Grudzień w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Grudzień
Drodzy rodzice,
Dnia 03.12.25 wyjeżdżamy na wycieczkę do Szreniawy. Na wycieczce odbędą się warsztaty świąteczne. Prosimy o zabranie pustych plecaków. Koszt wycieczki 55 zł.
Dnia 05.12.25 obchodzić będziemy Mikołajki. Mile widziane tematyczne ubrania.
Dnia 08.12.25 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
Dnia 17.12.25 odbędzie się przedstawienie pt. „Zaginął Święty Mikołaj!”. Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców. Spotkanie odbędzie się w Sali „Pasjonaci” o godz. 15.00.
Dnia 18.12.25 odbędzie się przedstawienie z cyklu „Kulturka”. Koszt 15 zł.
Dnia 19.12.25 odbędzie się Wigilia- proszę o odświętne ubranie dzieci tego dnia.
Tematy kompleksowe:
- Urządzenia elektryczne.
- Nadchodzi zima.
- Święta, Święta.
Cele operacyjne:
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- poznaje literę l, L w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę l, L
- bierze czynny udział w ćwiczeniach,
- naśladuje sposób użytkowania danego urządzenia,
- opisuje zmiany zachodzące w przyrodzie,
- wypowiada się na temat opowiadania
- opowiada o tym, jak wyglądały dawniej źródła światła,
- nawiązuje więzi koleżeńskie,
- bezpiecznie zachowuje się podczas podróży autokarem,
- wie jak bezpiecznie używać urządzenia elektroniczne,
- Zachowuje się kulturalnie w miejscach publicznych,
- naśladuje pranie chustki w rękach,
- wymienia nazwy danych urządzeń,
- rysuje, bez odrywania ręki od kartki, po konturze latarki,
- stosuje znaki: =, <, >,
- nadaje wybranym urządzeniom elektrycznym nowe nazwy, mówiące o ich zastosowaniu,
- przesuwa kule z gazet od startu do mety, zamiatając je szczotkami,
- odgaduje, jakie litery zabrał wiatr, odszukuje je wśród innych liter,
- liczy elementy i porównuje ich liczbę,
- maszeruje po sali z woreczkiem ułożonym na głowie,
- rozpoznaje za pomocą dotyku zabawki ukryte w dużym worku,
- wspólnie z innymi wykonuje gazetkę tematyczną,
- rysuje narty i kijki po śladach,
- rysuje przedmioty, których nazwy kończą się głoską y,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- inscenizuje ruchem tekst mówiony przez N.,
- poznaje literę y, Y w toku zabaw,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę y: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- uważnie słucha piosenki,
- podaje skojarzenia ze słowem zima,
- układa wyrazy z poznanymi literami,
- reaguje na przerwę w grze,
- składa w całość pocięte na części obrazki czapek i rękawiczek,
- opowiada, co widzi na obrazku,
- ozdabia litery,
- bierze czynny udział w ćwiczeniach,
- wymienia niektóre właściwości śniegu i lodu,
- reaguje na dźwięk bębenka i tamburynu,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- przestrzega zasad podczas zabaw,
- śpiewa piosenkę,
- powtarza wiersz w podanym rytmie,
- improwizuje do muzyki,
- opracowuje zadania do gry matematycznej,
- ozdabia suknię Pani Zimy szlaczkami
- według własnego pomysłu,
- opowiada o tradycjach i zwyczajach związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- ogląda i porównuje szyszki, przyporządkowuje je odpowiednim gałązkom,
- koloruje pola według kodu,
- wykonuje pracę plastyczną,
- ściska dłoń kolegi, przesyłając moc życzeń,
- rozwija koncentrację uwagi.
