Plan pracy |WESOŁKI-PAŹDZIERNIK|

Plan pracy Październik

Wesołki

Temat kompleksowy: W sadzie.

27.09.21- 01.10.21

  • dostrzega i wskazuje różnice pomiędzy obrazkami
  • bierze udział w grze planszowej i przestrzega zasad
  • zna drzewa znajdujące się w sadzie i ich owoce
  • rozpoznaje cyfry
  • przelicza w zakresie do 10
  • kreśli po śladzie
  • rozpoznaje i nazywa smaki
  • wymyśla zakończenie do opowiadania, historyjki
  • skupia uwagę na rzeczach i dostrzega ich cechy
  • wyjaśnia konieczność odpowiedniego przygotowania posiłków
  • akceptuje konieczność ograniczania słodyczy i tworzy zdrowy deser
  • śpiewa piosenkę
  • ilustruje ruchem piosenkę
  • nie oddala się od grupy
  • stosuje zasady zachowania się w miejscach publicznych
  • bezpiecznie korzysta ze środków transportu
  • dostrzega zmiany zachodzące jesienią w sadzie
  • nazywa drzewa: jabłoń, grusza, śliwa
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • porównuje ciężar
  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem.
  • Tworzy pracę przestrzenną
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
  • buduje wypowiedź poprawną gramatycznie;
  • przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych i tanecznych;
  • maluje palcami;

Temat kompleksowy: Skarby jesieni z ogrodu.

03.10.21- 07.10.21

  • kategoryzuje przedmioty wg co najmniej jednej cechy;
  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
  • Z uwagą słucha tekstu literackiego
  • bierze udział w zabawach naśladowczych
  • rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
  • kontynuuje rozpoczęty rytm;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • zna liczbę 1;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem.
  • współpracuje z innymi podczas zabaw ruchowych, naśladowczych i tanecznych;
  • wysłuchuje głoskę o,a, i w wyrazach;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • dokonuje analizy słuchowej wyrazów;
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
  • próbuje śpiewać piosenkę;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, tanecznych, integracyjnych i rytmicznych;
  • wypowiada się na określony temat;
  • argumentuje swoje zdanie;
  • koloruje zgodnie z kodem;
  • poznaje świat przyrody poprzez różne zmysły;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji.
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat treści utworu literackiego;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • zna i stosuje liczbę 2;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem.
  • Wykonuje pracę plastyczną według własnego pomysłu
  • doskonali umiejętność wycinania nożyczkami
  • -rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce oraz wykonane z nich przetwory
  • – wyodrębnia części jadalne warzyw i owoców
  • wymienia walory żywieniowe warzyw
  • z uwagą słucha czytanego tekstu literackiego
  • odnajduje na ilustracji przedmiot pokazany na pojedynczym obrazku
  • dostrzega różnice pomiędzy obrazkami
  • składa obrazki w całość

Temat kompleksowy: Jesienne krajobrazy.

11.10.21-22.10.21

  • wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza
  • zna zagrożenia płynące ze świata roślin
  • wskazuje grzyby jadalne i trujące
  • poprawnie przelicza, stosuje liczebniki porządkowe
  • kontynuuje rozpoczęty rytm
  • rozpoznaje i nazywa poznane samogłoski „A, O, U, E, I, Y”
  • wymienia skarby jesieni
  • nazywa drzewa, z których pochodzą owoce
  • odczytuje zakodowane czynności matematyczne i rozwiązuje je
  • tworzy zbiory, przelicza elementy w zbiorach
  • ustala zakresy obowiązków
  • planuje i wykonuje zadania w zespołach
  • określa nastrój słuchanego utworu
  • odtwarza rytm za pomocą ciała
  • dzieli się wrażaniami na temat piosenki
  • wykonuje pracę plastyczną według pomysłów
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
  • docenia piękno przyrody, jego walory;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji;
  • próbuje uchwycić piękno przyrody na własnoręcznie wykonanym zdjęciu;
  • wyjaśnia pojęcie piękno przyrody;
  • posługuje się narzędziami do rysowania;
  • wyjaśnia pojęcie piękno.
  • maluje farbami;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie; wypowiedź na temat ilustracji;
  • wyjaśnia pojęcie skarby jesieni;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.
  • czyta globalnie wyraz las;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • prowadzi obserwacje przyrodnicze;
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi
  • nazywa poznane ekosystemy
  • wie jak należy zachować się w parku
  • nie oddala się od grupy
  • stosuje zasady zachowania się w miejscach publicznych
  • bezpiecznie korzysta ze środków transportu
  • dostrzega zmiany zachodzące jesienią w parku
  • nazywa drzewa: kasztan, dąb, buk
  • – różnicuje głoski w nagłosie wyrazów;
  • – usprawnia pracę narządów mowy;
  • – określa położenie różnych obiektów, posługuje się pojęciami: po lewej stronie, po prawej stronie
  • – wodzi palcem po wzorze i odtwarza go graficznie;
  • – doskonali umiejętność rozplanowania elementów rysunku na kartce.
  • – Posługuje się poznaną techniką plastyczną
  • – nazywa drzewa, z których pochodzą liście
  • – nazywa części rośliny
  • recytuje wiersz;
  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
  • uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych i próbuje śpiewać piosenkę;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
  • wypowiada się na temat obrazków
  • rozpoznaje wybrane ekosystemy
  • porównuje wysokość: wysoki, niski, niższy, wyższy, najniższy, najwyższy
  • nazywa poznane gatunki drzew
  • dopasowuje liść i owoc do odpowiedniego drzewa
  • dokonuje analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów
  • wykonuje pracę zgodnie z poleceniem
  • pracuje w grupie
  • dba o porządek w toku pracy
  • rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
  • kontynuuje rozpoczęty rytm;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • zna liczbę 1;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem.

Temat kompleksowy: Mieszkańcy lasu.

25.10.21- 29.10.21

  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych;
  • słucha tekstu czytanego przez N.;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • nazywa domy różnych zwierząt;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź;
  • dokonuje analizy słuchowej wyrazów;
  • rozwiązuje zagadki przy pomocy różnych zmysłów;
  • nazywa kierunki w przestrzeni;
  • różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
  • ustawia się w grupie zgodnie z poleceniem – koło, pary;
  • śpiewa piosenkę w grupie i indywidualnie;
  • opowiada treść obrazka, wymyśla historię;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją
  • bada zjawiska przyrodnicze;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
  • śpiewa piosenkę w zespole przy akompaniamencie;
  • rysuje kształt liści;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
  • rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
  • kontynuuje rozpoczęty rytm;
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem.
  • Samodzielnie projektuje prace
  • nazywa własne wytwory
  • dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • ćwiczy mięśnie dłoni i przedramienia
  • odróżnia i stosuje określenia: na górze, na dole
  • orientuje się na kartce papieru: posługuje się pojęciami: góra, dół, prawa, lewa strona