Wrzesień w naszej grupie |ENTUZJAŚCI
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Wrzesień
Serdecznie zapraszam na zebranie z rodzicami, które odbędzie się 3 września o godz. 17.00.
Bardzo proszę, aby na jutro 02.09.25 dzieci przyniosły do przedszkola pamiątki z podróży po Polsce- będziemy rozmawiać o naszym kraju. Proszę o przyniesienie przedmiotów, które kojarzą się z naszym krajem, nie muszą być to pamiątki z tegorocznych wakacji. Oczywiście jeśli dzieci mają ochotę mogą przynieść pamiątki z wakacji.
Dnia 15.09.25 obchodzić będziemy Dzień Kropki.
Dnia 19.09.25 wyjeżdżamy na wycieczkę do Środy Wielkopolskiej na kolej Średzką. Czeka nas moc atrakcji podczas przejażdżki pociągiem, na miejscu zjemy pyszne lody lub spędzimy czas przy ognisku w zależności od pogody. Koszt wycieczki 90 zł.
Dnia 22.09.25 odbędzie się przedstawienie, pt. „Czerwony Kapturek”- wystąpią nauczyciele.
Dnia 27.09.25 serdecznie zapraszamy Państwa na Festyn Integracyjny w Żarnowcu od godz. 10.00
Bardzo proszę, aby dnia 23.09.25 dzieci ubrane były w kolory: żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony, brązowy. Rozmawiać będziemy o rozpoczęciu nowej pory roku.
Dnia 29.09.25 obchodzimy Dzień Głośnego Czytania- zachęcam Państwa do odwiedzenia naszego przedszkola i przeczytania bajki.
Dzień Chłopaka obchodzić będziemy 30 września.
Tematy kompleksowe:
- Moja grupa.
- Nasze przedszkole.
- Jestem bezpieczny.
- Pomocna dłoń.
Cele operacyjne:
- zwraca się do kolegów po imieniu;
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji;
- wyjaśnia pojęcie koleżeńskość;
- posługuje się narzędziami do rysowania;
- ozdabia postać zgodnie z instrukcją;
- rysuje postać;
- posługuje się słownictwem związanym z orientacją przestrzenną: przede mną, za mną, z prawej strony, z lewej strony, pod, nad;
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
- naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych i tanecznych;
- opowiada o swoich wakacjach;
- układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;
- osiąga sprawność (na miarę swoich możliwości): chód, bieg, podskok obunóż i na jednej nodze, przeskakuje przez niewielkie przeszkody, utrzymuje równowagę podczas przejścia
- współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
- wyjaśnia różnice i podobieństwa pomiędzy osobami;
- zna pojęcie portret;
- rozróżnia elementy postaci;
- przedstawia postać różnymi technikami plastycznymi;
- poznaje schemat własnego ciała, wyróżnia i nazywa części ciała;
- poznaje zasady działania prostego aparatu fotograficznego;
- współpracuje w zespole podczas komponowania i wykonywania pracy plastyczno-konstrukcyjnej;
- uświadamia sobie korzyści płynące z pracy zespołowej;
- śpiewa piosenkę w zespole przy akompaniamencie;
- reaguje w umówiony sposób na sygnały słowne;
- porusza się w tańcu zgodnie z instrukcją;
- ustala i omawia reguły panujące w grupie oraz je akceptuje;
- samodzielnie określa oraz uzasadnia właściwe i niewłaściwe zachowania w przedszkolu;
- powtarza usłyszany rytm;
- wymienia ustalone zasady regulujące zachowanie społeczności przedszkolnej i przestrzega tych zasad;
- umiejętnie planuje na kartce poszczególne elementy swojej pracy;
- prawidłowo posługuje się narzędziami piśmienniczymi;
- zna okolicę i teren wokół przedszkola;
- poznaje pracę architekta i urbanisty;
- dokonuje analizy dźwiękowej i sylabowej wyrazów;
- różnicuje głoski w nagłosie wyrazów;
- usprawnia pracę narządów mowy;
- określa położenie różnych obiektów, posługuje się pojęciami: po lewej stronie, po prawej stronie;
- wodzi palcem po wzorze i odtwarza go graficznie;
- doskonali umiejętność rozplanowania elementów rysunku na kartce;
- osiąga sprawność (na miarę swoich możliwości): chód, bieg, podskok obunóż i na jednej nodze, przeskakuje przez niewielkie przeszkody, utrzymuje równowagę podczas przejścia;
- współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych;
- wyjaśnia znaczenie pojęcia bezpieczeństwo;
- dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
- reaguje w umówiony sposób na sygnał rytmiczny;
- rysuje po śladzie;
- nazywa podstawowe figury geometryczne i wyszukuje wskazane kształty;
- tworzy rytmiczny układ;
- usprawnia pracę narządów mowy;
- opisuje wygląd stroju policjanta, wskazuje charakterystyczne przedmioty dla tego zawodu;
- zadaje pytania na temat pracy policjanta ;
- śpiewa piosenkę;
- różnicuje rytmy oraz ilustruje je ruchem;
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych i naśladowczych;
- czyta globalnie wyrazy: ulica, znak, zebra, stop, sklep, apteka;
- dzieli wyrazy na sylaby;
- usprawnia pracę narządów mowy;
- przedstawia pracę policjanta w formie pracy plastycznej,
- zachowuje ostrożność wobec nieznajomych, nie udziela im ważnych informacji,
- układa ciąg cyfr według wzoru;
- zna numer alarmowy 112 i odczytuje go globalnie;
- podaje numery alarmowe służb ratowniczych;
- przelicza znaki i symbole oraz koduje;
- zna swój adres i wie, komu można go podać;
- wie, jak wezwać pomoc;
