Październik w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej październik

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w sadzie.
  2. Dary ogrodu.
  3. Jaki jestem.
  4. Domowe zwierzęta.
  5. Co robią zwierzęta jesienią?

Drodzy rodzice,

Przypominam o zajęciach otwartych, które odbędą się 01.10.24 o godz. 15.00. Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców 🙂

Bardzo proszę, aby dzieci dnia 07.10.24 przeniosły do przedszkola dowolne warzywo.  Wykorzystamy je do zajęć i kącika przyrodniczego.

Dnia 17.10.24 organizujemy Dzień Dobrego Samopoczucia. To wyjątkowy dzień, w którym skupimy się na radości, spokoju i przyjaznych emocjach. Podczas zabaw i zajęć nauczymy się jak dbać o swoje dobre samopoczucie, rozwijać emocje i dbać o przyjaciół. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci przyniosły do przedszkola małe pudełka, w których umieszczą swoje wytwory, zdjęcia, emblematy. To co lubią robić, co sprawia im przyjemność i dzięki czemu czują się dobrze i wyjątkowo. Dzieci będą miały okazję podzielić się z innymi swoimi umiejętnościami podczas zajęć.

Proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były w koszulki na, których będziemy mogli przykleić naklejki z emotikonami (najlepiej, aby koszulki były jasne i jednokolorowe, można też założyć koszulkę z buźkami jeśli ktoś taką posiada).

Od dnia 21-25.10.24 rozmawiać będziemy o zwierzętach domowych, można przynieść do przedszkola zdjęcia swoich domowych pupili.

 

Drogi Rodzicu! Kochany Przedszkolaku!

Zapraszamy do udziału w wyjątkowym projekcie tworzenia przedszkolnej książki kucharskiej!

Chcemy stworzyć zbiór ulubionych przepisów naszych przedszkolaków – pysznych, zdrowych i kolorowych dań, które dzieci chętnie pomagają przygotowywać w domu. To doskonała okazja, aby wspólnie z dzieckiem spędzić czas w kuchni, rozwijać pasję do gotowania i dzielić się swoimi pomysłami z innymi.

Jak wziąć udział?

  1. Wybierzcie przepis, który jest Waszym rodzinnym ulubieńcem – może to być coś słodkiego, danie główne, przekąska lub napój.
  2. Spiszcie go razem – dodajcie zdjęcie gotowego dania, a przedszkolak może ozdobić przepis własnym rysunkiem!
  3. Przynieście przepis do przedszkola lub prześlijcie go drogą elektroniczną na adres:

angelika.dolata@niebieskibalonik.pl

Wszystkie przepisy zostaną opublikowane w naszej przedszkolnej książce kucharskiej. Stwórzmy wspólnie pamiątkę pełną smaków i miłych wspomnień!

Czekamy na Wasze kulinarne inspiracje!

Termin nadsyłania przepisów: 07.10.24  do 18.10.24

Z kulinarnymi pozdrowieniami,
Zespół Przedszkola

 

 

Cele operacyjne:

  • uważnie słucha utworu literatury dziecięcej,
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
  • nazywa warzywa i owoce,
  • zgłasza gotowość do mówienia,
  • uczestniczy w formach ustawienia: koło,
  • uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych,
  • podaje słowo, w którym występuje dana sylaba i głoska,
  • łączy odpowiednie jabłka i koloruje według kodu,
  • wyklaskuje podany rytm,
  • reaguje na zmianę tempa w muzyce,
  • przygotowuje owoce do pieczenia,
  • prawidłowo posługuje się sztućcami,
  • myje owoce przed jedzeniem,
  • bezpiecznie zachowuje się podczas korzystania ze sprzętu kuchennego,
  • rozpoznaje drzewa owocowe po owocach,
  • wyjaśnia znaczenie słowa  sad,
  • nazywa przetwory z owoców,
    i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty);
  • poznaje wybrane owoce egzotyczne,
  • segreguje owoce według rodzajów, porównuje owoce,
  • kontynuuje podany rytm,
  • przelicza owoce w dostępnym dla siebie zakresie,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • wypełnia kontury rysunku,
  • układa zagadki o warzywach,
  • reaguje na przerwę w muzyce,
  • poprawnie wykonuje polecenia,
  • przestrzega zasad podczas zabaw,
  • rozpoznaje warzywa za pomocą zmysłów,
  • wypowiada się na temat prac ogrodowych,
  • narywa sprzęt ogrodowy,
  • wybiera „Co nie pasuje?”,
  • nazywa wybrane warzywa,
  • reaguje na sygnał,
  • wypowiada się na temat swoich upodobań,
  • prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała,
  • rozróżnia dźwięki – ciche i głośne,
  • Ilustruje ruchem opowiadanie nauczyciela,
  • Naśladuje odgłosy wydawane przez koty,
  • Uważnie słucha wiersza,
  • Nazywa zwierzęta domowe,
  • Tworzy kompozycje płaską,
  • Używa odpowiedniej ilości kleju,
  • Samodzielnie projektuje prace,
  • Właściwie planuje pracę na różnym formacie papieru,
  • nazywa znane zwierzęta domowe,
  • rozpoznaje melodię znanych piosenek,
  • dostrzega emocje zwierząt i w miarę możliwości udziela im wsparcia
  • uczestniczy w opiece nad zwierzętami
  • opisuje historyjki zdaniami
  • w parach realizuje wyznaczone zadania
  • wskazuje wpływ działalności człowieka na przyrodę
  • wyjaśnia pojęcie segregacji odpadów
  • wykonuje proste polecenia oznaczające kolejność
  • dodaje i odejmuje na zbiorach zastępczych
  • liczy obiekty znikające
  • nazywa zwierzęta,
  • naśladuje ruchy zwierząt,
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu,
  • tańczy przy piosence
  • zbiera kasztany i liście,
  • wskazuje małe i duże liście,
  • recytuje wierszyk,
  • masuje podane części ciała,
  • tworzy pracę przestrzenną według instrukcji nauczyciela,
  • wykorzystuje różnorodne materiały do wykonania pracy plastycznej.