Listopad w naszej grupie |BYSTRZAKI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Listopad Bystrzaki

  1. Każdy ma swój dom.
  2. Mieszkam w Polsce.
  3. A deszcz pada i pada.
  4. Dbam o zdrowie i higienę.
  5. Urządzenia elektryczne.

 

Drodzy rodzice,

03.11.23 obchodzić będziemy „Dzień postaci z bajek” tego dnia można ubrać się tematycznie lub przynieść ulubioną maskotkę.

09.11.23 odbędzie się apel z okazji Dnia Niepodległości, proszę o odświętny strój.

14.11.23 odbędą się warsztaty przyrodnicze „Las w słoiku”. Dzieci przeniosą się w magiczny świat lasu, posłuchają o mieszkających w nim zwierzętach i poznają etapy sadzenia roślin. Podczas zajęć stworzą własny niepowtarzalny las w słoiku. Koszt zajęć 22 zł ( w przypadku nieobecności dziecka, od kwoty do zwrotu odejmiemy koszt materiałów 6 zł – dzieci otrzymają gotowy las w słoiku do odebrania po powrocie). Proszę o wpłatę do 07.11.23

23.11.23 dzieci stworzą własne mydełka glicerynowe, bardzo proszę o przyniesienie (jeśli mają Państwo w domu) silikonowej foremki do muffinek.

24.11.23 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”

24.11.23 obchodzić będziemy „Dzień Pluszowego Misia” proszę, aby dzieci przyniosły swojego ulubionego misia.

29.11.23 obchodzić będziemy Andrzejki, odbędzie się bal przebierańców, zabawy tematyczne, tańce i pląsy. Prosimy o przebrania 🙂

Dziękuję!

 

Cele operacyjne:

  • Recytuje wiersz
  • Odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza.
  • Naśladuje odgłosy listopadowej
  • Kończy wypowiedzi rozpoczęte przez nauczyciela.
  • Słucha Preludium A-dur op. 28 nr 7 F. Chopina. Dzieli się swoimi wrażeniami.
  • Tańczy z paskami bibuły przy muzyce.
  • Bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • Wykonuje ćwiczenia skoczne
  • Koloruje parasol według instrukcji obrazka prezentowanego przez nauczyciela
  • Rozróżnia kolory podstawowe
  • Naśladuje odgłosy jesiennej pogody
  • Śpiewa piosenkę
  • Odtwarza dźwięki spadającego deszczu za pomocą worków foliowych, różnicuje dźwięki głośne i ciche
  • Dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne
  • Tańczy do piosenki z parasolem według własnego pomysłu
  • Wykonuje prace plastyczną według instrukcji nauczyciela
  • Wykonuje ćwiczenia buzi i języka
  • Segreguje ubrania ze względu na kolor i przeznaczenie
  • Wie jak należy ubierać się kiedy pada deszcz
  • Przelicza krople deszczu na obrazkach i wybiera właściwy
  • Zna sposoby dbania o zdrowie i ochrony przed chorobami;
  • Potrafi własnymi słowami wyjaśnić znaczenie podstawowych pojęć związanych  ze zdrowiem;
  • Wie, gdzie należy szukać pomocy w przypadku choroby i złego samopoczucia;
  • Wie, czym zajmuje się lekarz
  • Zna numer alarmowy na Pogotowie Ratunkowe;
  • Nazywa przybory toaletowe i higieny osobistej;
  • Odnajduje takie same zapachy
  • Samodzielnie stosuje etapy mycia rąk
  • Wykonuje mydło według własnego pomysłu z pomocą nauczyciela
  • Zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania mydełek
  • Nazywa własne wytwory
  • Dba o porządek w toku pracy
  • Dostrzega, że po dodaniu jest więcej,
  • Ustala wynik dodawania
  • Stosuje określenia: mały, duży, mniejszy, większy, taki sam.
  • Rozwiązuje zagadki;
  • Korzysta z różnorodnych materiałów
  • Wie, że należy dbać o środowisko naturalne
  • Bierze udział w zabawie z cieniem, dokonuje obserwacji i wyciąga wnioski