Marzec w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej MARZEC
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta prehistoryczne.
- W marcu jak w garncu.
- Nadeszła wiosna.
- Bawimy się w teatr.
Drodzy rodzice,
Bardzo proszę, aby od poniedziałku dzieci przynosiły do przedszkola rzeczy związane z tematem. Mogą być to książki oraz figurki dinozaurów. Mogą je przynosić cały tydzień.
Dnia 07.03.25 oraz 26.03.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka” proszę o wpłatę 30 zł.
Dnia 15.03.25 zamienimy się w piekarzy i cukierników- odbędą się zajęcia kulinarne.
Dnia 21.03.25 powitamy Pierwszy Dzień Wiosny- zachęcam do ubrania kolorowych strojów.
Dnia 21.03.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”- w marcu warsztaty odbędą się dwa razy kolejny termin podam po otrzymaniu informacji.
Planowany termin wycieczki do kina to 25.03.25- potwierdzę po ustaleniu wolnego terminu.
Dziękuję!
Cele operacyjne:
- odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
- uczestniczy w zabawach ruchowych z elementem czworakowania,
- rozwiązuje zagadki,
- poznaje nazwy dinozaurów,
- układa sylwetę dinozaura z klocków w kształcie figur geometrycznych według wzoru,
- wycina nożyczkami,
- dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku,
- korzysta z wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych pod kierunkiem nauczyciela,
- różnicuje i nazywa cechy za pomocą dotyku: ciepły, zimny,
- układa prostą historyjkę obrazkową,
- skupia uwagę na rzeczach,
- wypowiada nazwy z najbliższego otoczenia,
- opisuje obrazki,
- opisuje historyjki zdaniami pojedyńczymi,
- nazywa przedmioty codziennego użytku i gospodarstwa domowego,
- uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych, bieżnych,
- podnosi piłkę i inne przedmioty,
- ilustruje ruchem opowiadanie nauczyciela,
- rzuca piłką do celu,
- wyjaśnia znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”,
- wymienia i wskazuje na obrazku elementy marcowej pogody,
- rozpoznaje umowne znaczenie znaków graficznych,
- nazywa słyszane dźwięki,
- poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu,
- stosuje onomatopeje,
- dostrzega związek między troską o zdrowie, a sposobem ubierania się,
- układa serię obrazków przedstawiający pojedynczy zmieniający się przedmiot,
- uczestniczy w prowadzeniu prostych hodowli,
- nazywa części rośliny,
- prowadzi proste prace pielęgnacyjne podczas hodowli roślin,
- rozpoznaje wybrane ekosystemy: ogród,
- stosuje słowa związane z teatrem,
- naśladuje gesty, ruchy pokazywane przez nauczyciela,
- odpowiada na pytania dotyczące obrazków,
- łączy takie same obrazki,
- łączy rekwizyty z ich bohaterami,
- dzieli nazwy przedmiotów na sylaby,
- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
- bawi się cieniem podczas zabaw ruchowo- naśladowczych,
- wie jak należy zachowywać się podczas przedstawienia.