Wrzesień w naszej grupie |ENTUZJAŚCI|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Powiedz, jak masz na imię.
  2. Jeden, dwa, trzy- Ja, Ty, My!
  3. Uliczne sygnały.
  4. Nadeszła jesień.

 

Drodzy rodzice,

Bardzo proszę, aby na piątek 06.09.24 dzieci przyniosły do przedszkola pamiątki z wakacji oraz swoją ulubioną maskotkę.

Dnia 18.09.24 odbędzie się wycieczka do „Alpakowego Przylesia”.

Dnia 20.09.24 odbędzie się Dzień Gimnastyki- bardzo proszę, aby tego dnia dzieci ubrane były na sportowo.

Od dnia 23.09.24 bardzo proszę, aby przynosić do przedszkola jesienne dary, które umieścimy w naszym kąciku tematycznym. (dary z lasu, owoce, warzywa, wrzosy)

Dnia 27.09.24 (piątek) bardzo proszę, aby dzieci przyniosły do przedszkola 2 jabłka. Będą one potrzebne do naszych zajęć kulinarnych.

Dnia 30.09.24 obchodzić będziemy Dzień Chłopaka.

 

Cele operacyjne:

– odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

– dzieli wybrane wyrazy na sylaby,

– wskazuje symbole, przedmioty, części garderoby wymienione w wierszu,

– bierze udział w zabawie orientacyjno- porządkowej,

– reaguje na umówione sygnały,

– wykonuje ćwiczenia stóp,

– przyjmuje poprawna postawę podczas wykonywania czynności,

– bierze udział w zabawach z elementem czworakowania,

– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć stolikowych,

– dba o porządek przy swoim stanowisku pracy,

– poznaje imiona dzieci ze swojej grupy,

– przelicza i klasyfikuje zabawki,

– prawidłowo posługuje się kredką,

– bierze udział w zabawach ruchowych,

– kontroluje własne zachowanie,

– reaguje na zmiany tempa,

– rozpoznaje i nazywa głosy kolegów,

rozumie i przestrzega przyjętych zasad współżycia w grupie,

– współuczestniczy w opracowaniu kodeksu zachowania,

– odczytuje umowne symbole graficzne,

– używa zwrotów grzecznościowych,

– reaguje na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu,

– kontroluje natężenie głosu podczas mówienia,

– bierze udział w zabawie orientacyjno- porządkowej,

– reaguje na umówione sygnały,

– wykonuje ćwiczenia stóp,

– śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie,

– zna stały sygnał dźwiękowy oznaczający zbiórkę lub inne określone przez N. zachowanie,

– rozróżnia tempo do marszu i do biegu,

– podejmuje próby ustawiania się w kole wiązanym,

– segreguje przedmioty,

– układa figury od najmniejszej do największej,

– odróżnia i stosuje określenia większy/mniejszy,

– przelicza w dostępnym dla siebie zakresie,

– dostrzega potrzeby innych,

– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć stolikowych oraz prawidłowo posługuje się farbami,

– dba o porządek przy stanowisku swojej pracy,

– rozumie, że inni także mają potrzeby,

– ocenia postępowanie w danej sytuacji,

– opisuje obrazki,

– skupia uwagę na słowach innych,

określa nastrój muzyki,

– bierze udział w zabawach w parach,

– dostrzega tempo utworu,

– wskazuje dobre cechy przyjaciela,

– nazywa przejeżdżające pojazdy,

– podczas wycieczki stosuje się do ustalonych zasad,

– zwraca uwagę na pojazdy i znaki drogowe,

– bezpiecznie porusza się po chodniku i przejściu dla pieszych,

wymienia reguły właściwego uczestniczenia w ruchu drogowym,

– rozpoznaje wartości takie jak odpowiedzialność,

– obserwuje walory estetyczne przyrody,

– wie do czego służy sygnalizacja świetlna,

– kształtuje postawę świadomego uczestnika ruchu drogowego,

– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej,

– rysuje drogę prawidłowo trzymając narzędzie piśmiennicze,

– prawidłowo wykonuje rytm piosenki za pomocą dłoni,

– układa proste puzzle,

– rozpoznaje liczne glosy z otoczenia,

– wie czym zajmuje się policjant,

– wie jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,

– zna numery alarmowe,

– potrafi prawidłowo zagospodarować miejsce na kartce papieru; prawidłowo wykorzystuje dary jesieni,

– dba o porządek przy swoim stanowisku pracy,

– wykonuje polecenia według instrukcji nauczyciela,

– wykonuje ćwiczenia narządów mowy,

– rysuje proste szlaczki,

– reaguje ruchem na akompaniament do biegu, marszu i podskoków,

– wykonuje elementy tańca,

– rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia.