Czerwiec w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
CZERWIEC
Drodzy rodzice,
02.06.25- z okazji Dnia Dziecka ogłaszamy Kolorowy Dzień Sportu- prosimy o kolorowe stroje.
Dnia 04.06.25 z okazji Światowego Dnia Biegania odbędą się zawody sportowe na ogrodzie przedszkolnym- bardzo proszę o strój sportowy dla dzieci.
Dnia 12.06.25 z okazji Dnia Dziecka w przedszkolu pojawią się dmuchańce.
Dnia 16.06.25 odbędzie się wycieczka na Stadion Lecha, wyjazd z przedszkola o godz. 9.20 powrót około godziny 11.30. Nie zabieramy plecaków tego dnia. Proszę o przyprowadzenie dzieci do godziny 8.30. Koszt wycieczki podam w późniejszym terminie.
26.06.25 odbędzie się Zakończenie Roku Przedszkolnego. Bardzo proszę o odświętne ubranie dzieci tego dnia.
Ogród- dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało nam się stworzyć piękne miejsce, z którego dzieci korzystają- dbając o rośliny, ucząc się i odpoczywając. Aby nasz ogród nie stracił uroku stworzymy listę chętnych osób do podlania roślin kiedy przedszkole będzie zamknięte listę wywieszę pod koniec czerwca (oczywiście w miarę możliwości). W dalszym ciągu można uzupełniać nasz ogród roślinami. Z góry dziękujemy za każdą pomocną dłoń i czas poświęcony na troskę o to miejsce.
DZIĘKUJĘ!!
Tematy kompleksowe:
- Dzieci świata.
- Zwierzęta egzotyczne.
- Co dają nam rośliny?
- Nadchodzą wakacje.
Cele operacyjne:
- odgrywa scenki z rekwizytami
- rytmizuje tekst
- rozpoznaje wartości takie jak szacunek
- dostrzega krzywdę innych
- akceptuje, że wszyscy mają równe prawa i obowiązki
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
- poznaje i akceptuje istnienie różnych ras ludzi
- interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
- rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń, szacunek
- stosuje zwroty grzecznościowe
- wskazuje przyczyny powstałych emocji
- w parach realizuje różne zadania
- posługuje się przyborami i narzędziami
- poprawnie posługuje się nożyczkami
- tworzy kompozycje przestrzenne
- wyszukuje takie same wzory
- dopasowuje symbol do przedmiotu
- nazywa zwierzęta egzotyczne
- naśladuje gesty, ruchy zachowania
- przyjmuje prawidłową postawę podczas wykonywania różnych czynności
- kulturalnie zachowuje się podczas odbioru dzieł literackich
- uczestniczy w formach teatralnych
- wyraża treści mimiką, ruchem, gestem
- porównuje długości
- określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom
- nazywa elementy przyrody nieożywionej
- nazywa części rośliny
- opisuje cykl rozwojowy rośliny
- nazywa części rośliny
- rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe
- tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu
- uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
- interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych
- rozpoznaje wybrane ekosystemy
- nazywa poznane owady i zwierzęta
- nazywa znane rośliny i zwierzęta oraz środowiska przyrodnicze
- dostrzega różnicę pomiędzy znakami, kształtami, obrazkami
- dostrzega przystosowanie zwierząt do określonych warunków
- nazywa pory roku
- obserwuje i nazywa zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z porą roku
- wyraża swoje odczucia związane z odbiorem słuchanego tekstu
- wyszukuje takie same obrazki
- prowadzi doświadczenia badające właściwości bursztynu
- układa obrazki z figur geometrycznych
- wyszukuje takie same obrazki
- różnicuje i nazywa cechy: ciepły, zimny
- zna zagrożenia dotyczące zabaw w wodzie
- wskazuje zagrożenia płynące ze świata roślin i zwierząt
- orientuje się w bezpiecznych poruszaniu się po drogach
- skupia uwagę na rzeczach