Kwiecień w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Kwiecień
Tematy kompleksowe:
- Wiosna w ogrodzie.
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Moja miejscowość, mój region.
Drodzy rodzice,
Dnia 05.04.24 wyjeżdżamy na wycieczkę do „Ogrodu Ekologicznego Gładysiakowie”. Wyjazd planowany jest o godz. 10.15, a powrót około godz. 13.00. Proszę, aby dzieci nie zabierały ze sobą plecaków, drugie śniadanie zabierzemy same (ułatwi to organizację podczas pierwszego wyjazdu).
Bardzo proszę, aby podpisać zgody i wpłacić 55 zł do dnia 03.04.24.
Dnia 04.04.24 upieczemy pyszne ciasto marchewkowe.
Dnia 19.04.24 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
Dnia 22.04.24 odbędzie się Dzień Ziemi- mile widziane Eko- stroje tego dnia.
Dnia 26.04.24 zamienimy się we florystów.
Cele operacyjne:
- Wypowiada się na temat obrazków przedstawiających piękno przyrody,
- wie jakie zachowania przyczyniają się do niszczenia przyrody,
- z uwagą słucha wiersza i odpowiada na pytania,
- bierze udział w zabawach organizacyjno- porządkowych,
- bierze udział w zabawach bieżnych, na czworakach, rzutu, celowania,
- rzuca przedmiotem do celu,
- poprawnie wykorzystuje przybory do ćwiczeń,
- nazywa ekosystem: pole,
- ilustruje ruchem treść wiersza „Gospodarz”,
- słucha utworów literatury dziecięcej,
- uczestniczy w zorganizowanej aktywności wynikającej z treści poznanych utworów literackich,
- opisuje obrazek przedstawiający prace wiosną na wsi,
- nazywa pory roku,
- naśladuje gesty, ruchy, zachowania,
- stosuje się do sygnałów nauczyciela,
- skupia uwagę na wykonywanych czynnościach,
- nazywa zwierzęta wiejskie,
- śpiewa grupowo proste piosenki,
- zapamiętuje tekst piosenki,
- wymienia pory roku,
- odnajduje zwiastuny wiosny w ogrodzie,
- zachowuje się bezpiecznie podczas podróży autokarem,
- nie oddala się od grupy,
- nazywa zwierzęta i rośliny jakie znajdują się w ogrodzie,
- wie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną,
- nazywa wiejskie zwierzęta,
- dzieli słowa na sylaby,
- rozpoznaje odgłosy zwierząt,
- sygnalizuje źródło dźwięku,
- wypowiada się na temat ilustracji,
- odnajduje taki sam obrazek jak ten pokazywany przez nauczyciela,
- liczy w zakresie 4,
- posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
- wie jakie zachowania przyczyniają się do niszczenia przyrody,
- wie jak należy dbać o przyrodę,
- rysuje kwiat według instrukcji podanej przez nauczyciela,
- segreguje przedmioty według kształtu,
- nazywa kolory,
- rozmawia o miejscach charakterystycznych dla danego regionu,
- wypowiada się na temat tego co widzi wokół siebie,
- układa proste historyjki obrazkowe,
- używa zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach,
- bierze udział w zabawach dramowych,
- wie, jakie obiekty znajdują się w najbliższej okolicy,
- wie, kim był Fryderyk Chopin,
- numeruje – liczy z zastosowaniem liczebników porządkowych