Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej WESOŁKI
Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej
Wesołki
Temat kompleksowy: Święta, święta, czas radości.
Realizowany od 04.04.22 do 14.04.22
Dziecko:
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
-
wyjaśnia pojęcie radość;
-
zna zwyczaje wielkanocne;
-
dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór;
-
współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
-
zna tradycje z innych regionów Polski
-
reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
-
uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych i próbuje śpiewać piosenkę;
-
wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją.
-
rozwiązuje zagadki słowne
-
podaje swoje skojarzenia z Wielkanocą
-
rozpoznaje za pomocą dotyku przedmioty związane z Wielkanocą
-
rozwija słownik czynny;
-
uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
-
kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
-
śpiewa piosenkę.
-
rozwiązuje zagadki;
-
zna zwyczaje wielkanocne;
-
nazywa figury geometryczne;
-
przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
-
porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.
-
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
-
układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;
-
wykonuje rebus matematyczny
-
kategoryzuje przedmioty wg co najmniej jednej cechy;
-
układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść;
-
czyta globalnie wyrazy: kurczaczki, baranek;
-
kontynuuje rozpoczęty rytm;
-
uczestniczy w zajęciach kulinarnych, wykonuje
-
potrafi nakryć do stołu, ustawić talerze i sztućce,
Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę.
Realizowany od 18.04.22 do 22.04.22
Dziecko:
- rozumie wpływ działalności człowieka na przyrodę
- rytmicznie wystukuje rytm
- segreguje przedmioty ze względu na rodzaj
- rozumie konieczność dbania o środowisko i segregacji śmieci
- Pracuje w grupie 3-4 osobowej
- Ustala kodeks ekologa wspólnie z grupą
- sprawnie klasyfikuje obrazki
- dostrzega i rozróżnia rodzaj dźwięków z otoczenia
- rozpoznaje brzmienia poznanych instrumentów
- interpretuje muzykę za pomocą form plastycznych
- wskazuje wpływ działalności człowieka na przyrodę
- korzysta z wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych
- rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
- kształtuje odpowiedzialność za stan środowiska w najbliższym otoczeniu
- poznaje podstawowe zasady ochrony środowiska i rozumienie konieczności ich przestrzegania
- utrwala pojęcia takie jak: odpad, surowiec wtórny, segregacja i recykling i wie co oznacza
- wie, że Ziemia jest planetą
- ustala wynik dodawania i odejmowania
- nazywa bogactwa naturalne
- rozpoznaje materiały za pomocą dotyku
- naśladuje gesty, ruchy, zachowania
- słucha utworów literatury dziecięcej
- interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
- obserwuje walory estetyczne przyrody
- bada i opisuje wybrane właściwości wody
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi.
Realizowany od 25.04.22 do 29.04.22
Dziecko:
- utrzymuje porządek w swoim otoczeniu;
- opowiada o pracy rolnika
- nazywa ekosystem: pole
- ilustruje ruchem treść wiersza „Gospodarz”
- słucha utworów literatury dziecięcej
- uczestniczy w zorganizowanej aktywności wynikającej z treści poznanych utworów literackich
- opisuje obrazek przedstawiający prace wiosną na wsi
- nazywa pory roku
- naśladuje gesty, ruchy, zachowania
- maszeruje z kulką z gazety na głowie prawo i lewo
- – w siadzie podpartym, podrzuca kulkę stopami, łapie rękoma
- rozpoznaje wybrane produkty za pomocą smaku
- wyszukuje wśród obrazków tematycznych jeden, różniący się szczegółem
- nazywa zwierzęta hodowlane
- tworzy różnorodne kompozycje przestrzenne
- stosuje różnorodne techniki
- nazywa własne wytwory
- samodzielnie wybiera materiały na jakich będzie pracował
- naśladuje gesty, ruchy, zachowania
- wykonuje ćwiczenia narządów mowy
- poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu
- dostrzega przykłady przystosowania zwierząt do życia w określonym środowisku
- wyjaśnia znaczenie przyrody dla człowieka
- słucha uważnie wiersza
- – odpowiada na pytania do jego treści
- – porusza się i naśladuje głosy wskazanego zwierzęcia
- – nazywa figury
- prawidłowo posługuje się narzędziami: pędzel, nożyczki
- utrzymuje porządek podczas wykonywania pracy plastycznej
- estetycznie wykonuje pracę
- wykonuje pracę przestrzenną
- Wyszukuje takie same obrazki
- rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
- różnicuje dźwięki ciche i głośne
- zapamiętuje krótki szereg
- stosuje się do sygnałów nauczyciela
- poprawnie dobiera obrazek do usłyszanego wyrazu
- nazywa zwierzęta gospodarstwa domowego