Październik u Wesołków

  • Dnia 11.10.2024 r. będziemy świętować „Dzień Dziewczynek”.

  • Dnia 18.10.2024 r. w „Światowy Dzień Warzyw i Owoców w ramach „Kulinarnego Piątku” zrobimy zdrową sałatkę warzywną.

  • Dnia 25 .10.2024 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „Balerina Plastelina”.

  • 29.10.2024 r. obchodzimy „Dzień Dyni”, zachęcam by dzieci w tym dniu ubrały się na pomarańczowo.

 

Tematy kompleksowe we październiku:

  • 1 tydzień „Idzie jesień przez ogród i sad” ,

  • 2 tydzień  „Idzie Jesień do zwierząt”,

  • 3 tydzień  „Co z czego otrzymujemy”,

  • 4 tydzień  „Idzie jesień z deszczem„.

Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,

  • poznawanie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • poznawanie cech kwadratu,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie słuchu muzycznego,

  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,

  • rozwijanie umiejętności obserwowania,

  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,

  • poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę,

  • rozwijanie mowy,

  • poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,

  • odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • poznawanie zapasów wiewiórki,

  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał,

  • orientowanie się w instrukcji,

  • odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,

  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,

  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,

  • utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów,

  • odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie pamięci muzycznej,

  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,

  • poznawanie sposobu otrzymywania sera,

  • poznawanie zwierząt: owcy i barana,

  • poznawanie pochodzenia wełny,

  • poznawanie wyrobów z wełny,

  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru,

  • poznawanie pogody, która jest późną jesienią,

  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • poznawanie cech prostokąta,

  • utrwalanie poznanych figur,

  • poznawanie kolorów tęczy,

  • zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,

  • rozwijanie zainteresowania przyrodą ,

  • poznawanie zjawisk przyrodniczych,

  • poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie.