Listopad w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej Entuzjaści
Listopad
Tematy kompleksowe:
- W krainie baśni i bajek.
- Polska moja ojczyzna.
- Jesienna szaruga.
- Dbam o zdrowie i higienę.
Drodzy rodzice,
Proszę, aby dnia 04.11.24 dzieci przyniosły do przedszkola swoje ulubione bajki.
Dnia 07.11.2024 przedszkole odwiedzą jeże koszt spotkania 16 zł.
Dnia 08.11.2024 odbędzie się Apel z okazji Narodowego Święta Niepodległości bardzo proszę o odświętne ubranie dzieci.
Dnia 14.11.2024 upieczemy Rogale Marcińskie.
Dnia 20.11.2024 odbędzie się przedstawienie teatralne Nauczyciele dla Dzieci, pt. „Zdrowy ząbek”.
Bardzo proszę, aby dnia 21.11.2024 dzieci przyniosły do przedszkola parasole.
Dnia 25.11.2024 obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia- zamienimy się w małych ratowników medycznych. Bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były do przedszkola w czerwone koszulki, przyniosły misie i zestaw opatrunkowy: gazę, plaster i bandaż.
Dnia 27.11.2024 odbędzie się przedstawienie teatru Kulturka, pt. „Patriotyczna nuta” koszt 15 zł
Dnia 28.11.2024 obchodzić będziemy Andrzejki, mile widziane przebrania tego dnia.
Dnia 29.11.2024 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak” .
Dziękuje!
Cele operacyjne:
- wie, że nie można rozmawiać z obcymi,
- rozpoznaje grzyby jadalne i trujące,
- słucha utworów literatury dziecięcej,
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- przeskakuje przez niewielkie przeszkody,
- osiąga sprawność na miarę swoich możliwości,
- utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze,
- poprawnie przyjmuje pozycje wyjściowe do ćwiczeń,
- wycina nożyczkami,
- prawidłowo posługuje się pędzlem,
- wykorzystuje poznaną technikę plastyczną,
- naśladuje gesty, ruchy, zachowania,
- uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem,
- rozwiązuje zagadki słowne,
- rozróżnia rodzaj dźwięków z otoczenia,
- reaguje ruchem na akompaniament do marszu, biegu,
- słucha utworów literatury dziecięcej,
- wskazuje różnice między obrazkami,
- rozpoznaje wybrane produkty za pomocą smaku,
- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- przeskakuje przez niewielkie przeszkody,
- osiąga sprawność na miarę swoich możliwości,
- utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze,
- rozwiązuje zagadki słowne,
- dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa wg podanego wzoru,
- liczy wyodrębnione przedmioty,
- wskazuje różnice między obrazkami,
- śpiewa zbiorowo proste piosenki,
- gra na instrumentach,
- składa obrazki z 3-5 elementów,
- wykonuje elementy tańca,
- układa historyjkę obrazkową,
- rozpoznaje i nazywa symbole narodowe,
- słucha utworów literatury dziecięcej,
- wie jak wygląda godło Polski,
- nazywa swoje wytwory,
- prawidłowo posługuje się pędzlem,
- wyszukuje takie same obrazki,
- określa położenie flagi na obrazku,
- wie, że należy szanować symbole narodowe,
- odnajduje takie same obrazki,
- stosuje technikę stemplowania,
- skupia uwagę na mówiącej do niego osobie,
- czeka na swoją kolej,
- wie jak wygląda flaga Polski,
- podaje pełną nazwę miejscowości, w której mieszka,
- przelicza elementy i ilustruje rytmy rysunkami i sylwetami kropel deszczu,
- bierze czynny udział w zabawach,
- naśladuje padający deszcz,
- naśladuje odgłosy listopadowej pogody,
- kończy wypowiedzi rozpoczęte przez nauczyciela,
- słucha Preludium A-dur op. 28 nr 7 F. Chopina. Dzieli się swoimi wrażeniami,
- tańczy z paskami bibuły przy muzyce,
- wypowiada się na temat pogody,
- odtwarza rytm w ruchach i gestach,
- operuje linią,
- zna historię powstania pluszowego misia,
- zna podstawowe wiadomości o życiu niedźwiedzi,
- interesuje się literaturą dziecięcą,
- segreguje przedmioty ze względu na przeznaczenie,
- szacuje: dużo, mało, zna zwyczaje i wróżby andrzejkowe,
- liczy wyodrębnione przedmioty z zastosowaniem liczebników w dostępnym dla siebie zakresie,
- potrafi integrować się w zabawie i współdziałać z grupą kolegów,
- przezwycięża własną nieśmiałość.