Październik w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Październik
Tematy kompleksowe:
- Idzie jesień przez las, park.
- Jesień w sadzie.
- Jesień w ogrodzie.
- Dbamy o zdrowie.
- Co robią zwierzęta jesienią?
Drodzy rodzice,
Bardzo proszę, aby na poniedziałek 29.09.25 dzieci przyniosły do przedszkola dary jesieni.
30.09.25 obchodzić będziemy Dzień Chłopaka.
08.10.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
13.10.25 proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola jedną małą dynię, którą będą mogły wykorzystać do zabaw i wydrążyć.
23.10.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu Kulturka- proszę o wpłatę 15 zł.
11.10.25 obchodzić będziemy Dzień Dziewczynki.
31.10.25 wybierzemy się na wycieczkę do Bramy Poznania wyjazd z przedszkola o godz. 8.40. Bardzo proszę o przyprowadzenie dzieci tego dnia do godz. 8.00. Zabieramy puste plecaki.
Cele operacyjne:
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- naśladuje drzewa,
- z uwagą słucha opowiadania
- wymienia nazwy drzew
- kładzie się na plecach i turla się jak kasztanki,
- przedstawia rytm za pomocą kasztanów,
- dzieli nazwy obrazków na głoski,
- bierze czynny udział w ćwiczeniach,
- obserwuje rośliny i zwierzęta w ich naturalnym otoczeniu,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- podejmuje dowolne zabawy na placu przedszkolnym,
- Układa historyjkę obrazkową
- Wypowiada się na temat przedstawionych obrazków
- utrwala umiejętności nazywania kierunków (lewo, prawo, góra, dół) i kodowania ich za
- pomocą strzałek,
- ostatnie głoski w nazwach obrazków,
- bierze udział w ćwiczeniach,
- przelicza w zakresie swoich możliwości, klasyfikuje według podanych cech,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę a: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- bierze czynny udział w zabawach,
- uważnie słucha piosenki,
- przyjmuje określoną pozę,
- podaje słowo, w którym występuje dana głoska,
- łączy odpowiednie jabłka i koloruje według kodu,
- robi kompot,
- naśladuje czynności,
- dzieli nazwę obrazka na głoski,
- porusza się zgodnie ze słowami rymowanki,
- poprawnie wykonuje polecenia,
- rozpoznaje cyfry: 1, 2,
- liczy w dostępnym mu zakresie,
- uważnie słucha melodii piosenki,
- gra na instrumencie,
- poznaje literę e, E w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę e, E: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- naśladuje czynności wykonywane podczas zbierania warzyw,
- układa kartoniki z obrazkami warzyw w odpowiedniej kolejności,
- ozdabia litery,
- ozdabia cyfrę,
- pisze cyfry,
- reaguje na przerwę w muzyce,
- wykonuje określone czynności,
- ozdabia cyfry w wymyślony przez siebie sposób,
- rysuje po śladach,
- bierze czynny udział w ćwiczeniach,
- rozpoznaje cyfrę 3,
- liczy w dostępnym mu zakresie,
- bierze aktywny udział w ćwiczeniach,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- spaceruje z woreczkiem na głowie,
- poznaje literę m, M w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę m: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- aktywnie uczestniczy w zabawach,
- uważnie słucha piosenki
- układa kształt litery m z różnego materiału,
- rysuje na kartkach przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską o,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- reaguje na przerwę w grze,
- poznaje litery o, O w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa litery o: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- opisuje, jaka jest przyroda jesienią,
- uważnie słucha piosenki,
- szuka dziecka do par tak, aby jedno z nich miało małą literę o, a drugie wielką literę O,
- różnicuje pierwszą głoskę w nazwach i układa z pierwszych głosek nazwę zwierzęcia żyjącego w lesie,
- pisze cyfry – po śladach i samodzielnie,
