Listopad w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
Listopad Bystrzaki
- Każdy ma swój dom.
- Mieszkam w Polsce.
- A deszcz pada i pada.
- Dbam o zdrowie i higienę.
- Urządzenia elektryczne.
Drodzy rodzice,
03.11.23 obchodzić będziemy „Dzień postaci z bajek” tego dnia można ubrać się tematycznie lub przynieść ulubioną maskotkę.
09.11.23 odbędzie się apel z okazji Dnia Niepodległości, proszę o odświętny strój.
14.11.23 odbędą się warsztaty przyrodnicze „Las w słoiku”. Dzieci przeniosą się w magiczny świat lasu, posłuchają o mieszkających w nim zwierzętach i poznają etapy sadzenia roślin. Podczas zajęć stworzą własny niepowtarzalny las w słoiku. Koszt zajęć 22 zł ( w przypadku nieobecności dziecka, od kwoty do zwrotu odejmiemy koszt materiałów 6 zł – dzieci otrzymają gotowy las w słoiku do odebrania po powrocie). Proszę o wpłatę do 07.11.23
23.11.23 dzieci stworzą własne mydełka glicerynowe, bardzo proszę o przyniesienie (jeśli mają Państwo w domu) silikonowej foremki do muffinek.
24.11.23 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”
24.11.23 obchodzić będziemy „Dzień Pluszowego Misia” proszę, aby dzieci przyniosły swojego ulubionego misia.
29.11.23 obchodzić będziemy Andrzejki, odbędzie się bal przebierańców, zabawy tematyczne, tańce i pląsy. Prosimy o przebrania 🙂
Dziękuję!
Cele operacyjne:
- Recytuje wiersz
- Odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza.
- Naśladuje odgłosy listopadowej
- Kończy wypowiedzi rozpoczęte przez nauczyciela.
- Słucha Preludium A-dur op. 28 nr 7 F. Chopina. Dzieli się swoimi wrażeniami.
- Tańczy z paskami bibuły przy muzyce.
- Bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
- Wykonuje ćwiczenia skoczne
- Koloruje parasol według instrukcji obrazka prezentowanego przez nauczyciela
- Rozróżnia kolory podstawowe
- Naśladuje odgłosy jesiennej pogody
- Śpiewa piosenkę
- Odtwarza dźwięki spadającego deszczu za pomocą worków foliowych, różnicuje dźwięki głośne i ciche
- Dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne
- Tańczy do piosenki z parasolem według własnego pomysłu
- Wykonuje prace plastyczną według instrukcji nauczyciela
- Wykonuje ćwiczenia buzi i języka
- Segreguje ubrania ze względu na kolor i przeznaczenie
- Wie jak należy ubierać się kiedy pada deszcz
- Przelicza krople deszczu na obrazkach i wybiera właściwy
- Zna sposoby dbania o zdrowie i ochrony przed chorobami;
- Potrafi własnymi słowami wyjaśnić znaczenie podstawowych pojęć związanych ze zdrowiem;
- Wie, gdzie należy szukać pomocy w przypadku choroby i złego samopoczucia;
- Wie, czym zajmuje się lekarz
- Zna numer alarmowy na Pogotowie Ratunkowe;
- Nazywa przybory toaletowe i higieny osobistej;
- Odnajduje takie same zapachy
- Samodzielnie stosuje etapy mycia rąk
- Wykonuje mydło według własnego pomysłu z pomocą nauczyciela
- Zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania mydełek
- Nazywa własne wytwory
- Dba o porządek w toku pracy
- Dostrzega, że po dodaniu jest więcej,
- Ustala wynik dodawania
- Stosuje określenia: mały, duży, mniejszy, większy, taki sam.
- Rozwiązuje zagadki;
- Korzysta z różnorodnych materiałów
- Wie, że należy dbać o środowisko naturalne
- Bierze udział w zabawie z cieniem, dokonuje obserwacji i wyciąga wnioski