Październik u Wesołków
-
Dnia 11.10.2024 r. będziemy świętować „Dzień Dziewczynek”.
-
Dnia 18.10.2024 r. w „Światowy Dzień Warzyw i Owoców” w ramach „Kulinarnego Piątku” zrobimy zdrową sałatkę warzywną.
-
Dnia 25 .10.2024 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Balerina Plastelina”.
- 29.10.2024 r. obchodzimy „Dzień Dyni”, zachęcam by dzieci w tym dniu ubrały się na pomarańczowo.
Tematy kompleksowe we październiku:
-
1 tydzień „Idzie jesień przez ogród i sad” ,
-
2 tydzień „Idzie Jesień do zwierząt”,
-
3 tydzień „Co z czego otrzymujemy”,
-
4 tydzień „Idzie jesień z deszczem„.
Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
-
rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
-
poznawanie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
poznawanie cech kwadratu,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie słuchu muzycznego,
-
reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
-
rozwijanie umiejętności obserwowania,
-
rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
-
poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę,
-
rozwijanie mowy,
-
poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
-
odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
poznawanie zapasów wiewiórki,
-
poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał,
-
orientowanie się w instrukcji,
-
odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,
-
zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
-
rozwijanie narządów artykulacyjnych,
-
utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów,
-
odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby,
-
kształtowanie poczucia rytmu,
-
rozwijanie pamięci muzycznej,
-
zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
-
poznawanie sposobu otrzymywania sera,
-
poznawanie zwierząt: owcy i barana,
-
poznawanie pochodzenia wełny,
-
poznawanie wyrobów z wełny,
-
poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
-
poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
-
rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
-
poznawanie cech prostokąta,
-
utrwalanie poznanych figur,
-
poznawanie kolorów tęczy,
-
zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,
-
rozwijanie zainteresowania przyrodą ,
-
poznawanie zjawisk przyrodniczych,
-
poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie.