Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej MARZEC

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej

MARZEC

Temat kompleksowy: Tajemnice świata realizowany od 28.03 do 04.03

Cel ogólny: Kształtowanie wiedzy na temat zasobów naturalnych i sił przyrody.

Dziecko:

  • układa historyjkę obrazkową
  • stosuje określenia najpierw, potem
  • zapamiętuje kilka obrazków pokazywanych kolejno
  • zgłasza gotowość do mówienia
  • skupia uwagę na prezentacji multimedialnej
  • wykonuje zadania na tablicy interaktywnej
  • nazywa poznane dinozaury
  • dokonuje analizy i syntezy wyrazów
  • wyodrębnia głoskę w nagłosie buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;

  • wyjaśnia pojęcie żywioły;
  • dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór,
  • czyta globalnie wyrazy woda, ogień, ziemia, powietrze;
  • sprawnie wycina nożyczkami
  • samodzielnie rysuje symbole
  • nazywa symbole oznaczające żywioły
  • wyjaśnia pojęcie żywioły;
  • czyta globalnie wyrazy woda, ogień, ziemia, powietrze;
  • ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo- ruchową.
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych;
  • wykorzystuje wstążki podczas zabawy tanecznej
  • nazywa kolory
  • dopasowuje kolory do żywioły
  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;

  • operuje pojęciem skały, minerały,
  • rozpoznaje bogactwa naturalne
  • wyjaśnia znaczenie przyrody dla człowieka
  • bada i opisuje właściwości wybranych bogactw naturalnych
  • liczy w dostępnym dla siebie zakresie
  • dodaje i odejmuje na konkretach
  • wykonuje pracę według własnego pomysłu
  • dba o higienę
  • dba o porządek wokół siebie
  • przestrzega zakazu korzystania z ognia
  • wskazuje zagrożenia płynące z nieprawidłowego posługiwania się ogniem, zapałkami

Temat kompleksowy: Kocham książki! Realizowany od 07.03. do 11.03

Cel ogólny: Rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznawanie różnych rodzajów książek.

Dziecko:

  • wyjaśnia pojęcie szacunek do książek;
  • rozwiązuje zagadki słowne,
  • nazywa postacie pochodzące z bajek
  • bierze udział w zabawach pantomimicznych

  • wie jaka jest rola autora książki
  • rozumie co dają nam książki
  • czyta globalnie wyraz książka;
  • liczy wyrazy w zdaniu;

  • uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych i próbuje śpiewać piosenkę;
  • rozróżnia dźwięki długie i krótkie
  • uczestniczy w zabawach opartych na muzyce klasycznej

  • układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść; wyjaśnia pojęcia: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • zna liczbę 0;
  • posługuje się pojęciami do góry, na dole, z prawej z lewej strony

  • prawidłowo posługuje się nożyczkami

  • porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.
  • recytuje wiersz;
  • różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
  • pracuje w grupie 3-4 osobowej
  • ustala zasady gry

Temat kompleksowy: Nadchodzi wiosna. Realizowany od 14.03. do 25.03

Cel ogólny: Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich.

Dziecko:

  • wie jakie zmiany zachodzą w okresie wiosny
  • składa obrazki z 2-4 części w całość według wzoru
  • zapamiętuje krótki szereg
  • dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według podanego wzoru
  • bierze udział w zabawach sensorycznych

  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • wyraża swoje emocje podczas zabaw z dramą;
  • śpiewa piosenkę;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych.

  • rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
  • rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów
  • uczestniczy w zabawach bieżnych
  • korzysta z aktywności ruchowej na powietrzu
  • dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku

  • różnicuje i nazywa cechy za pomocą dotyku: ciepły, zimny
  • układa prostą historyjkę obrazkową

  • recytuje wiersz

  • wyjaśnia pojęcie piękno przyrody
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • określa warunki potrzebne do rozwoju roślin
  • rysuje zgodnie z instrukcją;
  • wyjaśnia pojęcie cebule jadalne i ozdobne;
  • wysłuchuje głoskę c w wyrazach;
  • czyta globalnie wyraz cebula;

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją – lepi z masy solnej;
  • gra na instrumentach perkusyjnych;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • poznaje liczbę 7.

  • czyta globalnie wyraz jajko;
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
  • wie na czym polega praca ornitologa
  • słucha odgłosów ptaków i stara się je nazywać
  • obserwuje ptaki przez lornetkę

Temat kompleksowy: Teatr realizowany od 28.03 do 01.04

Cel ogólny: Poznawanie pojęć związanych z teatrem oraz kulturalnego zachowania się.

Dziecko:

  • wyjaśnia znaczenie pojęcia kultura;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
  • rozwija słownik czynny;
  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji;
  • stosuje zwroty grzecznościowe;

  • czyta globalnie: proszę, dziękuję, przepraszam;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
  • recytuje rymowankę;
  • usprawnia pracę własnych narządów mowy.

  • wysłuchuje głoskę f w wyrazach;
  • czyta globalnie wyraz fotel;
  • dokonuje analizy słuchowej wyrazów;

  • rozpoznaje takie same symbole
  • bierze udział w zabawie matematycznej i odnajduje swoje miejsce w teatrze
  • nazywa instrumenty;
  • zna zasady właściwego zachowania się w miejscach publicznych;

  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • wykonuje stroje teatralne z dostępnych materiałów
  • porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.