Październik w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Idzie jesień przez las, park.
  2. Jesień w sadzie.
  3. Jesień w ogrodzie.
  4. Dbamy o zdrowie.
  5. Co robią zwierzęta jesienią?

 

Drodzy rodzice,

Bardzo proszę, aby na poniedziałek 29.09.25 dzieci przyniosły do przedszkola dary jesieni.

30.09.25 obchodzić będziemy Dzień Chłopaka.

08.10.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.

13.10.25 proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola jedną małą dynię, którą będą mogły wykorzystać do zabaw i wydrążyć.

23.10.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu Kulturka- proszę o wpłatę 15 zł.

11.10.25 obchodzić będziemy Dzień Dziewczynki.

31.10.25 wybierzemy się na wycieczkę do Bramy Poznania wyjazd z przedszkola o godz. 8.40. Bardzo proszę o przyprowadzenie dzieci tego dnia do godz. 8.00. Zabieramy puste plecaki.

 

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • naśladuje drzewa,
  • z uwagą słucha opowiadania
  • wymienia nazwy drzew
  • kładzie się na plecach i turla się jak kasztanki,
  • przedstawia rytm za pomocą kasztanów,
  • dzieli nazwy obrazków na głoski,
  • bierze czynny udział w ćwiczeniach,
  • obserwuje rośliny i zwierzęta w ich naturalnym otoczeniu,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • podejmuje dowolne zabawy na placu przedszkolnym,
  • Układa historyjkę obrazkową
  • Wypowiada się na temat przedstawionych obrazków
  • utrwala umiejętności nazywania kierunków (lewo, prawo, góra, dół) i kodowania ich za
  • pomocą strzałek,
  • ostatnie głoski w nazwach obrazków,
  • bierze udział w ćwiczeniach,
  • przelicza w zakresie swoich możliwości, klasyfikuje według podanych cech,
  • dzieli słowa na głoski,
  • rozpoznaje i nazywa literę a: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
  • bierze czynny udział w zabawach,
  • uważnie słucha piosenki,
  • przyjmuje określoną pozę,
  • podaje słowo, w którym występuje dana głoska,
  • łączy odpowiednie jabłka i koloruje według kodu,
  • robi kompot,
  • naśladuje czynności,
  • dzieli nazwę obrazka na głoski,
  • porusza się zgodnie ze słowami rymowanki,
  • poprawnie wykonuje polecenia,
  • rozpoznaje cyfry: 1, 2,
  • liczy w dostępnym mu zakresie,
  • uważnie słucha melodii piosenki,
  • gra na instrumencie,
  • poznaje literę e, E w toku zabaw,
  • dzieli słowa na głoski,
  • rozpoznaje i nazywa literę e, E: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
  • naśladuje czynności wykonywane podczas zbierania warzyw,
  • układa kartoniki z obrazkami warzyw w odpowiedniej kolejności,
  • ozdabia litery,
  • ozdabia cyfrę,
  • pisze cyfry,
  • reaguje na przerwę w muzyce,
  • wykonuje określone czynności,
  • ozdabia cyfry w wymyślony przez siebie sposób,
  • rysuje po śladach,
  • bierze czynny udział w ćwiczeniach,
  • rozpoznaje cyfrę 3,
  • liczy w dostępnym mu zakresie,
  • bierze aktywny udział w ćwiczeniach,
  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • spaceruje z woreczkiem na głowie,
  • poznaje literę m, M w toku zabaw,
  • dzieli słowa na głoski,
  • rozpoznaje i nazywa literę m: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach,
  • uważnie słucha piosenki
  • układa kształt litery m z różnego materiału,
  • rysuje na kartkach przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską o,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • reaguje na przerwę w grze,
  • poznaje litery o, O w toku zabaw,
  • dzieli słowa na głoski,
  • rozpoznaje i nazywa litery o: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
  • opisuje, jaka jest przyroda jesienią,
  • uważnie słucha piosenki,
  • szuka dziecka do par tak, aby jedno z nich miało małą literę o, a drugie wielką literę O,
  • różnicuje pierwszą głoskę w nazwach i układa z pierwszych głosek nazwę zwierzęcia żyjącego w lesie,
  • pisze cyfry po śladach i samodzielnie,