Luty w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Drodzy rodzice,
02.02.24 odbędzie się balik karnawałowy.
09.02.24 odbędzie się Dzień Pizzy.
Od dnia 26.02.24 rozmawiać będziemy o teatrze, zachęcam do przynoszenia rzeczy związanych z tematem- mogą być to maski, stroje, kukiełki itp.
Dnia 01.03.24 odbędą się warsztaty z pracownią Wiatrak.
Dziękuję!
Tematy kompleksowe:
- Bale w karnawale.
- Bezpieczne ferie.
- Bajki, baśnie i bajeczki.
- Bawimy się w teatr.
Cele operacyjne:
- Słucha utworów literatury dziecięcej,
- uczestniczy w spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów,
- zna typowe tradycje regionu,
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe,
- porównuje przedmioty,
- dostrzega kształty,
- rozpoznaje i nazywa tempo: wolno, szybko,
- reaguje na zmiany dynamiki i tempa,
- przyjmuje prawidłową postawę podczas śpiewu,
- śpiewa zbiorowo proste piosenki ,
- dostrzega podobieństwa i różnice,
- wyraża radość z możliwości wykonywania prac plastycznych,
- kulturalnie zachowuje się podczas przedstawień w przedszkolu,
- tworzy kompozycje półprzestrzenne,
- nazywa własne wytwory,
- wymienia akcesoria związane z pracą strażaka, rozumie znaczenie pracy strażaka,
- wie jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
- opisuje rolę wybranych zawodów,
- zna numer alarmowy 112,
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze,
- stosuje się do sygnałów nauczyciela,
- opisuje rolę wybranych zawodów,
- opisuje obrazki, osoby,
- różnicuje i powtarza dźwięki,
- nazywa podstawowe środki lokomocji,
- dostrzega i rozróżnia rodzaj dźwięków z otoczenia,
- przestrzega zakazu samowolnego oddalania się,
- orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach,
- wie jak może zareagować kiedy potrzebuje pomocy ,
- rozumie zasadę nie wchodzenia na zamarznięte zbiorniki wodę,
- zna numer alarmowy,
- wie jak należy zachowywać się podczas uprawiania sportów zimowych,
- nazywa podstawowe kolory,
- układa proste historyjki obrazkowe,
- stosuje technikę wydzierania,
- dba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,
- wymienia akcesoria związane z pracą policjanta, rozumie znaczenie pracy policjanta,
- wie jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
- opisuje rolę wybranych zawodów,
- zna numer alarmowy 112,
- interesuje się obrazem lub inną formą ilustrującą słuchany tekst,
- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
- korzysta z kącika książki zgodnie z zainteresowaniami,
- ogląda prezentację multimedialną na temat „Dinozaury”, wypowiada się na temat prezentacji,
- wykonuje ćwiczenia buzi i języka,
- dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa wg podanego wzoru,
- liczy wyodrębnione przedmioty,
- wskazuje różnice między obrazkami,
- stosuje słowa związane z teatrem,
- łączy rekwizyty z ich bohaterami,
- bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski,
- bawi się cieniem podczas zabaw ruchowo- naśladowczych,
- składa obrazki w całość,
- wypowiada się na temat wyglądu smoków,
- recytuje rymowankę wspólnie z nauczycielem,
- wie jak należy zachować się podczas wizyty w teatrze,
- maluje sylwetę smoka według własnego pomysłu.