Marzec w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej MARZEC

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta prehistoryczne.
  2. W marcu jak w garncu.
  3. Nadeszła wiosna.
  4. Bawimy się w teatr.

Drodzy rodzice,

Bardzo proszę, aby od poniedziałku dzieci przynosiły do przedszkola rzeczy związane z tematem. Mogą być to książki oraz figurki dinozaurów. Mogą je przynosić cały tydzień.

Dnia 07.03.25 oraz 26.03.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka” proszę o wpłatę 30 zł.

Dnia 15.03.25 zamienimy się w piekarzy i cukierników- odbędą się zajęcia kulinarne.

Dnia 21.03.25 powitamy Pierwszy Dzień Wiosny- zachęcam do ubrania kolorowych strojów.

Dnia 21.03.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”- w marcu warsztaty odbędą się dwa razy kolejny termin podam po otrzymaniu informacji.

Planowany termin wycieczki do kina to 25.03.25- potwierdzę po ustaleniu wolnego terminu.

Dziękuję!

 

Cele operacyjne:

  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych z elementem czworakowania,
  • rozwiązuje zagadki,
  • poznaje nazwy dinozaurów,
  • układa sylwetę dinozaura z klocków w kształcie figur geometrycznych według wzoru,
  • wycina nożyczkami,
  • dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku,
  • korzysta z wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych pod kierunkiem nauczyciela,
  • różnicuje i nazywa cechy za pomocą dotyku: ciepły, zimny,
  • układa prostą historyjkę obrazkową,
  • skupia uwagę na rzeczach,
  • wypowiada nazwy z najbliższego otoczenia,
  • opisuje obrazki,
  • opisuje historyjki zdaniami pojedyńczymi,
  • nazywa przedmioty codziennego użytku i gospodarstwa domowego,
  • uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych, bieżnych,
  • podnosi piłkę i inne przedmioty,
  • ilustruje ruchem opowiadanie nauczyciela,
  • rzuca piłką do celu,
  • wyjaśnia znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”,
  • wymienia i wskazuje na obrazku elementy marcowej pogody,
  • rozpoznaje umowne znaczenie znaków graficznych,
  • nazywa słyszane dźwięki,
  • poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu,
  • stosuje onomatopeje,
  • dostrzega związek między troską o zdrowie, a sposobem ubierania się,
  • układa serię obrazków przedstawiający pojedynczy zmieniający się przedmiot,
  • uczestniczy w prowadzeniu prostych hodowli,
  • nazywa części rośliny,
  • prowadzi proste prace pielęgnacyjne podczas hodowli roślin,
  • rozpoznaje wybrane ekosystemy: ogród,
  • stosuje słowa związane z teatrem,
  • naśladuje gesty, ruchy pokazywane przez nauczyciela,
  • odpowiada na pytania dotyczące obrazków,
  • łączy takie same obrazki,
  • łączy rekwizyty z ich bohaterami,
  • dzieli nazwy przedmiotów na sylaby,
  • rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
  • bawi się cieniem podczas zabaw ruchowo- naśladowczych,
  • wie jak należy zachowywać się podczas przedstawienia.