Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej MARZEC
Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej
MARZEC
Temat kompleksowy: Tajemnice świata realizowany od 28.03 do 04.03
Cel ogólny: Kształtowanie wiedzy na temat zasobów naturalnych i sił przyrody.
Dziecko:
- układa historyjkę obrazkową
- stosuje określenia najpierw, potem
- zapamiętuje kilka obrazków pokazywanych kolejno
- zgłasza gotowość do mówienia
- skupia uwagę na prezentacji multimedialnej
- wykonuje zadania na tablicy interaktywnej
- nazywa poznane dinozaury
- dokonuje analizy i syntezy wyrazów
-
wyodrębnia głoskę w nagłosie buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
- wyjaśnia pojęcie żywioły;
- dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór,
- czyta globalnie wyrazy woda, ogień, ziemia, powietrze;
- sprawnie wycina nożyczkami
- samodzielnie rysuje symbole
- nazywa symbole oznaczające żywioły
- wyjaśnia pojęcie żywioły;
- czyta globalnie wyrazy woda, ogień, ziemia, powietrze;
- ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo- ruchową.
- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych;
- wykorzystuje wstążki podczas zabawy tanecznej
- nazywa kolory
- dopasowuje kolory do żywioły
-
uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
- operuje pojęciem skały, minerały,
- rozpoznaje bogactwa naturalne
- wyjaśnia znaczenie przyrody dla człowieka
- bada i opisuje właściwości wybranych bogactw naturalnych
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie
- dodaje i odejmuje na konkretach
- wykonuje pracę według własnego pomysłu
- dba o higienę
- dba o porządek wokół siebie
- przestrzega zakazu korzystania z ognia
-
wskazuje zagrożenia płynące z nieprawidłowego posługiwania się ogniem, zapałkami
Temat kompleksowy: Kocham książki! Realizowany od 07.03. do 11.03
Cel ogólny: Rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznawanie różnych rodzajów książek.
Dziecko:
- wyjaśnia pojęcie szacunek do książek;
- rozwiązuje zagadki słowne,
- nazywa postacie pochodzące z bajek
-
bierze udział w zabawach pantomimicznych
- wie jaka jest rola autora książki
- rozumie co dają nam książki
- czyta globalnie wyraz książka;
-
liczy wyrazy w zdaniu;
- uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych i próbuje śpiewać piosenkę;
- rozróżnia dźwięki długie i krótkie
-
uczestniczy w zabawach opartych na muzyce klasycznej
- układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść; wyjaśnia pojęcia: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka;
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
- zna liczbę 0;
-
posługuje się pojęciami do góry, na dole, z prawej z lewej strony
-
prawidłowo posługuje się nożyczkami
- porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.
- recytuje wiersz;
- różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
- pracuje w grupie 3-4 osobowej
-
ustala zasady gry
Temat kompleksowy: Nadchodzi wiosna. Realizowany od 14.03. do 25.03
Cel ogólny: Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich.
Dziecko:
- wie jakie zmiany zachodzą w okresie wiosny
- składa obrazki z 2-4 części w całość według wzoru
- zapamiętuje krótki szereg
- dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według podanego wzoru
-
bierze udział w zabawach sensorycznych
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
- wyraża swoje emocje podczas zabaw z dramą;
- śpiewa piosenkę;
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
-
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych.
- rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów
- uczestniczy w zabawach bieżnych
- korzysta z aktywności ruchowej na powietrzu
-
dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku
- różnicuje i nazywa cechy za pomocą dotyku: ciepły, zimny
-
układa prostą historyjkę obrazkową
-
recytuje wiersz
- wyjaśnia pojęcie piękno przyrody
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie,
- określa warunki potrzebne do rozwoju roślin
- rysuje zgodnie z instrukcją;
- wyjaśnia pojęcie cebule jadalne i ozdobne;
- wysłuchuje głoskę c w wyrazach;
-
czyta globalnie wyraz cebula;
- wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją – lepi z masy solnej;
- gra na instrumentach perkusyjnych;
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
-
poznaje liczbę 7.
- czyta globalnie wyraz jajko;
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
- wie na czym polega praca ornitologa
- słucha odgłosów ptaków i stara się je nazywać
-
obserwuje ptaki przez lornetkę
Temat kompleksowy: Teatr realizowany od 28.03 do 01.04
Cel ogólny: Poznawanie pojęć związanych z teatrem oraz kulturalnego zachowania się.
Dziecko:
- wyjaśnia znaczenie pojęcia kultura;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
- rozwija słownik czynny;
- dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji;
-
stosuje zwroty grzecznościowe;
- czyta globalnie: proszę, dziękuję, przepraszam;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
- recytuje rymowankę;
-
usprawnia pracę własnych narządów mowy.
- wysłuchuje głoskę f w wyrazach;
- czyta globalnie wyraz fotel;
-
dokonuje analizy słuchowej wyrazów;
- rozpoznaje takie same symbole
- bierze udział w zabawie matematycznej i odnajduje swoje miejsce w teatrze
- nazywa instrumenty;
-
zna zasady właściwego zachowania się w miejscach publicznych;
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
- wykonuje stroje teatralne z dostępnych materiałów
-
porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.