Tematy kompleksowe w grupie „Bystrzaki” w październiku

Tematy kompleksowe w grupie „Bystrzaki” w październiku:

Jesień w ogródkurealizowany od 3.10 do 07.10

Usystematyzowanie wiadomości na temat warzyw. .

 

Jesień w lesie i parku realizowany od 10.10 do 14.10

Zapoznanie z leśnymi darami jesieni.

 

Domy i domkirealizowany od 17.10 do 21.10

zapoznanie różnymi rodzajami domów mieszkalnych oraz z ich pomieszczeniami

 

Domowi ulubieńcyrealizowany od 24.10 do 28.10

poszerzenie wiadomości o domowych zwierzętach oraz ich potrzebach.

 

Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik:

– uczestniczy w formach ustawienia: rząd, rozsypka, koło

– osiąga sprawność (w miarę możliwości): chód, podskok obunóż

– uzasadnia znaczenie ruchu i przyjmowania poprawnej postawy dla prawidłowego prawidłowego funkcjonowania organizmu

– ćwiczy skręty tułowia

– utrzymuje równowagę podczas ćwiczeń,

– maluje talerzyk papierowy farbą przy użyciu gąbki,

– posługuje się klejem i przykleja materiał przyrodniczy,

– dokleja wycięte elementy wg wzoru,

– zachowuje porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,

– zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w czasie wycieczek autokarowych,

– wymienia warzywa rosnące w gospodarstwie,

– bierze udział w warsztatach dyniowych,

– rozpoznaje i nazywa warzywa,

– wypowiada się nt. wiersza,

– rozwiązuje zagadki słowne,

– szybko reaguje na sygnał,

– doskonali umiejętności klasyfikacji i przeliczania,

– sylabizuje nazwy warzyw,

– dzieli sylwety na owoce i warzywa,

– bierze udział w zabawie ruchowej ze śpiewem,

– rozpoznaje podstawowe gatunki drzew (liście),

– maluje farbami przy pomocy pędzelka,

– ćwiczy motorykę małą poprzez wciskanie do przygotowanych dziur patyczków higienicznych,

– dostrzega regularności oraz odwzorowuje i kontynuuje rytmy,

– posługuje się liczebnikami porządkowymi;

– przelicza w zakresie 5,

– bierze udział w zabawie ruchowej,

– rozróża i nazywa wybrane grzyby: borowik, kurka, muchomor,

– wie dlaczego nie można jeść wszystkich grzybów;

– klasyfikuje grzyby według kryterium przydatności do spożycia przez człowieka na grzyby: jadalne i trujące;

– zna budowę grzyba: kapelusz i nóżka;

– wie, jakie środki ostrożności trzeba zachować podczas grzybobrania;

– manipuluje, przekłada z reki do reki, łapie woreczek z grochem

– wzmacnia mięśnie brzucha,

– wykonuje skrętoskłon z

– ćwiczą mięśnie grzbietu,

– wykonują polecenia nauczyciela,

– biegają bez potrącania,

– posługuje się klejem,

– zachowuje czystość w toku pracy i po jej zakończeniu,

– rozróżnia figury geometryczne: kwadrat, koło trójkąt, prostokąt,

– śpiewa piosenkę i naśladuje ruchy nauczyciela,

– orientuje się w schemacie własnego ciała,

– nazywa poszczególne części ciała,

– wymienia pomieszczenia w domach w języku angielskim,

– reaguje na sygnały,

– koloruje obrazek zgodnie z kodem, wymienia nazwy kolorów w języku angielskim

– próbuje śpiewać piosenkę w języku angielskim,

– zna różne formy makaronu,

– ćwiczy wycinanie tnąc makaron spaghetti,

– nawleka kolorowy makaron na sznurek tworząc korale,

– ćwiczy motorykę małą „łapiąc” makaron na słomki,

– orientuje się w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

– określa i porównuje wielkości: mały, duży,

– prawidłowo przelicza w zakresie 4,

– rozwiązuje zagadkę słowna,

– śpiewa piosenkę w języku angielskim „One little puppy”

– określa zachowani szczeniaków z piosenki,

– wie jak zachować się w czasie spotkanie z agresywnym psem,

– reaguje ruchem na zmiany tempa w muzyce.