Październik w naszej grupie |BYSTRZAKI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Październik Bystrzaki

 

Tematy kompleksowe:

  1. Smaczne warzywa.
  2. Nadeszła jesień.
  3. Co robią zwierzęta jesienią?
  4. Jaki jestem.

Drodzy rodzice,

Dnia 11.10.23 świętować będziemy Dzień Dziewczynek, a tematem przewodnim będą zwierzęta domowe- jeśli dzieci posiadają domowe pupile bardzo prosimy o przyniesienie zdjęć.

Dnia 18.10.23 w przedszkolu odbędzie się „Magic show- zabawa z iluzją”, którą poprowadzi iluzjonista Brozi. Koszt 15 zł

Dnia 20.10.23 odbędą się warsztaty z pracownią Wiatrak.

Dnia 26.10.23 o godz. 10.00 odbędzie się uroczystość z okazji Pasowania na Przedszkolaka, serdecznie zapraszamy rodziców. Proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były odświętnie. Bardzo proszę o pomoc w przygotowaniu poczęstunku dla dzieci w tym bardzo ważnym dla nich dniu, listę wywieszę na tablicy przed salą.

Dziękuję!

 

Cele operacyjne

Dziecko:

  • nazywa warzywa,
  • tańczy przy piosence,
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu,
  • uczestniczy w zabawie,
  • korzysta z urządzeń w ogrodzie,
  • naśladuje gotowanie zupy,
  • wizualizuje tekst ruchem,
  • bierze udział w zabawie z elementem rzutu
  • znajduje obrazek z połową warzywa,
  • maluje palcami,
  • obserwuje przyrodę,
  • rozpoznaje warzywa po dotyku,
  • aktywnie uczestniczy w zabawie,
  • podejmuje swobodne zabawy,
  • bierze udział w zabawach z elementem równowagi
  • powtarza słowo w tym samym rytmie,
  • wymienia kolory wybranych warzyw,
  • przestrzega ustalonych zasad,
  • formułuje wypowiedzi,
  • stempluje,
  • odbija liście kapusty,
  • dorysowuje elementy
  • rytmicznie porusza się przy piosence,
  • zachowuje porządek wokół siebie wykonując pracę plastyczną
  • gra na wybranym instrumencie perkusyjnym,
  • używa określeń wysoko, nisko,
  • reaguje na hasło,
  • formułuje krótkie wypowiedzi,
  • układa kompozycje z tartych warzyw,
  • je warzywa,
  • nazywa i naśladuje miny na obrazku,
  • wielozmysłowo poznaje liście,
  • odbija dłoń na kartonie,
  • uważnie słucha piosenki,
  • reaguje na przerwę w grze,
  • uważnie słucha wiersza, wypowiada się na jego temat,
  • dmucha na listki,
  • bierze udział w zabawach z elementem czworakowania,
  • ilustruje tekst piosenki ruchem,
  • układa bukiet z liści,
  • wymienia nazwy wybranych drzew,
  • reaguje na przerwę w grze,
  • obserwuje drzewa i krzewy,
  • składa liście w całość,
  • układa na tacach takie same liście,
  • układa szal z liści,
  • stempluje kolorowe listki,
  • współpracuje w parze,
  • bierze udział w zabawach ruchowych,
  • wykonuje prace plastyczną według własnego pomysłu,
  • dba o estetyczne wykonanie pracy
  • – liczy elementy,
  • rozpoznaje dźwięki: wysokie i niskie,
  • nazywa zwierzęta,
  • naśladuje ruchy zwierząt,
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu,
  • wskazuje małe i duże liście,
  • recytuje wierszyk,
  • masuje podane części ciała
  • naśladuje ruchy N.,
  • śpiewa piosenkę,
  • naśladuje ruchy zwierząt,
  • nazywa wybrane zwierzęta
  • wypowiada się na temat swoich upodobań
  • prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała,
  • zna swoje imię,
  • reaguje na hasło,
  • je owoce i warzywa,
  • próbuje nowych smaków,
  • rozróżnia dźwięki – ciche i głośne,