Grudzień w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Grudzień

Drodzy rodzice,

Dnia 03.12.25 wyjeżdżamy na wycieczkę do Szreniawy. Na wycieczce odbędą się warsztaty świąteczne. Prosimy o zabranie pustych plecaków. Koszt wycieczki 55 zł.

Dnia 05.12.25 obchodzić będziemy Mikołajki. Mile widziane tematyczne ubrania.

Dnia 08.12.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.

Dnia 17.12.25 odbędzie się przedstawienie pt. „Zaginął Święty Mikołaj!”. Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców. Spotkanie odbędzie się w Sali „Pasjonaci” o godz. 15.00.

Dnia 18.12.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka”. Koszt 15 zł.

Dnia 19.12.25 odbędzie się Wigilia- proszę o odświętne ubranie dzieci tego dnia.

Tematy kompleksowe:

  1. Urządzenia elektryczne.
  2. Nadchodzi zima.
  3. Święta, Święta.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • poznaje literę l, L w toku zabaw,
  • dzieli słowa na głoski,
  • rozpoznaje i nazywa literę l, L
  • bierze czynny udział w ćwiczeniach,
  • naśladuje sposób użytkowania danego urządzenia,
  • opisuje zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • wypowiada się na temat opowiadania
  • opowiada o tym, jak wyglądały dawniej źródła światła,
  • nawiązuje więzi koleżeńskie,
  • bezpiecznie zachowuje się podczas podróży autokarem,
  • wie jak bezpiecznie używać urządzenia elektroniczne,
  • Zachowuje się kulturalnie w miejscach publicznych,
  • naśladuje pranie chustki w rękach,
  • wymienia nazwy danych urządzeń,
  • rysuje, bez odrywania ręki od kartki, po konturze latarki,
  •  stosuje znaki: =, <, >,
  • nadaje wybranym urządzeniom elektrycznym nowe nazwy, mówiące o ich zastosowaniu,
  • przesuwa kule z gazet od startu do mety, zamiatając je szczotkami,
  • odgaduje, jakie litery zabrał wiatr, odszukuje je wśród innych liter,
  • liczy elementy i porównuje ich liczbę,
  • maszeruje po sali z woreczkiem ułożonym na głowie,
  • rozpoznaje za pomocą dotyku zabawki ukryte w dużym worku,
  • wspólnie z innymi wykonuje gazetkę tematyczną,
  • rysuje narty i kijki po śladach,
  • rysuje przedmioty, których nazwy kończą się głoską y,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • inscenizuje ruchem tekst mówiony przez N.,
  • poznaje literę y, Y w toku zabaw,
  • dzieli słowa na głoski,
  • rozpoznaje i nazywa literę y: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
  • uważnie słucha piosenki,
  • podaje skojarzenia ze słowem zima,
  • układa wyrazy z poznanymi literami,
  • reaguje na przerwę w grze,
  • składa w całość pocięte na części obrazki czapek i rękawiczek,
  • opowiada, co widzi na obrazku,
  • ozdabia litery,
  • bierze czynny udział w ćwiczeniach,
  • wymienia niektóre właściwości śniegu i lodu,
  • reaguje na dźwięk bębenka i tamburynu,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • przestrzega zasad podczas zabaw,
  • śpiewa piosenkę,
  • powtarza wiersz w podanym rytmie,
  • improwizuje do muzyki,
  • opracowuje zadania do gry matematycznej,
  • ozdabia suknię Pani Zimy szlaczkami
  • według własnego pomysłu,
  • opowiada o tradycjach i zwyczajach związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • ogląda i porównuje szyszki, przyporządkowuje je odpowiednim gałązkom,
  • koloruje pola według kodu,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • ściska dłoń kolegi, przesyłając moc życzeń,
  • rozwija koncentrację uwagi.