Luty u Figlarzy
-
Dnia 09.02. 23 r. obchodzimy „Dzień Pizzy”. W tym dniu można przynieść fartuszek.
-
„Z miłości do książek” – dnia 14.02.2023 r. jak co roku organizujemy w grupie „Dzień przekazywania książek”. Chętne osoby zachęcam do przyniesienia egzemplarza, który zostanie przekazany innemu dziecku z grupy. W tym dniu można ubrać się na czerwono.
-
Dnia 17.02.2023 r. świętujemy „Dzień Kota” zachęcam by przybrać kocie barwy.
-
Dnia 17.02.2023 r. odbędzie się koncert pod tytułem „Karnawał w stylu retro”. Proszę o wpłatę 10 zł,
-
Dnia 24.02.2023 r. odbędzie się przedstawienie Teatru Kulturka pod tytułem „To nie kawał to karnawał”.
-
Dnia 24.02.2023 r. odbędą się Warsztaty z pracownią „Wiatrak”.
Tematy kompleksowe w lutym:
-
1 tydzień „Zabawy na śniegu”.
-
poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie;
-
bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
-
przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
-
wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
-
poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne;
-
poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;
-
poznawanie charakterystycznych oznak zimy: krótkie dni, niska temperatura;
-
2 tydzień „Nasze zmysły”
-
wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka;
-
nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły;
-
rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka;
-
różnicowanie stron ciała – prawej i lewej;
-
liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
-
rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
-
określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków;
-
porównywanie słyszanych dźwięków: wysoki – niski, długi – krótki, cichy – głośny;
-
nazywanie źródeł dźwięków
-
3 tydzień „Poznajemy różne zawody”
- podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie;
-
identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby;
-
opowiadanie o tym, kim chciałoby zostać.
-
4 tydzień „Różne rodzaje parków”
-
oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
-
rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach;
-
poznawanie ogólnej budowy drzew (korzenie, pień, korona);
-
obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
-
wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków;
-
poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt;
-
wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;
-
poznawanie idei tworzenia parków narodowych, rezerwatów;
Zachęcam do współtworzenia kącików tematycznych.