Przewidywane osiągnięcia dzieci na miesiąc marzec – Entuzjaści

Temat kompleksowy: Muzyka jest wszędzie

Dziecko:

  • uczestniczy w porannych ćwiczeniach orientacyjno – porządkowych, rozwijających reakcję na sygnał, z elementami równowagi, podskoku, rzutu i chwytu
  • bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych metodą Rudolfa Labana
  • porozumiewa się umiarkowanym głosem, stosuje zwroty grzecznościowe
  • uczestniczy we wspólnych zabawach, grach, i pracach
  • porusza się rytmicznie do muzyki
  • Porusza się rytmicznie przy muzyce
  •  Określa pierwszą głoskę w słowie zegar i w nazwach rysunków.
  • Rysuje po śladach rysunków.
  • Odszukuje wśród podanych wyrazów wyraz zegar, zaznacza go.
  • Podaje skojarzenia do słowa muzyka.
  • Wypowiada się na temat opowiadania..
  • Wykonuje batutę, śpiewa zgodnie ze wskazaniem batuty w ręce N.
  • Aktywnie słucha muzyki poważnej.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne.
  • Określa głoski pierwszą i ostatnią w prostych słowach.
  • Rozpoznaje i nazywa urządzenia służące do odtwarzania muzyki, stosowane dawniej i obecnie.
  • Ilustruje wysłuchany fragment muzyki poważnej.
  • Wypowiada się zdaniami rozwiniętymi.
  • Rozpoznaje i nazywa 9.
  • Wymienia dźwięki gamy C-dur.
  • Wyraża nastrój muzyki Fryderyka Chopina za pomocą ekspresji plastycznej.
  • podaje nazwę aktualnego miesiąca – marzec.

Temat kompleksowy: W świecie teatru: 

Dziecko:

  • Uczestniczy w ćwiczeniach porannych:  orientacyjno
  • porządkowych, dużych grup mięśniowych,, bieżnych, z elementami  równowagi, czworakowania.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą Rudolfa Labana.
  • Bezpiecznie bawi się na przyrządach z ogrodu przedszkolnego.
  • Skacze na jednej nodze.
  • Nazywa emocje na twarzach dzieci przedstawionych na zdjęciach. Mówi zdanie: Nadchodzi wiosna z tymi emocjami.
  • Obdarza uwagą inne dzieci,
  • Właściwie zachowuje się w sytuacjach trudnych, rozwiązuje problemy wspólnie z kolegami.
  •  Kulturalnie zachowuje się w teatrze.
  • Wie, że powinno unikać kontaktów z obcymi osobami.
  • Określa pierwszą głoskę w słowie ule i w nazwach rysunków
  • Rysuje po śladach rysunków.
  • Odszukuje wśród podanych wyrazów wyraz ule, zaznacza go.
  • Stosuje słowa: scena, kurtyna, aktor.
  •  Wie, co to jest teatr, do czego służy i kto w nim pracuje.
  • Wykonuje kukiełki do kącika teatralnego.
  • Wskazuje prawą stronę i lewą stronę – swoje i kolegi.
  • Porusza się rytmicznie przy piosence.
  • Wykonuje wspólnie z innymi afisz teatralny.
  • Prezentuje wybrane utwory literackie.

Temat kompleksowy: Wiosna, wiosna

Dziecko:

  • Uczestniczy w ćwiczeniach porannych: orientacyjno-porządkowych, bieżnych,  z elementami, równowagi, podskoku, kształtujących postawę ciała.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z gazetami.
  • Stoi  na jednej nodze, utrzymując równowagę przez kilka  minut.
  • Określa, jakie emocje wzbudzają w nim oglądane obrazki/zdjęcia.
  • Wyraża własne stany emocjonalne w sposób werbalny i niewerbalny.
  • Mówi przysłowie: W marcu jak w garncu ze śmiechem, a potem ze smutkiem.
  • Dba o wyposażenie sali, uczestniczy w jej dekorowani
  • Szanuje własność prywatną innych.
  • Wspólnie z innymi żegna zimę i wita wiosnę
  • Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny.
  • Określa pierwszą głoskę w słowie cebula i w nazwach rysunków.
  • Rysuje po śladach rysunków.
  • Odszukuje wśród podanych wyrazów wyraz cebula, zaznacza go
  • Wyjaśnia przysłowie: W marcu jak w garncu
  • Tworzy porównania do nazw elementów pogody
  • Wymienia elementy pogody występujące w marcu.
  • Maluje na temat wiosny.
  • Wie, jak powstają deszczowe chmury
  • Reaguje odpowiednim ruchem na podane hasła i sygnały.
  • Rozpoznaje i nazywa liczbę 10.
  • Wymienia etapy rozwoju tulipana.
  • Wykonuje z papieru zieloną żabkę.
  • Wymienia czynności wykonywane przez ptaki wiosną.
  •  Recytuje wiersz Marii Witewskiej Pracowita wiosna

Temat kompleksowy: Wkrótce Wielkanoc

Dziecko:

  • Uczestniczy w ćwiczeniach porannych: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, nóg, bieżnych,  z elementem czworakowania.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z gazetami.
  • Bawi się na świeżym powietrzu.
  • Pokazuje ruchem, gestem, miną, jak się cieszy, że będą święta, i jak się smuci, że trwają tak krótko.
  •  Odczuwa swoją przynależność do rodziny
  • Określa pierwszą głoskę w słowie łopata i w nazwach rysunków.
  • Rysuje po śladach rysunków.
  • Odszukuje wśród podanych wyrazów wyraz łopata, zaznacza go.
  • Wykonuje pisanki według własnego pomysłu.
  • Ilustruje piosenkę ruchem.
  • Układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń, opowiada tę historyjkę.
  • Kończy rysować kurki i koguciki według wzoru.
  • Wie, jak zbudowane jest jajko.
  • Wykonuje kartkę świąteczną.
  • Dodaje w zakresie dziesięciu.
  • Dostrzega i zaznacza różnice między obrazkami.
  • Wymienia zwyczaje wielkanocne.