Październik u Figlarzy
Wydarzenia u Figlarzy
- 08.10. odbędą się warsztaty z Pracownią Wiatrak
- 11.10. będziemy obchodzić Dzień Dziewczynki
- 18.10. z okazji Dnia Listonosza i Poczty Polskiej, będziemy rozmawiać na temat pracy listonosza
- 23.10. będziemy brać udział w przedstawieniu teatru KULTURKA pt. „Czy w koronie jest do twarzy”. Koszt 15 zł, bardzo proszę o wpłaty
- 24.10. z okazji Dnia Kundelka porozmawiamy o pieskach wielorasowych
- 30.10. obchodzić będziemy Dzień Dyni
- 31.10. jedziemy na wycieczkę do Bramy Poznania, wyjazd o godzinie 8:40. Proszę o przyprowadzenie dzieci do godziny 8:00. Zabieramy puste plecaki. Koszt 50 zł.
Jeśli Państwo posiadacie materiały, jakimi moglibyśmy wzbogacić kąciki tematyczne czyli zwierzęta i przygotowania do zimy, o zjawiskach atmosferycznych oraz dotyczących powstawania szkła- praca w hucie, otrzymywania cukru – praca w cukrowni i mleczarni, otrzymywania papieru. Mogą to być karty ze zdjęciami, książki, albumy.
Tematy kompleksowe w październiku:
- Idzie jesień przez ogród i sad;
- Idzie jesień do zwierząt;
- Skąd mamy te produkty?;
- Idzie jesień z deszczem.
Cele wychowawczo – dydaktyczne:
- rozwijanie mowy;
- wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt;
- budzenie zainteresowania literami;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter o,O;
- odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie świadomości własnego ciała;
- rozwijanie ekspresji ruchowej;
- doskonalenie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych;
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni;
- rozwijanie myślenia logicznego;
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter a, A;
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3;
- poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów;
- kształtowanie zdolności obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk;
- dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów;
- nazywanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu;
- poznawanie pracy osób wykonujących określone zawody;
- budzenie zainteresowania literami m, M;
- zapoznanie z figurą geometryczną prostokątem;
- utrwalenie nazw liczebników porządkowych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wdrażanie do rekreacji ruchowej;
- rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na sygnały;
- opanowanie tekstu piosenki;
- zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz etapami produkcji chleba;
- rozwijanie rozumowania przyczynowo – skutkowego;
- poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny;
- badanie właściwości mąki i wełny za pomocą zmysłów;
- poznawanie etapów otrzymywania papieru;
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych;
- rozwijanie prawidłowej artykulacji głosek i grup spółgłoskowych;
- budzenie zainteresowania literami e, E;
- rozpoznawanie i wymienianie poznanych liter;
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu;
- rozwijanie umiejętności układania rymów;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych;
- rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą;
- uświadomienie wpływu wiatru na życie człowieka;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- budzenie satysfakcji z wykonanej pracy;
- rozwijanie orientacji na płaszczyźnie
