Czerwiec w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

 

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

CZERWIEC

Drodzy rodzice,

02.06.25- z okazji Dnia Dziecka ogłaszamy Kolorowy Dzień Sportu- prosimy o kolorowe stroje.

Dnia 04.06.25 z okazji Światowego Dnia Biegania odbędą się zawody sportowe na ogrodzie przedszkolnym- bardzo proszę o strój sportowy dla dzieci.

Dnia 12.06.25 z okazji Dnia Dziecka w przedszkolu pojawią się dmuchańce.

Dnia 16.06.25 odbędzie się wycieczka na Stadion Lecha, wyjazd z przedszkola o godz. 9.20 powrót około godziny 11.30. Nie zabieramy plecaków tego dnia. Proszę o przyprowadzenie dzieci do godziny 8.30. Koszt wycieczki podam w późniejszym terminie.

26.06.25 odbędzie się Zakończenie Roku Przedszkolnego. Bardzo proszę o odświętne ubranie dzieci tego dnia.

Ogród- dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało nam się stworzyć piękne miejsce, z którego dzieci korzystają- dbając o rośliny, ucząc się i odpoczywając. Aby nasz ogród nie stracił uroku stworzymy listę chętnych osób do podlania roślin kiedy przedszkole będzie zamknięte listę wywieszę pod koniec czerwca (oczywiście w miarę możliwości). W dalszym ciągu można uzupełniać nasz ogród roślinami. Z góry dziękujemy za każdą pomocną dłoń i czas poświęcony na troskę o to miejsce.

DZIĘKUJĘ!!

Tematy kompleksowe:

  1. Dzieci świata.
  2. Zwierzęta egzotyczne.
  3. Co dają nam rośliny?
  4. Nadchodzą wakacje.

 

Cele operacyjne:

  • odgrywa scenki z rekwizytami
  • rytmizuje tekst
  • rozpoznaje wartości takie jak szacunek
  • dostrzega krzywdę innych
  • akceptuje, że wszyscy mają równe prawa i obowiązki
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • poznaje i akceptuje istnienie różnych ras ludzi
  • interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
  • rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń, szacunek
  • stosuje zwroty grzecznościowe
  • wskazuje przyczyny powstałych emocji
  • w parach realizuje różne zadania
  • posługuje się przyborami i narzędziami
  • poprawnie posługuje się nożyczkami
  • tworzy kompozycje przestrzenne
  • wyszukuje takie same wzory
  • dopasowuje symbol do przedmiotu
  • nazywa zwierzęta egzotyczne
  • naśladuje gesty, ruchy zachowania
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas wykonywania różnych czynności
  • kulturalnie zachowuje się podczas odbioru dzieł literackich
  • uczestniczy w formach teatralnych
  • wyraża treści mimiką, ruchem, gestem
  • porównuje długości
  • określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom
  • nazywa elementy przyrody nieożywionej
  • nazywa części rośliny
  • opisuje cykl rozwojowy rośliny
  • nazywa części rośliny
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe
  • tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu
  • uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych
  • rozpoznaje wybrane ekosystemy
  • nazywa poznane owady i zwierzęta
  • nazywa znane rośliny i zwierzęta oraz środowiska przyrodnicze
  • dostrzega różnicę pomiędzy znakami, kształtami, obrazkami
  • dostrzega przystosowanie zwierząt do określonych warunków
  • nazywa pory roku
  • obserwuje i nazywa zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z porą roku
  • wyraża swoje odczucia związane z odbiorem słuchanego tekstu
  • wyszukuje takie same obrazki
  • prowadzi doświadczenia badające właściwości bursztynu
  • układa obrazki z figur geometrycznych
  • wyszukuje takie same obrazki
  • różnicuje i nazywa cechy: ciepły, zimny
  • zna zagrożenia dotyczące zabaw w wodzie
  • wskazuje zagrożenia płynące ze świata roślin i zwierząt
  • orientuje się w bezpiecznych poruszaniu się po drogach
  • skupia uwagę na rzeczach