Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej. |BYSTRZAKI| |MARZEC|

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Bystrzaki

Marzec

Temat kompleksowy: W marcu jak w garncu.

01.03.20-05.03.20

Dziecko:

  • Słucha utworów literatury dziecięcej
  • Interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
  • Dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku: wiatr, deszcz, chmury, burza, słońce
  • Utrzymuje kontakt wzrokowy z rozmówcą
  • Potrafi skupić uwagę na ważnych szczegółach
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych, bieżnych
  • Ilustruje ruchem opowiadanie nauczyciela
  • Rzuca piłką do celu
  • Właściwie rozplanowuje pracę na dużym formacie
  • Interpretuje własne wytwory
  • Dba o estetykę swojej pracy
  • Nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku
  • Rozpoznaje popularne dźwięki z otoczenia
  • Rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów
  • Uczestniczy w zabawach bieżnych
  • Korzysta z aktywności ruchowej na powietrzu
  • Dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z porą roku
  • Dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa według podanego wzoru
  • Różnicuje i nazywa cechy za pomocą dotyku: ciepły, zimny
  • Układa prostą historyjkę obrazkową
  • Wypowiada nazwy z najbliższego otoczenia
  • Opisuje obrazki
  • Słucha utworów literatury dziecięcej
  • Interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
  • Uczestniczy w zorganizowanej aktywności ruchowej wynikającej z treści poznanych utworów literackich
  • Nazywa podstawowe kolory
  • Rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe
  • Tworzy kompozycje przestrzenną według wzoru
  • Posługuje się przyborami i narzędziami plastycznymi
  • Odtwarza prosty rytm za pomocą instrumentów
  • Przyjmuje prawidłową postawę podczas śpiewu
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Śpiewa zbiorowo proste piosenki
  • Klasyfikuje przedmioty i ustala według jakiego kryterium
  • Nazywa aktualny miesiąc;
  • Wyjaśnia znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”
  • Wymienia i wskazuje na obrazku elementy marcowej pogody;
  • Rozpoznaje umowne znaczenie znaków graficznych
  • Nazywa słyszane dźwięki
  • Odtwarza rytm podawany przez N
  • Układa graficzne kalendarze
  • Dostrzega przemienność i rytm dni tygodnia, pór roku

Temat kompleksowy: Nadchodzi wiosna.

08.03.21-19.03.21

Dziecko:

  • Uważnie słucha utworu
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • Bierze udział w zabawie ruchowo- naśladowczej
  • Dostrzega kontrast: biel i czerń
  • Rozróżnia, nazywa i opisuje cechy poszczególnych materiałów (miękkość, gładkość, twardość, plastyczność)
  • Obserwuje i zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
  • Uczestniczy w zabawach z elementem celowania
  • Uczestniczy w zorganizowanej zabawie wynikającej z treści poznanych utworów literackich
  • Śpiewa zbiorowo proste piosenki
  • Prawidłowo gospodaruje oddechem
  • Nazywa imionami swoich kolegów
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • Dostrzega kształty
  • Ilustruje ruchem opowiadanie nauczyciela
  • Rzuca piłką do celu
  • Układa serię obrazków przedstawiający pojedynczy zmieniający się przedmiot
  • Wyszukuje takie same przedmioty i układa je w pary
  • Korzysta z wszystkich zmysłów w procesie poznawania przyrody
  • Tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu
  • Dba o porządek w toku pracy
  • Określa i porównuje wielkości: duży, mały
  • Liczy wyodrębnione przedmioty z zastosowaniem liczebników w dostępnym zakresie
  • Odczytuje zakodowane czynności matematyczne i je odczytuje
  • Uważnie słucha pytań, które zadaje nauczyciel
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • Opowiada o swoich spostrzeżeniach dotyczących wysłuchanego tekstu
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Korzysta z aktywności ruchowej na powietrzu
  • Orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach i korzystaniu ze środków transportu
  • Rozpoznaje i nazywa własne potrzeby
  • Rozpoznaje wybrane ekosystemy: park, ogród
  • Dostrzega i wskazuje różnice pomiędzy podobnymi obrazkami
  • Odnajduje na ilustracji przedmiot pokazany na małym pojedynczym obrazku
  • Uczestniczy w zorganizowanej zabawie wynikającej z treści poznanych utworów literackich
  • Dostrzega i rozpoznaje rodzaj dźwięków z otoczenia
  • Uczestniczy w formach ustawienia: koło, rozsypka, pary
  • Utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze
  • Uczestniczy w zabawach skoku, podskoku, rzutu i celowania
  • Nazywa popularne ptaki
  • Porównuje długości: długi, krótki
  • Tworzy kompozycje przestrzenne
  • Posługuje się przyborami i narzędziami
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • Opisuje cykl rozwojowy wybranych roślin
  • Uczestniczy w prowadzeniu prostych hodowli
  • Prowadzi proste prace pielęgnacyjne podczas hodowli roślin
  • Wyodrębnia obiekty do liczenia, szacuje: dużo, mało

Temat kompleksowy: Wielkanocne zwyczaje.

22.03.21- 31.03.2021

Dziecko:

  • Bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • Bierze udział w technikach relaksacyjnych i rozumie ich znaczenie dla funkcjonowania organizmu
  • Bierze udział w zabawach z elementem toczenia
  • Przeskakuje przez niewielkie przeszkody
  • Pokonuje tory przeszkód
  • Stosuje różne techniki: stemplowanie
  • Sprawnie posługuje się przyborami: prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk dłoni, precyzyjne ruchy
  • Rozpoznaje i nazywa kolory
  • Operuje barwną plamą
  • Układa historyjkę obrazkową składającą się z 3-4 obrazków
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • Odtwarza rytm za pomocą ciała
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Wykonuje elementy tańca
  • Opisuje typowe tradycje regionu
  • Sprawnie klasyfikuje obrazki wg cech
  • Porównuje liczebność
  • Określa i porównuje wielkości
  • Nazywa kolory pochodne i kształty
  • Śpiewa zbiorowo proste piosenki
  • Rytmicznie oddycha podczas śpiewu
  • Rytmizuje teksty i wypowiedzi
  • Tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu
  • Poprawnie posługuje się narzędziami i przyborami
  • Opisuje cechy materiałów
  • Tworzy elementy sztuki ludowej
  • Uważnie słucha wiersza
  • Zwraca uwagę na szczegóły
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza
  • Zna tradycje wielkanocne
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Składa obrazki z 4-6 części w całość według wzoru
  • Zapamiętuje kilka obrazków pokazywanych kolejno
  • Dostrzega różne stopnie nasycenia barwy: jasny, ciemny
  • Poprawnie posługuje się nożyczkami
  • Tworzy elementy sztuki ludowej np. pisanki
  • Tworzy kompozycje płaską według własnego pomysłu
  • Uczestniczy w zabawach z elementem toczenia
  • Reaguje ruchem na akompaniament do marszu, biegu i podskoków
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • Stosuje się do sygnałów nauczyciela
  • Przyjmuje prawidłową postawę podczas wykonywania różnych czynności
  • Spokojnie spożywa posiłki
  • Zachowuje się wg ustalonych zasad podczas posiłków
  • Opisuje typowe tradycje wielkanocne
  • Dostrzega i opisuje bohaterów literackich
  • Kulturalnie zachowuje się podczas przedstawień