Tematy kompleksowe w lutym- Pasjonaci

Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w lutym:

 

W krainie baśni i bajekrealizowany od 31.02 do 4.02

Rozwijanie zainteresowań i kompetencji czytelniczych

 

„Zima i zwierzęta realizowany od 07.11 do 11.02

Rozbudzanie zainteresowania losem zwierząt w czasie zimy. Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec ptaków i zwierząt leśnych,

 

Zwierzęta domowerealizowany od 14.02 do 18.02

Rozbudzenie dziecięcej ciekawości i poszerzenie wiedzy o świecie zwierząt.

 

„Dinozaury, zwierzęta z dawnych latrealizowany od 21.02 do 25.02

Poszerzenie wiadomości na temat czasów prehistorycznych oraz wiadomości o dinozaurach.

 

 

Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:

– zna bajkę z kanonu literatury dziecięcej,

– rozumie potrzebę zachowania ostrożności w kontaktach z osobami nieznajomymi

– potrafi dopasować postacie do ich cieni

– wykonuje zadania przechodząc po ścieżce (droga kapturka do chatki babci)

– reaguje na sygnały,

– rozróżnia muzykę do marszu, podskoków

– wykonuje kołowe ruchy ramion,

– naśladuje poruszanie się zwierząt,

– chodzi po linii, utrzymuje równowagę,

– zna pozycje siad prosty,

– zna zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z nożyczek,

– wypowiada się na temat swojego zwierzątka domowego

– tworzy zdrobnienia,

– łączy takie same koty w pary,

– dobiera przedmiot do zwierzęcia,

– śpiewa piosenkę z pokazywaniem

– tnie kartkę papieru,

– przykleja ścinki do sylwety łabędzia,

– sprząta po sobie,

– liczy w zakresie cztery (pięć),

– układa rytmy z materiałów pomocniczych,

– wykonuje z kartonu domek baba Jagi,

– wypowiada się na temat wysłuchanego utworu

– kojarzy przedmiot z utworem

– współpracuje z grupie

-wycina wzory grafomotoryczne po śladzie i tworzy koronę,

– wie jak wygląda i rozpoznaje wśród innych ptaków sikorkę i gila,

– wykonuje ćwiczenia oddechowe z piórkami,

– odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,

– bierze udział w zabawie ruchowej,

– wie, że różne ptaki jedzą różny pokarm,

– środ różnych artykułów spożywczych , wybiera te które mogą jeść ptaki,

– maluje rolkę klejem z mąki,

– obtacza rolkę w ziarnach,

– rozwiesza swoja prace na placu zabaw,

– przykleja wycięte sylwety na papier tworząc pizze,

– zachowuje zasady bezpieczeństwa i higieny w przed i w czasie robienia pizzy

-potrafi „piec” pizzę wg receptury, samodzielnie układa dodatki,

– rozpoznaje figury geometryczne

– układa ciąg z materiału przyrodniczego

– układa i przykleja z figur geometrycznych sylwetę karmnika,

– bierze udział w zabawie muzycznej z elementem skoku,

– naśladuje poruszanie się zwierząt leśnych,

– zna zawód leśniczego,

– wie że zwierzęta leśne także dokarmia leśniczy,

– skrada się, chodzi po tropach zwierząt,

– porusza się w parze po okręgu,

– współdziała z partnerem,

– reaguje na sygnał dźwiękowy,

– porusza się krokiem dostawnym,

– toczy piłkę po podłodze,

– dokleja do płyty wycięty wcześniej fragment,

– odrywa kawałki plasteliny,

– „przykleja” cekiny,

– bierze udział w zabawie muzyczno-ruchowej,

-wie, jakich zachowań nie lubią domowe zwierzęta, a jakie lubią,

– wie, co należy zrobi gdy spotka agresywnego psa,

– reaguje na sygnał (rozróżnia muzykę szybka-wolna)

– wymienia zwierzęta występujące w piosence,

– doświadcza przyjemności wcielania się w różne postacie

– tańczy samo i z innymi

– rozpoznaje postaci z bajek

– układa obrazek z figur geometrycznych według wzoru

– klasyfikuje ze względu na wybrana cechę,

– nazywa zwierzęta domowe i dzieli na sylaby

– rozwija umiejętności czworakowania,

– omawia miejsca wypoczynku zwierząt domowych,

– wie, jak należy dbać o zwierzęta domowe,

– wie, że dawno temu na świecie żyły dinozaury,

– przy pomocy pędzelka odkrywa szkielet dinozaura schowany pod piaskiem

– porusza się obrazując dinozaury muzyka wolna- dinozaury roślinożerne, szybka – mięsożerne)

– „karmi” sylwetę dinozaura, wg pol wyrzuconych na kostce,

– zna recepturę przygotowania cebularza,

– utrzymuje porządek i higienę w toku pracy,

– wałkuje ciasto i nakłada nadzienie

– degustuje swoje wytwory,

– – słucha uważnie śpiewu nauczyciela

– rytmizuje tekst

– wyklaskuje rytm refrenu

– ilustruje treść piosenki,

– naśladuje poruszanie się dinozaurów,

– rozpoznaje i nazywa wybrane dinozaury

– liczy w zakresie 3 w aspekcie głównym

– liczy w zakresie 3 w aspekcie porządkowym

– stosuje pojęcie: duży, większy, największy

– układa szlaczek z materiałów pomocniczych,

– wie, dlaczego wyginęły dinozaury,

– wie, kto to jest paleontolog

– wykonuje w grupie szkielet dinozaura z rolek po papierze toaletowym

– światłem latarki zaznacza kształt dinozaura