Styczeń w naszej grupie |BYSTRZAKI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

  1. Witamy w Nowym Roku. 02.01.24- 05.01.24
  2. Zwierzęta są głodne. 08.01.24- 12.01.24
  3. Babcia i dziadek. 01.24- 19.01.24
  4. Jesteśmy samodzielni w kuchni. 22.01.24- 26.01.23
  5. Zimo baw się z nami. 29.01.24- 02.02.24

 

18.01.23 O godz. 10.00 odbędzie się przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były odświętnie. Proszę o informację ile babć i dziadków będzie obecnych na przedstawieniu w celu przygotowania upominków.

26.01.23 Odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”

25.01.23 Obchodzić będziemy Dzień Kubusia Puchatka- tego dnia dzieci mogą przynieść do przedszkola książki, misie, zabawki przedstawiające bohaterów z bajki.

 

Wierszyki i piosenki:

„Sto lat”

 

Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki
życzą wam.

Me serduszko i buziaka
tobie babciu
chętnie dam.

Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki
życzą wam.

Me serduszko i buziaka
tobie dziadku
chętnie dam.

 

„Życzenia”

Dziś słoneczko jasno świeci,

Zima biała śpiewa

A w przedszkolu dzieci składają życzenia,

Zdrowia, szczęścia, pomyślności,

Uśmiechów na co dzień i dużo radości!

 

„Przybyła zima”

Przybyła zima na wielkich saniach

i ulepiła z dziećmi bałwana

Tunel ze śniegu wyczarowała

Śniegowe gwiazdki dzieciom rozdała .

 

„Śniegowe gwiazdeczki”

Śniegowe gwiazdeczki

Spadają, spadają,

Dzieci je w dłonie chwytają, chwytają.

Gwiazdeczki przez chwilę się mienią i mienią

Zaraz się w wodę zamienią.

 

 

Cele operacyjne:

  • Poznaje tradycje noworoczne,
  • poznaje urządzenia do odmierzania czasu,
  • uczy się nazw dni tygodnia i poznaje nazwy miesięcy,
  • oddaje nastrój utworu muzycznego w pracy plastycznej,
  • nazywa przedmioty codziennego użytku,
  • określa funkcję podstawowych przedmiotów,
  • dostrzega przemienność i rytm dnia i nocy, układa graficzne kalendarze,
  • obserwuje zjawiska atmosferyczne i zmiany zachodzące w przyrodzie związane z porą roku,
  • dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według podanego wzoru,
  • naśladuje ruchy, gesty zachowania,
  • uczestniczy w zabawach celowania,
  • uczestniczy w formie ustawienia w kole,
  • wyszukuje wśród obrazków taki jak ten pokazywany przez nauczyciela,
  • ustawia przedmioty od największego do najmniejszego,
  • liczy wyodrębnione przedmioty w dostępnym dla siebie zakresie,
  • porównuje obrazki: takie same, inne,
  • określa i porównuje wielkości: duży, mały, większy, mniejszy,
  • rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
  • wykonuje ptaka z kół techniką origami,
  • wskazuje potrzeby zwierząt leśnych zimą,
  • rozpoznaje ślady ptaków,
  • poznaje tradycje noworoczne,
  • poznaje urządzenia do odmierzania czasu,
  • uczy się nazw dni tygodnia i poznaje nazwy miesięcy,
  • oddaje nastrój utworu muzycznego w pracy plastycznej,
  • wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy,
  • podziwia i porównuje obrazy o tematyce zimowej,
  • nazywa sporty zimowe i sprzęt potrzebny do ich uprawiania,
  • prawidłowo gospodaruje oddechem podczas wykonywania ćwiczeń,
  • wykonuje ćwiczenia narządów mowy,
  • skupia uwagę na rzeczach podczas wykonywania eksperymentów,
  • dostrzega i nazywa zjawiska związane z porą roku,
  • korzysta ze wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych pod kierunkiem nauczyciela,
  • naśladuje ruchy, gesty zachowania,
  • uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych,
  • uczestniczy w zabawach bieżnych,
  • uczestniczy w formach ustawienia w parach,
  • rozpoznaje i nazywa tempo: wolno, szybko,
  • rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
  • odtwarza prosty rytm za pomocą dłoni i instrumentów,
  • reaguje na przerwę w muzyce,
  • uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów,
  • stosuje technikę stemplowania,
  • skupia uwagę na mówiącej do niego osobie,
  • czeka na swoją kolej,
  • dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku,
  • składa obrazki z 2-4 części,
  • stosuje się do sygnałów nauczyciela.