Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej |Wesołki| MAJ |

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej Wesołki

Maj

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
  • współpracuje z dziećmi podczas zmian ustawienia;
  • posługuje się nazwami kierunków w przestrzeni;
  • opisuje charakterystyczne cechy miasta
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • podaje swój adres zamieszkania
  • nazywa stolicę Polski, podaje jej nazwę
  • opisuje herb Warszawy
  • dostrzega piękno polskiej przyrody
  • zapamiętuje krótki wierszyk
  • sprawnie liczy elementy w zakresie 10
  • ustala wynik dodawania i odejmowania na przedmiotach
  • interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst, opisuje swoje spostrzeżenia
  • wyraża swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego
  • określa nastrój słuchanego utworu
  • kulturalnie zachowuje się podczas śpiewania hymnu
  • rozpoznaje i nazywa symbole narodowe
  • rozpoznaje takie same obrazki
  • wymienia nazwy miesięcy
  • – stara się aktywnie uczestniczyć we wspólnych działaniach
  • -rozróżnia poznane środowiska przyrodnicze
  • – słucha z uwagą utworów literackich
  • wypowiada się na temat obrazka
  • wyodrębnia głoskę w nagłosie i wygłosie
  • przelicza ilość słów w zdaniu
  • nazywa wybrane kwiaty
  • rozpoznaje zapachy za pomocą zmysłu powonienia
  • dzieli słowa na sylaby
  • nazywa kolory pochodne
  • zapamiętuje krótkie rymowanki
  • tworzy bukiet według własnego pomysłu
  • obserwuje walory estetyczne przyrody
  • korzysta ze wszystkich zmysłów podczas poznawania środowisk
  • gra na instrumentach perkusyjnych
  • uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów
  • dostrzega powtarzające się części utworu
  • obserwuje zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z pora roku
  • śpiewa piosenkę
  • – wykonuje prace plastyczne z różnego rodzaju materiałów
  • -potrafi wykonać prace plastyczna według własnego pomysłu
  • – potrafi używać różnych technik do wykonania pracy plastycznej
  • – dba o samodzielne wykonanie pracy
  • – sprząta po zajęciach plastycznych
  • wyjaśnia znaczenie pszczół dla życia ludzi i przyrody
  • posługuje się pojęciami: ul, pasieka, pszczelarz
  • nabywa nowych wiadomości dotyczących życia pszczół i zapamiętuje szczegóły
  • zachowuje się kulturalnie w miejscu publicznych
  • bezpiecznie zachowuje się podczas podróży autokarem
  • przestrzega zasad nieoddalania się od grupy
  • określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom
  • nazywa elementy przyrody nieożywionej
  • nazywa części rośliny
  • opisuje cykl rozwojowy rośliny
  • dostrzega różnicę pomiędzy znakami, kształtami, obrazkami
  • dostrzega przystosowanie owadów do określonych warunków
  • odczytuje zakodowane czynności matematyczne i je odczytuje
  • prawidłowo posługuje się nożyczkami
  • dba o estetykę pracy
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne
  • samodzielnie projektuje prace
  • wymienia cechy swojej mamy i swojego taty
  • wypowiada się na temat fotografii swojej rodziny
  • rozpoznaje takie wartości jak miłość i szacunek