Tematy kompleksowe w grupie „Bystrzaki” w październiku
Tematy kompleksowe w grupie „Bystrzaki” w październiku:
„Jesień w ogródku” realizowany od 3.10 do 07.10
Usystematyzowanie wiadomości na temat warzyw. .
„Jesień w lesie i parku ” realizowany od 10.10 do 14.10
Zapoznanie z leśnymi darami jesieni.
„Domy i domki” realizowany od 17.10 do 21.10
zapoznanie różnymi rodzajami domów mieszkalnych oraz z ich pomieszczeniami
„Domowi ulubieńcy” realizowany od 24.10 do 28.10
poszerzenie wiadomości o domowych zwierzętach oraz ich potrzebach.
Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik:
– uczestniczy w formach ustawienia: rząd, rozsypka, koło
– osiąga sprawność (w miarę możliwości): chód, podskok obunóż
– uzasadnia znaczenie ruchu i przyjmowania poprawnej postawy dla prawidłowego prawidłowego funkcjonowania organizmu
– ćwiczy skręty tułowia
– utrzymuje równowagę podczas ćwiczeń,
– maluje talerzyk papierowy farbą przy użyciu gąbki,
– posługuje się klejem i przykleja materiał przyrodniczy,
– dokleja wycięte elementy wg wzoru,
– zachowuje porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,
– zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w czasie wycieczek autokarowych,
– wymienia warzywa rosnące w gospodarstwie,
– bierze udział w warsztatach dyniowych,
– rozpoznaje i nazywa warzywa,
– wypowiada się nt. wiersza,
– rozwiązuje zagadki słowne,
– szybko reaguje na sygnał,
– doskonali umiejętności klasyfikacji i przeliczania,
– sylabizuje nazwy warzyw,
– dzieli sylwety na owoce i warzywa,
– bierze udział w zabawie ruchowej ze śpiewem,
– rozpoznaje podstawowe gatunki drzew (liście),
– maluje farbami przy pomocy pędzelka,
– ćwiczy motorykę małą poprzez wciskanie do przygotowanych dziur patyczków higienicznych,
– dostrzega regularności oraz odwzorowuje i kontynuuje rytmy,
– posługuje się liczebnikami porządkowymi;
– przelicza w zakresie 5,
– bierze udział w zabawie ruchowej,
– rozróża i nazywa wybrane grzyby: borowik, kurka, muchomor,
– wie dlaczego nie można jeść wszystkich grzybów;
– klasyfikuje grzyby według kryterium przydatności do spożycia przez człowieka na grzyby: jadalne i trujące;
– zna budowę grzyba: kapelusz i nóżka;
– wie, jakie środki ostrożności trzeba zachować podczas grzybobrania;
– manipuluje, przekłada z reki do reki, łapie woreczek z grochem
– wzmacnia mięśnie brzucha,
– wykonuje skrętoskłon z
– ćwiczą mięśnie grzbietu,
– wykonują polecenia nauczyciela,
– biegają bez potrącania,
– posługuje się klejem,
– zachowuje czystość w toku pracy i po jej zakończeniu,
– rozróżnia figury geometryczne: kwadrat, koło trójkąt, prostokąt,
– śpiewa piosenkę i naśladuje ruchy nauczyciela,
– orientuje się w schemacie własnego ciała,
– nazywa poszczególne części ciała,
– wymienia pomieszczenia w domach w języku angielskim,
– reaguje na sygnały,
– koloruje obrazek zgodnie z kodem, wymienia nazwy kolorów w języku angielskim
– próbuje śpiewać piosenkę w języku angielskim,
– zna różne formy makaronu,
– ćwiczy wycinanie tnąc makaron spaghetti,
– nawleka kolorowy makaron na sznurek tworząc korale,
– ćwiczy motorykę małą „łapiąc” makaron na słomki,
– orientuje się w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
– określa i porównuje wielkości: mały, duży,
– prawidłowo przelicza w zakresie 4,
– rozwiązuje zagadkę słowna,
– śpiewa piosenkę w języku angielskim „One little puppy”
– określa zachowani szczeniaków z piosenki,
– wie jak zachować się w czasie spotkanie z agresywnym psem,
– reaguje ruchem na zmiany tempa w muzyce.