Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej, MAJ |BYSTRZAKI|

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej

Bystrzaki

Maj

Temat kompleksowy: Majowe święta.

  • interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst, opisuje swoje spostrzeżenia
  • wyraża swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego
  • określa nastrój słuchanego utworu
  • kulturalnie zachowuje się podczas śpiewania hymnu
  • rozpoznaje i nazywa symbole narodowe
  • ogląda obrazki, zwraca uwagę na to co przedstawiają
  • rozpoznaje takie same obrazki

  • rozpoznaje flagę Polski wśród flag innych narodów
  • wypowiada się na temat obchodów Dnia Flagi

  • składa obrazki z 4-6 części

  • reaguje na zmiany tempo: wolniej, ciszej

  • rozpoznaje wysokość dźwięków

  • reaguje na zmiany tempa, dynamiki i wysokości dźwiękow

  • samodzielnie wybiera materiał z jakim będzie pracować

  • dba o porządek w toku swojej pracy

  • prawidłowo posługuje się nożyczkami, pędzlem,

  • prawidłowo trzyma narzędzie piśmiennicze

  • bierze udział w zabawach bieżnych, na czworakach, rzutu, celowania
  • rzuca przedmiotem do celu

  • opisuje charakterystyczne cechy miasta
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • podaje swój adres zamieszkania
  • nazywa stolicę Polski, podaje jej nazwę
  • opisuje herb Warszawy
  • dostrzega piękno polskiej przyrody
  • zapamiętuje krótki wierszyk
  • sprawnie liczy elementy w zakresie 10
  • ustala wynik dodawania i odejmowania na przedmiotach

Temat: Moja rodzina.

  • charakteryzuje bohaterów literackich
  • odróżnia rzeczywistość od fikcji
  • układa zakończenie do opowiadania
  • gra różne role
  • odgrywa scenki z rekwizytami
  • zapamiętuje kolejność gestów
  • utrzymuje równowagę

  • prawidłowo posługuje się nożyczkami
  • dba o estetykę pracy
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne
  • samodzielnie projektuje prace
  • tworzy kompozycje przestrzenne
  • przelicza elementy w zbiorach
  • klasyfikuje przedmioty ze względu na kolor
  • inscenizuje swoją rolę
  • stosuje techniki żywego słowa
  • recytuje proste wierszyki
  • śpiewa zbiorowo proste piosenki

  • wymienia cechy swojej mamy i swojego taty
  • wypowiada się na temat fotografii swojej rodziny
  • wyraża swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego
  • rozpoznaje takie wartości jak miłość i szacunek
  • gra na instrumentach perkusyjnych
  • odtwarza rytm za pomocą instrumentów

  • naśladuje gesty, ruchy, zachowania

  • uczestniczy w teatrze paluszkowym

  • składa papier według instrukcji prezentowanej przez nauczyciela
  • ozdabia krawat według własnego pomysłu
  • samodzielnie projektuje swoją pracę
  • skupie uwagę na rzeczach i dostrzega ich cechy
  • wyszukuje wśród obrazków, jeden różniący się szczegółem.

Temat kompleksowy: Majowa łąka.

  • nazywa wybrane kwiaty
  • rozpoznaje zapachy za pomocą zmysłu powonienia
  • dzieli słowa na sylaby
  • nazywa kolory pochodne
  • zapamiętuje krótkie rymowanki
  • tworzy bukiet według własnego pomysłu
  • obserwuje walory estetyczne przyrody
  • korzysta ze wszystkich zmysłów podczas poznawania środowisk

  • nazywa barwy podstawowe i pochodne
  • dostrzega różne stopnie nasycenia barw
  • tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu
  • prawidłowo posługuje się narzędziami
  • dostrzega różnorodność w świecie przyrody
  • śpiewa zbiorowo proste piosenki
  • przelicza elementy
  • poznaje cykl rozwojowy biedronki
  • odtwarza rytm za pomocą ciała

  • określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom
  • dostrzega różnorodność w świecie przyrody
  • nazywa kolory pochodne i podstawowe
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • dzieli słowa na sylaby
  • stosuje się do sygnałów nauczyciela

  • dodaje i odejmuje na palcach i innych zbiorach zastępczych do 10
  • stosuje figury liczbowe dla oznaczenia ilości
  • liczy obiekty i pokazuje wynik na zbiorach zastępczych
  • gra na instrumentach perkusyjnych
  • uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów
  • dostrzega powtarzające się części utworu
  • obserwuje zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z pora roku