Informacje o zadaniach realizowanych w przedszkolu- Bystrzaki.
Plan pracy – Bystrzaki:
Temat kompleksowy : Nadeszła jesień realizowany od 04.10.21 do 08.10.21:
Kompetencje dziecka:
- opisuje kształt, kolor darów jesieni ( kasztanów, szyszek, liści, żołędzi, jarzębiny)
- dzieli wyrazy na sylaby
- układa rytmy
- wymienia pory roku
- poznaje drzewa, na których rosną dary jesieni ( kasztanowiec, jarząb pospolity, dąb, klon zwyczajny)
- potrafi wymienić charakterystyczne cechy jesieni
- rozpoznaje barwy jesieni
- słucha zagadek
- czeka na swoją kolej podczas swobodnej wypowiedzi innych dzieci
- wskazuje gotowość do mówienia poprzez podniesienie ręki do góry
- rozwiązuje zagadki
- na ustalony kod ( odpowiednia ilość uderzenia w bębenek adekwatnie do sylab danego przedmiotu) potrafi wskazać dany dar jesieni
- przelicza liście, kasztany
- wskazuje na liczebność zbiorów używając określeń: mniej, więcej, tyle samo
- odszukuje dany wynik na karteczkach z kropkami
- samodzielnie tworzy sowę z liści z reklamówki
- dba o porządek w toku swojej pracy
- wycina jeża z szablonu nożyczkami
- sprawnie posługuje się klejem, nożyczkami
- formułuje z plasteliny nos i oczy
- słucha piosenki
- śpiewa piosenkę ,, Co przyniesie jesień?”
- gra na instrumentach perkusyjnych
- rytmicznie uderza w instrument na daną frazę piosenki
- naśladuje ruchem padający deszcz, wiatr
- utrzymuje równowagę podczas ćwiczeń
- stosuje się do sygnałów nauczyciela
- uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych
Temat kompleksowy: Koszyk Pani Jesieni realizowany od 11.10.21 do 15.10.21:
Kompetencje dziecka:
- opisuje kształt, smak, zapach, kolor, strukturę owoców i warzyw
- tworzy koktajl z owoców
- robi pyszny mus z jabłek
- robi lizaki z jabłka na patyku
- wie jak bezpiecznie zachować się w autokarze i podczas wycieczki
- zachowuje się kulturalnie prezentując postawę przedszkolaka
- używa zwrotów grzecznościowych podczas wycieczki
- poznaje nową grę logiczną
- uważnie słucha zasad gry
- ustawia się w taki sposób by w danym rzędzie nie powtórzył się kasztan
- przelicza ile jest kasztanów
- wykonuje zadanie z projektu
- samodzielnie dobiera jesienne kolory
- rozprowadza paluszkami farbę
- sprawnie moczy warzywa w farbie
- stempluje na kartce i tworzy drzewa
- brązową farbą i połówką marchewki tworzy pień
- do rytmu w kole idzie krokiem dostawnym
- uczestniczy w zabawach organizacyjno- porządkowych
Temat kompleksowy: Co znajdziemy w lesie? Realizowany od 18.10.21 do 22.10.21:
Kompetencje dziecka:
- uważnie ogląda film
- odpowiada na pytania
- obchodzi dzień poczty polskiej
- wie jak wysłać list
- poznaje zawód listonosza
- wie jak wygląda i jak jest zbudowany grzyb
- odróżnia kurkę i borowika od muchomora
- wie, że muchomor jest trujący, nie można go jeść
- ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
- poznaje zawód leśniczego
- wie jak należy zachowywać się w lesie
- dostrzega cykliczność pór roku
- rozpoznaje leśne zwierzęta, dzieli je na sylaby
- aktywnie uczestniczy w zabawach matematycznych z wykorzystaniem wiatraka matematycznego
- rysuje wg instrukcji
- prawidłowo trzyma kredkę
- sprawnie posługuje się klejem
- orientuje się w schemacie własnego ciała
- tworzy koło
- współpracuje w parze oraz w grupie
- uczestniczy w zabawach bieżnych
Temat kompleksowy: Jesienią w parku realizowany od 25.10.21 do 29.10.21:
Kompetencje dziecka:
- odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania ,, Przygoda Kasi”
- rozpoznaje zwierzęta, które były w opowiadaniu
- przyporządkowuje zwierzęta do ich mieszkań
- wspólnie tworzy pracę ,, Pan patyk” do projektu
- dba o porządek w toku swojej pracy
- ogląda zdjęcia
- wybiera rzeczy odpowiednio do pogody
- ćwiczy samodzielne ubieranie się
- dzieli ubrania na sylaby
- wie co robi lekarz
- wie jak dbać o zdrowie
- przelicza pola
- rozróżnia kolory
- układa ludziki z nakrętek
- dzieli na sylaby ukryte pod polami przedmioty
- wykonuje pracę plastyczną- jarzębinę z folii bąbelkowej
- gra na instrumentach perkusyjnych do piosenki ,, Muchomorki”
- podskakuje, klaszcze w rytm piosenki
- na sygnał nauczyciela ( mocne uderzenie w bębenek) podnosi muchomorki
- przeskakuje obunóż
- robi skłony
- idzie z woreczkiem na głowie
- rytmicznie podaje dynie koleżance/ koledze
- demonstruje utwór ruchem/ gestem
- bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
- szuka dyni
- układa dynię nad, pod, za, przed sobą.