Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej WESOŁKI

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej

Wesołki

Temat kompleksowy: Święta, święta, czas radości.

Realizowany od 04.04.22 do 14.04.22

Dziecko:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;

  • wyjaśnia pojęcie radość;

  • zna zwyczaje wielkanocne;

  • dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór;

  • współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.

  • zna tradycje z innych regionów Polski

  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;

  • uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych i próbuje śpiewać piosenkę;

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją.

  • rozwiązuje zagadki słowne

  • podaje swoje skojarzenia z Wielkanocą

  • rozpoznaje za pomocą dotyku przedmioty związane z Wielkanocą

  • rozwija słownik czynny;

  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;

  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;

  • śpiewa piosenkę.

  • rozwiązuje zagadki;

  • zna zwyczaje wielkanocne;

  • nazywa figury geometryczne;

  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;

  • porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.

  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;

  • układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;

  • wykonuje rebus matematyczny

  • kategoryzuje przedmioty wg co najmniej jednej cechy;

  • układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść;

  • czyta globalnie wyrazy: kurczaczki, baranek;

  • kontynuuje rozpoczęty rytm;

  • uczestniczy w zajęciach kulinarnych, wykonuje

  • potrafi nakryć do stołu, ustawić talerze i sztućce,

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę.

Realizowany od 18.04.22 do 22.04.22

Dziecko:

  • rozumie wpływ działalności człowieka na przyrodę
  • rytmicznie wystukuje rytm
  • segreguje przedmioty ze względu na rodzaj
  • rozumie konieczność dbania o środowisko i segregacji śmieci
  • Pracuje w grupie 3-4 osobowej
  • Ustala kodeks ekologa wspólnie z grupą
  • sprawnie klasyfikuje obrazki
  • dostrzega i rozróżnia rodzaj dźwięków z otoczenia
  • rozpoznaje brzmienia poznanych instrumentów
  • interpretuje muzykę za pomocą form plastycznych
  • wskazuje wpływ działalności człowieka na przyrodę
  • korzysta z wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych
  • rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
  • kształtuje odpowiedzialność za stan środowiska w najbliższym otoczeniu
  • poznaje podstawowe zasady ochrony środowiska i rozumienie konieczności ich przestrzegania
  • utrwala pojęcia takie jak: odpad, surowiec wtórny, segregacja i recykling i wie co oznacza
  • wie, że Ziemia jest planetą
  • ustala wynik dodawania i odejmowania
  • nazywa bogactwa naturalne
  • rozpoznaje materiały za pomocą dotyku
  • naśladuje gesty, ruchy, zachowania
  • słucha utworów literatury dziecięcej
  • interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
  • obserwuje walory estetyczne przyrody
  • bada i opisuje wybrane właściwości wody

 

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi.

Realizowany od 25.04.22 do 29.04.22

Dziecko:

  • utrzymuje porządek w swoim otoczeniu;
  • opowiada o pracy rolnika
  • nazywa ekosystem: pole
  • ilustruje ruchem treść wiersza „Gospodarz”
  • słucha utworów literatury dziecięcej
  • uczestniczy w zorganizowanej aktywności wynikającej z treści poznanych utworów literackich
  • opisuje obrazek przedstawiający prace wiosną na wsi
  • nazywa pory roku
  • naśladuje gesty, ruchy, zachowania
  • maszeruje z kulką z gazety na głowie prawo i lewo
  • – w siadzie podpartym, podrzuca kulkę stopami, łapie rękoma
  • rozpoznaje wybrane produkty za pomocą smaku
  • wyszukuje wśród obrazków tematycznych jeden, różniący się szczegółem
  • nazywa zwierzęta hodowlane
  • tworzy różnorodne kompozycje przestrzenne
  • stosuje różnorodne techniki
  • nazywa własne wytwory
  • samodzielnie wybiera materiały na jakich będzie pracował
  • naśladuje gesty, ruchy, zachowania
  • wykonuje ćwiczenia narządów mowy
  • poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu
  • dostrzega przykłady przystosowania zwierząt do życia w określonym środowisku
  • wyjaśnia znaczenie przyrody dla człowieka
  • słucha uważnie wiersza
  • – odpowiada na pytania do jego treści
  • – porusza się i naśladuje głosy wskazanego zwierzęcia
  • – nazywa figury
  • prawidłowo posługuje się narzędziami: pędzel, nożyczki
  • utrzymuje porządek podczas wykonywania pracy plastycznej
  • estetycznie wykonuje pracę
  • wykonuje pracę przestrzenną
  • Wyszukuje takie same obrazki
  • rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
  • różnicuje dźwięki ciche i głośne
  • zapamiętuje krótki szereg
  • stosuje się do sygnałów nauczyciela
  • poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu
  • nazywa zwierzęta gospodarstwa domowego
  •