Wrzesień w naszej grupie |BYSTRZAKI|
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- Moje przedszkole, realizowany od 1.09. 23 do 15.09.23
- Wesoło się bawimy, realizowany od 18.09.23 do 22.09.23
- Jesień daje nam owoce, realizowany od 25.09.23 do 29.09.23
Drodzy rodzice,
bardzo proszę o przyniesienie jednego zdjęcia dziecka, które będziemy mogły wykorzystać do stworzenia dekoracji w naszej sali.
- Dnia 06.09.23 odbędzie się zebranie z rodzicami, bardzo proszę o obecność tego dnia.
- Dnia 15.09.23 obchodzić będziemy Dzień Kropki, bardzo proszę o założenie dzieciom ubrań w kropeczki lub doczepienie ich do stroju.
- Dnia 20.09.23 obchodzić będziemy Dzień Przedszkolaka- mam propozycję na obchody tego dnia, ustalimy to podczas zebrania 😊
- Dnia 29.09.23 świętować będziemy Dzień Chłopaka, tematem przewodnim będą dinozaury.
- Dnia 29.09.23 odbędą się warsztaty z pracownią „Wiatrak”
- Bardzo proszę o przyniesienie, w drugiej połowie września, darów jesieni. Wykorzystamy je do stworzenia kącika przyrody w naszej sali (mogą to być: kasztany, żołędzie, liście, dynie, wrzosy, jesienne owoce, przetwory).
Dziękuję!
Cele operacyjne
Dziecko:
- Wie, gdzie znajduje się jego szafka ubraniowa i podejmuje próbę przygotowania się do wyjścia na teren przedszkolny,
- zna zasady przebywania na terenie przedszkolnym,
- przedstawia swoje imię,
- wykonuje proste polecenia,
- współdziała w grupie,
- pokonuje nieśmiałość, poczucie lęku i niepewność,
- uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- naśladuje ruchy nauczyciela, imitując czynność mycia rąk,
- doskonali sprawność motoryczną (szybkość, siła, skoczność), umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania zabaw ruchowych,
- śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie,
- zna stały sygnał dźwiękowy oznaczający zbiórkę lub inne określone przez N. zachowanie,
- rozróżnia tempo do marszu i do biegu,
- podejmuje próby ustawiania się w kole wiązanym,
- reaguje ruchem na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięków utworu muzycznego
- ilustruje ruchem muzykę,
- zna imiona rówieśników,
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- wykonuje pracę techniką origami płaskiego z koła,
- układa płaskie i przestrzenne kompozycje z różnych klocków i materiałów naturalnych oraz przyrodniczych,
- tworzy kompozycje z przygotowanych przez N. elementów,
- nazywa stworzoną przez siebie Przytulankę,
- odnajduje swój znaczek wśród innych,
- odnajduje te same obrazki wśród innych,
- składa obrazek podzielony na 2 części,
- odtwarza układy znaczków i tworzy własne
- odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza,
- identyfikuje i nazywa różne stany emocjonalne,
- poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu,
- wykonuje ćwiczenia narządów mowy,
- reaguje ruchem na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięków utworu muzycznego,
- ilustruje ruchem muzykę,
- rozwija umiejętność słuchania treści literackich,
- używa zwrotów grzecznościowych dzień dobry, do widzenia,
- wyszukuje wśród obrazków taki jak prezentowany przez nauczyciela,
- rysuje, maluje według własnego pomysłu,
- tworzy różnorodne kompozycje według własnego pomysłu,
- tworzy z grupą kodeks przedszkolaka,
- nazywa zasady ustalone w kodeksie przedszkolaka,
- nazywa i rozpoznaje poszczególne części ciała,
- orientuje się w schemacie własnego ciała,
- odkłada zabawki na swoje miejsce,
- posługuje się określeniami na, pod, obok,
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych,
- zachowuje się zgodnie z zasadami obowiązującymi w grupie przedszkolnej,
- porusza się po obwodzie koła,
- wzmacnia mięśnie nóg i rąk,
- reaguje na sygnał dźwiękowy,
- dostrzega i rozróżnia rodzaj dźwięków z otoczenia.
- doskonali poczucie rytmu,
- konstruuje z klocków dowolne budowle,
- klasyfikuje klocki ze względu na kolor, rodzaj,
- porusza się po obwodzie koła,
- zna nazwy kolorów podstawowych,
- operuje barwną plamą,
- tworzy kompozycje według własnego pomysł,
- posługuje się pędzelkiem, farbami,
- dba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,
- uczestniczy w zabawie ruchowej ze śpiewem,
- przestrzega reguł zabawy,
- posługuje się określeniami: mały, duży, większy, mniejszy,
- konstruuje z klocków dowolne budowle,
- dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według podanego wzoru,
- rozpoznaje i nazywa owce,
- doskonali zmysł dotyku, węchu i smaku,
- uważnie słucha tekstów literackich,
- określa właściwości owoców, rodzaj, wielkość, kolor,
- klasyfikuje obrazki według jednej cechy: do jedzenia,
- reaguje na sygnał dźwiękowy,
- uczestniczy w zabawach celowania. Myje owoce przed przygotowaniem owocowych szaszłyków.
- doskonali zmysł smaku.
- ilustruje ruchem treść wiersza.
- operuje natężeniem głosu.
- nazywa przedmioty codziennego użytku.
- naśladuje gesty nauczyciela.