Październik w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Październik Bystrzaki
Tematy kompleksowe:
- Smaczne warzywa.
- Nadeszła jesień.
- Co robią zwierzęta jesienią?
- Jaki jestem.
Drodzy rodzice,
Dnia 11.10.23 świętować będziemy Dzień Dziewczynek, a tematem przewodnim będą zwierzęta domowe- jeśli dzieci posiadają domowe pupile bardzo prosimy o przyniesienie zdjęć.
Dnia 18.10.23 w przedszkolu odbędzie się „Magic show- zabawa z iluzją”, którą poprowadzi iluzjonista Brozi. Koszt 15 zł
Dnia 20.10.23 odbędą się warsztaty z pracownią Wiatrak.
Dnia 26.10.23 o godz. 10.00 odbędzie się uroczystość z okazji Pasowania na Przedszkolaka, serdecznie zapraszamy rodziców. Proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były odświętnie. Bardzo proszę o pomoc w przygotowaniu poczęstunku dla dzieci w tym bardzo ważnym dla nich dniu, listę wywieszę na tablicy przed salą.
Dziękuję!
Cele operacyjne
Dziecko:
- nazywa warzywa,
- tańczy przy piosence,
- odpowiada na pytania dotyczące utworu,
- uczestniczy w zabawie,
- korzysta z urządzeń w ogrodzie,
- naśladuje gotowanie zupy,
- wizualizuje tekst ruchem,
- bierze udział w zabawie z elementem rzutu
- znajduje obrazek z połową warzywa,
- maluje palcami,
- obserwuje przyrodę,
- rozpoznaje warzywa po dotyku,
- aktywnie uczestniczy w zabawie,
- podejmuje swobodne zabawy,
- bierze udział w zabawach z elementem równowagi
- powtarza słowo w tym samym rytmie,
- wymienia kolory wybranych warzyw,
- przestrzega ustalonych zasad,
- formułuje wypowiedzi,
- stempluje,
- odbija liście kapusty,
- dorysowuje elementy
- rytmicznie porusza się przy piosence,
- zachowuje porządek wokół siebie wykonując pracę plastyczną
- gra na wybranym instrumencie perkusyjnym,
- używa określeń wysoko, nisko,
- reaguje na hasło,
- formułuje krótkie wypowiedzi,
- układa kompozycje z tartych warzyw,
- je warzywa,
- nazywa i naśladuje miny na obrazku,
- wielozmysłowo poznaje liście,
- odbija dłoń na kartonie,
- uważnie słucha piosenki,
- reaguje na przerwę w grze,
- uważnie słucha wiersza, wypowiada się na jego temat,
- dmucha na listki,
- bierze udział w zabawach z elementem czworakowania,
- ilustruje tekst piosenki ruchem,
- układa bukiet z liści,
- wymienia nazwy wybranych drzew,
- reaguje na przerwę w grze,
- obserwuje drzewa i krzewy,
- składa liście w całość,
- układa na tacach takie same liście,
- układa szal z liści,
- stempluje kolorowe listki,
- współpracuje w parze,
- bierze udział w zabawach ruchowych,
- wykonuje prace plastyczną według własnego pomysłu,
- dba o estetyczne wykonanie pracy
- – liczy elementy,
- rozpoznaje dźwięki: wysokie i niskie,
- nazywa zwierzęta,
- naśladuje ruchy zwierząt,
- odpowiada na pytania dotyczące utworu,
- wskazuje małe i duże liście,
- recytuje wierszyk,
- masuje podane części ciała
- naśladuje ruchy N.,
- śpiewa piosenkę,
- naśladuje ruchy zwierząt,
- nazywa wybrane zwierzęta
- wypowiada się na temat swoich upodobań
- prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała,
- zna swoje imię,
- reaguje na hasło,
- je owoce i warzywa,
- próbuje nowych smaków,
- rozróżnia dźwięki – ciche i głośne,