Luty w naszej grupie |BYSTRZAKI|

Drodzy rodzice,

02.02.24 odbędzie się balik karnawałowy.

09.02.24 odbędzie się Dzień Pizzy.

Od dnia 26.02.24 rozmawiać będziemy o teatrze, zachęcam do przynoszenia rzeczy związanych z tematem- mogą być to maski, stroje, kukiełki itp.

Dnia 01.03.24 odbędą się warsztaty z pracownią Wiatrak.

 

 

Dziękuję!

 

Tematy kompleksowe:

  1. Bale w karnawale.
  2. Bezpieczne ferie.
  3. Bajki, baśnie i bajeczki.
  4. Bawimy się w teatr.

 

Cele operacyjne:

  • Słucha utworów literatury dziecięcej,
  • uczestniczy w spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów,
  • zna typowe tradycje regionu,
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe,
  • porównuje przedmioty,
  • dostrzega kształty,
  • rozpoznaje i nazywa tempo: wolno, szybko,
  • reaguje na zmiany dynamiki i tempa,
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas śpiewu,
  • śpiewa zbiorowo proste piosenki ,
  • dostrzega podobieństwa i różnice,
  • wyraża radość z możliwości wykonywania prac plastycznych,
  • kulturalnie zachowuje się podczas przedstawień w przedszkolu,
  • tworzy kompozycje półprzestrzenne,
  • nazywa własne wytwory,
  • wymienia akcesoria związane z pracą strażaka, rozumie znaczenie pracy strażaka,
  • wie jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
  • opisuje rolę wybranych zawodów,
  • zna numer alarmowy 112,
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
  • utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze,
  • stosuje się do sygnałów nauczyciela,
  • opisuje rolę wybranych zawodów,
  • opisuje obrazki, osoby,
  • różnicuje i powtarza dźwięki,
  • nazywa podstawowe środki lokomocji,
  • dostrzega i rozróżnia rodzaj dźwięków z otoczenia,
  • przestrzega zakazu samowolnego oddalania się,
  • orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach,
  • wie jak może zareagować kiedy potrzebuje pomocy ,
  • rozumie zasadę nie wchodzenia na zamarznięte zbiorniki wodę,
  • zna numer alarmowy,
  • wie jak należy zachowywać się podczas uprawiania sportów zimowych,
  • nazywa podstawowe kolory,
  • układa proste historyjki obrazkowe,
  • stosuje technikę wydzierania,
  • dba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,
  • wymienia akcesoria związane z pracą policjanta, rozumie znaczenie pracy policjanta,
  • wie jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
  • opisuje rolę wybranych zawodów,
  • zna numer alarmowy 112,
  • interesuje się obrazem lub inną formą ilustrującą słuchany tekst,
  • rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
  • korzysta z kącika książki zgodnie z zainteresowaniami,
  • ogląda prezentację multimedialną na temat „Dinozaury”, wypowiada się na temat prezentacji,
  • wykonuje ćwiczenia buzi i języka,
  • dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa wg podanego wzoru,
  • liczy wyodrębnione przedmioty,
  • wskazuje różnice między obrazkami,
  • stosuje słowa związane z teatrem,
  • łączy rekwizyty z ich bohaterami,
  • bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski,
  • bawi się cieniem podczas zabaw ruchowo- naśladowczych,
  • składa obrazki w całość,
  • wypowiada się na temat wyglądu smoków,
  • recytuje rymowankę wspólnie z nauczycielem,
  • wie jak należy zachować się podczas wizyty w teatrze,
  • maluje sylwetę smoka według własnego pomysłu.