Październik w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej październik
Tematy kompleksowe:
- Jesień w sadzie.
- Dary ogrodu.
- Jaki jestem.
- Domowe zwierzęta.
- Co robią zwierzęta jesienią?
Drodzy rodzice,
Przypominam o zajęciach otwartych, które odbędą się 01.10.24 o godz. 15.00. Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców 🙂
Bardzo proszę, aby dzieci dnia 07.10.24 przeniosły do przedszkola dowolne warzywo. Wykorzystamy je do zajęć i kącika przyrodniczego.
Dnia 17.10.24 organizujemy Dzień Dobrego Samopoczucia. To wyjątkowy dzień, w którym skupimy się na radości, spokoju i przyjaznych emocjach. Podczas zabaw i zajęć nauczymy się jak dbać o swoje dobre samopoczucie, rozwijać emocje i dbać o przyjaciół. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola małe pudełka, w których umieszczą swoje wytwory, zdjęcia, emblematy. To co lubią robić, co sprawia im przyjemność i dzięki czemu czują się dobrze i wyjątkowo. Dzieci będą miały okazję podzielić się z innymi swoimi umiejętnościami podczas zajęć.
Proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były w koszulki na, których będziemy mogli przykleić naklejki z emotikonami (najlepiej, aby koszulki były jasne i jednokolorowe, można też założyć koszulkę z buźkami jeśli ktoś taką posiada).
Od dnia 21-25.10.24 rozmawiać będziemy o zwierzętach domowych, można przynieść do przedszkola zdjęcia swoich domowych pupili.
Drogi Rodzicu! Kochany Przedszkolaku!
Zapraszamy do udziału w wyjątkowym projekcie tworzenia przedszkolnej książki kucharskiej!
Chcemy stworzyć zbiór ulubionych przepisów naszych przedszkolaków – pysznych, zdrowych i kolorowych dań, które dzieci chętnie pomagają przygotowywać w domu. To doskonała okazja, aby wspólnie z dzieckiem spędzić czas w kuchni, rozwijać pasję do gotowania i dzielić się swoimi pomysłami z innymi.
Jak wziąć udział?
- Wybierzcie przepis, który jest Waszym rodzinnym ulubieńcem – może to być coś słodkiego, danie główne, przekąska lub napój.
- Spiszcie go razem – dodajcie zdjęcie gotowego dania, a przedszkolak może ozdobić przepis własnym rysunkiem!
- Przynieście przepis do przedszkola lub prześlijcie go drogą elektroniczną na adres:
angelika.dolata@niebieskibalonik.pl
Wszystkie przepisy zostaną opublikowane w naszej przedszkolnej książce kucharskiej. Stwórzmy wspólnie pamiątkę pełną smaków i miłych wspomnień!
Czekamy na Wasze kulinarne inspiracje!
Termin nadsyłania przepisów: 07.10.24 do 18.10.24
Z kulinarnymi pozdrowieniami,
Zespół Przedszkola
Cele operacyjne:
- uważnie słucha utworu literatury dziecięcej,
- odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
- nazywa warzywa i owoce,
- zgłasza gotowość do mówienia,
- uczestniczy w formach ustawienia: koło,
- uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych,
- podaje słowo, w którym występuje dana sylaba i głoska,
- łączy odpowiednie jabłka i koloruje według kodu,
- wyklaskuje podany rytm,
- reaguje na zmianę tempa w muzyce,
- przygotowuje owoce do pieczenia,
- prawidłowo posługuje się sztućcami,
- myje owoce przed jedzeniem,
- bezpiecznie zachowuje się podczas korzystania ze sprzętu kuchennego,
- rozpoznaje drzewa owocowe po owocach,
- wyjaśnia znaczenie słowa sad,
- nazywa przetwory z owoców,
i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); - poznaje wybrane owoce egzotyczne,
- segreguje owoce według rodzajów, porównuje owoce,
- kontynuuje podany rytm,
- przelicza owoce w dostępnym dla siebie zakresie,
- wykonuje pracę plastyczną,
- wypełnia kontury rysunku,
- układa zagadki o warzywach,
- reaguje na przerwę w muzyce,
- poprawnie wykonuje polecenia,
- przestrzega zasad podczas zabaw,
- rozpoznaje warzywa za pomocą zmysłów,
- wypowiada się na temat prac ogrodowych,
- narywa sprzęt ogrodowy,
- wybiera „Co nie pasuje?”,
- nazywa wybrane warzywa,
- reaguje na sygnał,
- wypowiada się na temat swoich upodobań,
- prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała,
- rozróżnia dźwięki – ciche i głośne,
- Ilustruje ruchem opowiadanie nauczyciela,
- Naśladuje odgłosy wydawane przez koty,
- Uważnie słucha wiersza,
- Nazywa zwierzęta domowe,
- Tworzy kompozycje płaską,
- Używa odpowiedniej ilości kleju,
- Samodzielnie projektuje prace,
- Właściwie planuje pracę na różnym formacie papieru,
- nazywa znane zwierzęta domowe,
- rozpoznaje melodię znanych piosenek,
- dostrzega emocje zwierząt i w miarę możliwości udziela im wsparcia
- uczestniczy w opiece nad zwierzętami
- opisuje historyjki zdaniami
- w parach realizuje wyznaczone zadania
- wskazuje wpływ działalności człowieka na przyrodę
- wyjaśnia pojęcie segregacji odpadów
- wykonuje proste polecenia oznaczające kolejność
- dodaje i odejmuje na zbiorach zastępczych
- liczy obiekty znikające
- nazywa zwierzęta,
- naśladuje ruchy zwierząt,
- odpowiada na pytania dotyczące utworu,
- tańczy przy piosence
- zbiera kasztany i liście,
- wskazuje małe i duże liście,
- recytuje wierszyk,
- masuje podane części ciała,
- tworzy pracę przestrzenną według instrukcji nauczyciela,
- wykorzystuje różnorodne materiały do wykonania pracy plastycznej.