Kwiecień w naszej grupie |BYSTRZAKI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Kwiecień

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosna w ogrodzie.
  2. Wiosna na wsi.
  3. Dbamy o przyrodę.
  4. Moja miejscowość, mój region.

 

Drodzy rodzice,

Dnia 05.04.24 wyjeżdżamy na wycieczkę do „Ogrodu Ekologicznego Gładysiakowie”. Wyjazd planowany jest o godz. 10.15, a powrót około godz. 13.00. Proszę, aby dzieci nie zabierały ze sobą plecaków, drugie śniadanie zabierzemy same (ułatwi to organizację podczas pierwszego wyjazdu).

Bardzo proszę, aby podpisać zgody i wpłacić 55 zł do dnia 03.04.24.

 

Dnia 04.04.24 upieczemy pyszne ciasto marchewkowe.

Dnia 19.04.24 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.

Dnia 22.04.24 odbędzie się Dzień Ziemi- mile widziane Eko- stroje tego dnia.

Dnia 26.04.24 zamienimy się we florystów.

 

Cele operacyjne:

  • Wypowiada się na temat obrazków przedstawiających piękno przyrody,
  • wie jakie zachowania przyczyniają się do niszczenia przyrody,
  • z uwagą słucha wiersza i odpowiada na pytania,
  • bierze udział w zabawach organizacyjno- porządkowych,
  • bierze udział w zabawach bieżnych, na czworakach, rzutu, celowania,
  • rzuca przedmiotem do celu,
  • poprawnie wykorzystuje przybory do ćwiczeń,
  • nazywa ekosystem: pole,
  • ilustruje ruchem treść wiersza „Gospodarz”,
  • słucha utworów literatury dziecięcej,
  • uczestniczy w zorganizowanej aktywności wynikającej z treści poznanych utworów literackich,
  • opisuje obrazek przedstawiający prace wiosną na wsi,
  • nazywa pory roku,
  • naśladuje gesty, ruchy, zachowania,
  • stosuje się do sygnałów nauczyciela,
  • skupia uwagę na wykonywanych czynnościach,
  • nazywa zwierzęta wiejskie,
  • śpiewa grupowo proste piosenki,
  • zapamiętuje tekst piosenki,
  • wymienia pory roku,
  • odnajduje zwiastuny wiosny w ogrodzie,
  • zachowuje się bezpiecznie podczas podróży autokarem,
  • nie oddala się od grupy,
  • nazywa zwierzęta i rośliny jakie znajdują się w ogrodzie,
  • wie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną,
  • nazywa wiejskie zwierzęta,
  • dzieli słowa na sylaby,
  • rozpoznaje odgłosy zwierząt,
  • sygnalizuje źródło dźwięku,
  • wypowiada się na temat ilustracji,
  • odnajduje taki sam obrazek jak ten pokazywany przez nauczyciela,
  • liczy w zakresie 4,
  • posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • wie jakie zachowania przyczyniają się do niszczenia przyrody,
  • wie jak należy dbać o przyrodę,
  • rysuje kwiat według instrukcji podanej przez nauczyciela,
  • segreguje przedmioty według kształtu,
  • nazywa kolory,
  • rozmawia o miejscach charakterystycznych dla danego regionu,
  • wypowiada się na temat tego co widzi wokół siebie,
  • układa proste historyjki obrazkowe,
  • używa zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach,
  • bierze udział w zabawach dramowych,
  • wie, jakie obiekty znajdują się w najbliższej okolicy,
  • wie, kim był Fryderyk Chopin,
  • numeruje – liczy z zastosowaniem liczebników porządkowych