Maj w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Maj

 

Drodzy rodzice,

Dnia 07.05.25 odwiedzi nas autor książki „ Plewiska. Osiem wieków podpoznańskiej wsi” Michał Hirsch, który opowie o naszej miejscowości.

13.05.25 wyjeżdżamy na wycieczkę do Arboretum w Kórniku. Tego dnia proszę o przyprowadzenie dzieci do godz. 8.30. Wyjazd o godzinie 9.00, powrót około godziny 13.00. Proszę o zabranie pustych plecaków.

21.05.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.

27.05.25 serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców na przedstawienie z okazji Dnia Mamy i Dnia Taty. Przedstawienie odbędzie się w Sali „Pasjonaci” o godz. 14.00

30.05.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka” proszę o wpłatę 15 zł.

 

 

Tematy kompleksowe:

  1. Muzyka jest wszędzie.
  2. Wiosna na łące.
  3. Moi rodzice.
  4. Znamy swoje prawa.

 

Cele operacyjne:

  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • reaguje na przerwę w muzyce
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • bierze udział w zabawach z elementem rzutu
  • rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów
  • śpiewa na jednym dźwięku melodie podaną przez nauczyciela
  • wyraża nastrój słuchanej muzyki za pomocą ruchu
  • nazywa dźwięki wysoki i niskie
  • dostrzega tempo utworu
  • nazywa kolory podstawowe
  • porusza się za pomocą kroku dostawnego
  • śpiewa refren piosenki
  • wyraża muzykę malując farbami
  • Nazywa instrumenty perkusyjne
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • Naśladuje odgłosy zwierząt
  • Nasłuchuje skąd dobiega dźwięk
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • nazywa barwy jasne i ciemne
  • nazywa kolory podstawowe
  • planuje swoją pracę
  • wykonuje pracę plastyczną według własnego pomysłu
  • zachowuje porządek wokół siebie
  • Porównuje liczebność zbiorów
  • Powtarza rymowankę za nauczycielem
  • Wyklaskuje proste rytmy
  • Wykonuje motyla za pomocą techniki odbijania
  • układa historyjkę obrazkową
  • wypowiada się na temat obrazków
  • nazywa owady znajdujące się na łące
  • Koloruje pszczołę według podanego kodu
  • Wie jakie znaczenie dla człowieka mają pszczoły
  • Przelicza pszczoły w ulu
  • liczy w dostępnym dla siebie zakresie
  • porównuje obrazki
  • Opisuje swoich rodziców
  • Zna imiona rodziców
  • Koloruje papierowe serca
  • Z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści
  • Wykonuje elementy tańca
  • Interpretuje ruchem opowieści słuchowe
  • identyfikuje i nazywa różne stany emocjonalne,
  • rozpoznaje i nazywa własne potrzeby, akceptuje potrzeby innych
  • skupia uwagę na mówiącej do niego osobie,
  • odkrywa znaczenia komunikowania się w sposób niewerbalny,
  • z ważnymi sprawami w ustalony sposób zwraca się do nauczyciela,
  • wskazuje przyczyny powstałych emocji,
  • składa obrazki w całość
  • Wie jak można spędzać czas wolny z bliskimi
  • Zna swoje prawa i obowiązki