Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej |Wesołki| MAJ |
Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej Wesołki
Maj
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
- reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
- współpracuje z dziećmi podczas zmian ustawienia;
- posługuje się nazwami kierunków w przestrzeni;
- opisuje charakterystyczne cechy miasta
- odpowiada na pytania dotyczące wiersza
- podaje swój adres zamieszkania
- nazywa stolicę Polski, podaje jej nazwę
- opisuje herb Warszawy
- dostrzega piękno polskiej przyrody
- zapamiętuje krótki wierszyk
- sprawnie liczy elementy w zakresie 10
- ustala wynik dodawania i odejmowania na przedmiotach
- interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst, opisuje swoje spostrzeżenia
- wyraża swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego
- określa nastrój słuchanego utworu
- kulturalnie zachowuje się podczas śpiewania hymnu
- rozpoznaje i nazywa symbole narodowe
- rozpoznaje takie same obrazki
- wymienia nazwy miesięcy
- – stara się aktywnie uczestniczyć we wspólnych działaniach
- -rozróżnia poznane środowiska przyrodnicze
- – słucha z uwagą utworów literackich
- wypowiada się na temat obrazka
- wyodrębnia głoskę w nagłosie i wygłosie
- przelicza ilość słów w zdaniu
- nazywa wybrane kwiaty
- rozpoznaje zapachy za pomocą zmysłu powonienia
- dzieli słowa na sylaby
- nazywa kolory pochodne
- zapamiętuje krótkie rymowanki
- tworzy bukiet według własnego pomysłu
- obserwuje walory estetyczne przyrody
- korzysta ze wszystkich zmysłów podczas poznawania środowisk
- gra na instrumentach perkusyjnych
- uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów
- dostrzega powtarzające się części utworu
- obserwuje zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z pora roku
- śpiewa piosenkę
- – wykonuje prace plastyczne z różnego rodzaju materiałów
- -potrafi wykonać prace plastyczna według własnego pomysłu
- – potrafi używać różnych technik do wykonania pracy plastycznej
- – dba o samodzielne wykonanie pracy
- – sprząta po zajęciach plastycznych
- wyjaśnia znaczenie pszczół dla życia ludzi i przyrody
- posługuje się pojęciami: ul, pasieka, pszczelarz
- nabywa nowych wiadomości dotyczących życia pszczół i zapamiętuje szczegóły
- zachowuje się kulturalnie w miejscu publicznych
- bezpiecznie zachowuje się podczas podróży autokarem
- przestrzega zasad nieoddalania się od grupy
- określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom
- nazywa elementy przyrody nieożywionej
- nazywa części rośliny
- opisuje cykl rozwojowy rośliny
- dostrzega różnicę pomiędzy znakami, kształtami, obrazkami
- dostrzega przystosowanie owadów do określonych warunków
- odczytuje zakodowane czynności matematyczne i je odczytuje
- prawidłowo posługuje się nożyczkami
- dba o estetykę pracy
- rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne
- samodzielnie projektuje prace
- wymienia cechy swojej mamy i swojego taty
- wypowiada się na temat fotografii swojej rodziny
- rozpoznaje takie wartości jak miłość i szacunek