Styczeń w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
- Witamy w Nowym Roku. 02.01.24- 05.01.24
- Zwierzęta są głodne. 08.01.24- 12.01.24
- Babcia i dziadek. 01.24- 19.01.24
- Jesteśmy samodzielni w kuchni. 22.01.24- 26.01.23
- Zimo baw się z nami. 29.01.24- 02.02.24
18.01.23 O godz. 10.00 odbędzie się przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były odświętnie. Proszę o informację ile babć i dziadków będzie obecnych na przedstawieniu w celu przygotowania upominków.
26.01.23 Odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”
25.01.23 Obchodzić będziemy Dzień Kubusia Puchatka- tego dnia dzieci mogą przynieść do przedszkola książki, misie, zabawki przedstawiające bohaterów z bajki.
Wierszyki i piosenki:
„Sto lat”
Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki
życzą wam.
Me serduszko i buziaka
tobie babciu
chętnie dam.
Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki
życzą wam.
Me serduszko i buziaka
tobie dziadku
chętnie dam.
„Życzenia”
Dziś słoneczko jasno świeci,
Zima biała śpiewa
A w przedszkolu dzieci składają życzenia,
Zdrowia, szczęścia, pomyślności,
Uśmiechów na co dzień i dużo radości!
„Przybyła zima”
Przybyła zima na wielkich saniach
i ulepiła z dziećmi bałwana
Tunel ze śniegu wyczarowała
Śniegowe gwiazdki dzieciom rozdała .
„Śniegowe gwiazdeczki”
Śniegowe gwiazdeczki
Spadają, spadają,
Dzieci je w dłonie chwytają, chwytają.
Gwiazdeczki przez chwilę się mienią i mienią
Zaraz się w wodę zamienią.
Cele operacyjne:
- Poznaje tradycje noworoczne,
- poznaje urządzenia do odmierzania czasu,
- uczy się nazw dni tygodnia i poznaje nazwy miesięcy,
- oddaje nastrój utworu muzycznego w pracy plastycznej,
- nazywa przedmioty codziennego użytku,
- określa funkcję podstawowych przedmiotów,
- dostrzega przemienność i rytm dnia i nocy, układa graficzne kalendarze,
- obserwuje zjawiska atmosferyczne i zmiany zachodzące w przyrodzie związane z porą roku,
- dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według podanego wzoru,
- naśladuje ruchy, gesty zachowania,
- uczestniczy w zabawach celowania,
- uczestniczy w formie ustawienia w kole,
- wyszukuje wśród obrazków taki jak ten pokazywany przez nauczyciela,
- ustawia przedmioty od największego do najmniejszego,
- liczy wyodrębnione przedmioty w dostępnym dla siebie zakresie,
- porównuje obrazki: takie same, inne,
- określa i porównuje wielkości: duży, mały, większy, mniejszy,
- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
- wykonuje ptaka z kół techniką origami,
- wskazuje potrzeby zwierząt leśnych zimą,
- rozpoznaje ślady ptaków,
- poznaje tradycje noworoczne,
- poznaje urządzenia do odmierzania czasu,
- uczy się nazw dni tygodnia i poznaje nazwy miesięcy,
- oddaje nastrój utworu muzycznego w pracy plastycznej,
- wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy,
- podziwia i porównuje obrazy o tematyce zimowej,
- nazywa sporty zimowe i sprzęt potrzebny do ich uprawiania,
- prawidłowo gospodaruje oddechem podczas wykonywania ćwiczeń,
- wykonuje ćwiczenia narządów mowy,
- skupia uwagę na rzeczach podczas wykonywania eksperymentów,
- dostrzega i nazywa zjawiska związane z porą roku,
- korzysta ze wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych pod kierunkiem nauczyciela,
- naśladuje ruchy, gesty zachowania,
- uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- uczestniczy w zabawach bieżnych,
- uczestniczy w formach ustawienia w parach,
- rozpoznaje i nazywa tempo: wolno, szybko,
- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
- odtwarza prosty rytm za pomocą dłoni i instrumentów,
- reaguje na przerwę w muzyce,
- uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów,
- stosuje technikę stemplowania,
- skupia uwagę na mówiącej do niego osobie,
- czeka na swoją kolej,
- dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku,
- składa obrazki z 2-4 części,
- stosuje się do sygnałów nauczyciela.