Plan pracy |LISTOPAD- WESOŁKI|

Plan pracy

Wesołki

Temat kompleksowy: Nasza ojczyna, nasz dom.

Realizowany od 02.11.21 do 10.11.21

  • zna nazwę własnej miejscowości;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji i treści utworu literackiego;
  • wyjaśnia pojęcie: miłość do ojczyzny;
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
  • nazywa znane miejsca i ulice w swojej miejscowości;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
  • współpracuje z dziećmi podczas zmian ustawienia;
  • posługuje się nazwami kierunków w przestrzeni;
  • poszerza informację na temat polskich miast;
  • nabywa umiejętności poruszania się wg instrukcji
  • kształtuje i uświadamia sobie jakie bogactwo i różnorodność ma polski krajobraz
  • rozwija orientację w przestrzeni
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych i tanecznych;
  • wypowiada się na temat tekstu piosenki
  • wystukuje rytm za pomocą dłoni
  • układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;
  • śpiewa piosenkę;
  • wie jak wygląda mapa Polski
  • odszukuje Polskę na mapie Europy
  • wie, że Warszawa jest stolicą Polski
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
  • porusza się po planszy do kodowania
  • bierze udział w zabawach organizowanych przez nauczyciela
  • posługuje się swoim adresem
  • wyjaśnia znaczenie wyrazu dom;
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
  • czyta globalnie wyraz dom;
  • opowiada o swoim domu
  • z uwagą słucha utworu literackiego „Świnki Trzy”
  • uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów literackich
  • gra różne role
  • odgrywa scenki z rekwizytami
  • uczestniczy w formach teatralnych
  • dostrzega i wskazuje pozytywnych bohaterów literackich
  • odróżnia rzeczywistość od fikcji
  • odnajduje takie same obrazki
  • wskazuje różnicę pomiędzy obrazkami
  • w siadzie skrzyżnym, kreśli piłką koło wokół siebie prawą i lewą ręką
  • stojąc przekłada piłkę z ręki do ręki przed sobą, za sobą, nad głową
  • ćwiczy równowagę stojąc z wysoko uniesionym kolanem-pod kolanem umieszczona piłka
  • wykonuje podskoki z piłką umieszczoną między kolanami
  • toczy piłkę do przodu i do siebie siedząc w siadzie skulnym
  • maszeruje po obwodzie koła
  • wyjaśnia pojęcie: regiony Polski;
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych;
  • słucha tekstu czytanego przez N.;
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji i tekstu;
  • nazywa dawne i obecną stolice Polski;
  • układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść;
  • recytuje wiersz;
  • zbiera eksponaty do kącika tematycznego.
  • różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
  • ustawia się w grupie zgodnie z poleceniem – koło, pary;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach tanecznych i naśladowczych;
  • orientuje się w schemacie własnego ciała i przestrzeni;
  • posługuje się pojęciami; po lewej, po prawej stronie;
  • rozwija słownik czynny;
  • wypowiada się za pomocą pracy plastycznej;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;

Temat kompleksowy: A deszcz pada i pada…

Realizowany od 15.11.21 do 19.11.21

  • naśladuje dźwięk spadającego deszczu wykonując ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza
  • układa graficzne kalendarze
  • dostrzega przemienność pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według wzoru
  • interpretuje wiersz według własnego pomysłu za pomocą różnorodnych materiałów
  • obserwuje zmiany w przyrodzie związane z porą roku
  • odtwarza rytm za pomocą ciała
  • dostrzega powtarzające się części utworu
  • dobiera melodię do rymowanek
  • wykonuje śpiewane dialogi
  • rytmizuje teksty
  • bierze udział w zabawach ruchowych
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • wykonuje pracę według instrukcji
  • rozpoznaje i nazywa barwy pochodne
  • sprawnie posługuje się poznanymi technikami
  • zna zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni
  • – potrafi wykonać proste doświadczenia
  • – umie współdziałać w zespole
  • – kształci umiejętność wnioskowania i uogólniania
  • – zna niektóre właściwości powietrza
  • – wie, co to jest wiatr
  • – ma świadomość, że powietrze jest niezbędne do życia
  • – wypowiada się na dany temat
  • – słucha ze zrozumieniem utworu
  • – dziecko wie, że powietrze jest wokół nas
  • – dziecko potrafi obserwować ruch, kierunek i siłę powietrza
  • rozpoznaje wysokość dźwięków: wysoko, średnio, nisko
  • rozpoznaje i nazywa tempo: wolno, szybko
  • śpiewa piosenkę
  • interpretuje muzykę za pomocą form muzycznych
  • tworzy stroje według własnego pomysłu
  • rozumie informacje podawane w prognozie pogody
  • rozpoznaje znaki synoptyczne
  • poznaje liczbę 4
  • posługuje się określeniem: dzisiaj, jutro, wczoraj
  • odczytuje temperaturę za pomocą termometru
  • rozumie konieczność dostosowanie ubrania do pogody
  • tworzy kalendarz pogody
  • obserwuje zmiany związane z porą roku
  • wyjaśnia zjawisko powstawania deszczu na podstawie schematu
  • samodzielnie wykonuje doświadczenie i wyciąga na ich podstawie wnioski
  • bierze udział w zabawach ruchowych ze sprzętem
  • wyjaśnia znaczenie wody dla człowieka, roślin i zwierząt
  • rozumie potrzebę oszczędzania wody i zachowań proekologicznych
  • rysuje coraz większe i coraz mniejsze krople
  • słucha muzyki klasycznej
  • posługuje się technika „Mokre w mokrym

Temat kompleksowy: Urządzenia elektryczne.

Realizowany od 22.11.21 do 26.11.21

  • wie, że należy dbać o środowisko naturalne;
  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych;
  • przestrzega zakazu korzystania z urządzeń elektrycznych i ognia
  • przestrzega zakazu bawienia się nieznanymi przedmiotami
  • bierze udział w zabawach teatralnych
  • nazywa urządzenia elektryczne znajdujące się w sali
  • wypowiada się na temat wysłuchanego utworu literackiegorozwiązuje zagadki słuchowe;
  • dokonuje analizy słuchowej wyrazów;
  • różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
  • próbuje grać na instrumentach perkusyjnych;
  • rozwija zwinność, szybkość podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych;
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
  • odczytuje znaczenie symboli na metkach ubraniowych.
  • poznaje poprzez różne zmysły struktury różnych materiałów służących do produkcji ubrań;
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych;
  • uczestniczy w zabawach plastycznych;
  • wykonuje pracę plastyczna według instrukcji podanej przez nauczyciela
  • – wymienia urządzenia i instalacje elektryczne stanowiące zagrożenie w terenie
  • – określa sposoby zachowania się w przypadku zagrożeń
  • – opisuje zasady postępowania w przypadku porażenia prądem
  • – wyjaśnia, w jaki sposób zachowywać się podczas burzy
  • – rozwiązuje zagadki;
  • poznaje liczbę 5;
  • porównuje długość wykorzystując różne materiały;
  • wie, że należy dbać o środowisko naturalne;
  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych;
  • rozpoznaje odgłosy
  • uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • zna historię powstania pluszowego misia;
  • zna podstawowe wiadomości o życiu niedźwiedzi;
  • interesuje się literaturą dziecięcą;
  • wie o konieczności poszanowania zabawek;
  • wypowiada się zdaniami złożonymi na podany temat.
  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej
  • uczestniczy w zabawach ruchowych proponowanych przez N,
  • odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem;
  • śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe
  • umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych
  • potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce,
  • rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • dokonuje analizy słuchowej wyrazów;
  • wyjaśnia znaczenie pojęcia współpraca;
  • rozwija słownik czynny; buduje krótką wypowiedź dotyczącą treści utworu;
  • wyraża swoje emocje podczas zabaw z dramą;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych;
  • wypowiada się na temat bezpiecznego korzystania ze sprzętów elektrycznych