- poznaje instrument muzyczny ( grzechotka) oraz jego dźwięku;
- próbuje wyrazić opowieść ruchem;
- kształtuje umiejętność układania historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń;
- rozwija aktywność fizyczną i aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
- umie rozpoznać pojazdy i zawody uprzywilejowane
- poznaje znaki drogowe
- wie do czego służy sygnalizacja świetlna;
- poznaje numery alarmowe;
- poznaje pracę policjanta;