Październik u Figlarzy

Wydarzenia u Figlarzy

  • 08.10. odbędą się warsztaty z Pracownią Wiatrak
  • 11.10. będziemy obchodzić Dzień Dziewczynki
  • 18.10.  z okazji Dnia Listonosza i Poczty Polskiej, będziemy rozmawiać na temat pracy listonosza
  • 23.10.  będziemy brać udział w przedstawieniu teatru KULTURKA pt. „Czy w koronie jest do twarzy”. Koszt 15 zł, bardzo proszę o wpłaty
  • 24.10.  z okazji Dnia Kundelka porozmawiamy o pieskach wielorasowych
  • 30.10. obchodzić będziemy Dzień Dyni
  • 31.10. jedziemy na wycieczkę do Bramy Poznania, wyjazd o godzinie 8:40. Proszę o przyprowadzenie dzieci do godziny 8:00. Zabieramy puste plecaki. Koszt 50 zł.

Jeśli Państwo posiadacie materiały, jakimi moglibyśmy wzbogacić kąciki tematyczne czyli zwierzęta i przygotowania do zimy, o zjawiskach atmosferycznych oraz dotyczących powstawania szkła- praca w hucie, otrzymywania cukru – praca w cukrowni i mleczarni, otrzymywania papieru. Mogą to być karty ze zdjęciami, książki, albumy.

 

Tematy kompleksowe w październiku:

  • Idzie jesień przez ogród i sad;
  • Idzie jesień do zwierząt;
  • Skąd mamy te produkty?;
  • Idzie jesień z deszczem.

Cele wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt;
  • budzenie zainteresowania literami;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter o,O;
  • odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie świadomości własnego ciała;
  • rozwijanie ekspresji ruchowej;
  • doskonalenie poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych;
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni;
  • rozwijanie myślenia logicznego;
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter a, A;
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3;
  • poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów;
  • kształtowanie zdolności obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk;
  • dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów;
  • nazywanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu;
  • poznawanie pracy osób wykonujących określone zawody;
  • budzenie zainteresowania literami m, M;
  • zapoznanie z figurą geometryczną prostokątem;
  • utrwalenie nazw liczebników porządkowych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • wdrażanie do rekreacji ruchowej;
  • rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na sygnały;
  • opanowanie tekstu piosenki;
  • zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz etapami produkcji chleba;
  • rozwijanie rozumowania przyczynowo – skutkowego;
  • poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny;
  • badanie właściwości mąki i wełny za pomocą zmysłów;
  • poznawanie etapów otrzymywania papieru;
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych;
  • rozwijanie prawidłowej artykulacji głosek i grup spółgłoskowych;
  • budzenie zainteresowania literami e, E;
  • rozpoznawanie i wymienianie poznanych liter;
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu;
  • rozwijanie umiejętności układania rymów;
  • rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych;
  • rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą;
  • uświadomienie wpływu wiatru na życie człowieka;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • budzenie satysfakcji z wykonanej pracy;
  • rozwijanie orientacji na płaszczyźnie