Informacje o zadaniach realizowanych w przedszkolu- Bystrzaki.

Plan pracy – Bystrzaki:

Temat kompleksowy : Nadeszła jesień realizowany od 04.10.21 do 08.10.21:

Kompetencje dziecka:

  • opisuje kształt, kolor darów jesieni ( kasztanów, szyszek, liści, żołędzi, jarzębiny)
  • dzieli wyrazy na sylaby
  • układa rytmy
  • wymienia pory roku
  • poznaje drzewa, na których rosną dary jesieni ( kasztanowiec, jarząb pospolity, dąb, klon zwyczajny)
  • potrafi wymienić charakterystyczne cechy jesieni
  • rozpoznaje barwy jesieni
  • słucha zagadek
  • czeka na swoją kolej podczas swobodnej wypowiedzi innych dzieci
  • wskazuje gotowość do mówienia poprzez podniesienie ręki do góry
  • rozwiązuje zagadki
  • na ustalony kod ( odpowiednia ilość uderzenia w bębenek adekwatnie do sylab danego przedmiotu) potrafi wskazać dany dar jesieni
  • przelicza liście, kasztany
  • wskazuje na liczebność zbiorów używając określeń: mniej, więcej, tyle samo
  • odszukuje dany wynik na karteczkach z kropkami
  • samodzielnie tworzy sowę z liści z reklamówki
  • dba o porządek w toku swojej pracy
  • wycina jeża z szablonu nożyczkami
  • sprawnie posługuje się klejem, nożyczkami
  • formułuje z plasteliny nos i oczy
  • słucha piosenki
  • śpiewa piosenkę ,, Co przyniesie jesień?”
  • gra na instrumentach perkusyjnych
  • rytmicznie uderza w instrument na daną frazę piosenki
  • naśladuje ruchem padający deszcz, wiatr
  • utrzymuje równowagę podczas ćwiczeń
  • stosuje się do sygnałów nauczyciela
  • uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych

Temat kompleksowy: Koszyk Pani Jesieni realizowany od 11.10.21 do 15.10.21:

Kompetencje dziecka:

  • opisuje kształt, smak, zapach, kolor, strukturę owoców i warzyw
  • tworzy koktajl z owoców
  • robi pyszny mus z jabłek
  • robi lizaki z jabłka na patyku
  • wie jak bezpiecznie zachować się w autokarze i podczas wycieczki
  • zachowuje się kulturalnie prezentując postawę przedszkolaka
  • używa zwrotów grzecznościowych podczas wycieczki
  • poznaje nową grę logiczną
  • uważnie słucha zasad gry
  • ustawia się w taki sposób by w danym rzędzie nie powtórzył się kasztan
  • przelicza ile jest kasztanów
  • wykonuje zadanie z projektu
  • samodzielnie dobiera jesienne kolory
  • rozprowadza paluszkami farbę
  • sprawnie moczy warzywa w farbie
  • stempluje na kartce i tworzy drzewa
  • brązową farbą i połówką marchewki tworzy pień
  • do rytmu w kole idzie krokiem dostawnym
  • uczestniczy w zabawach organizacyjno- porządkowych

Temat kompleksowy: Co znajdziemy w lesie? Realizowany od 18.10.21 do 22.10.21:

Kompetencje dziecka:

  • uważnie ogląda film
  • odpowiada na pytania
  • obchodzi dzień poczty polskiej
  • wie jak wysłać list
  • poznaje zawód listonosza
  • wie jak wygląda i jak jest zbudowany grzyb
  • odróżnia kurkę i borowika od muchomora
  • wie, że muchomor jest trujący, nie można go jeść
  • ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
  • poznaje zawód leśniczego
  • wie jak należy zachowywać się w lesie
  • dostrzega cykliczność pór roku
  • rozpoznaje leśne zwierzęta, dzieli je na sylaby
  • aktywnie uczestniczy w zabawach matematycznych z wykorzystaniem wiatraka matematycznego
  • rysuje wg instrukcji
  • prawidłowo trzyma kredkę
  • sprawnie posługuje się klejem
  • orientuje się w schemacie własnego ciała
  • tworzy koło
  • współpracuje w parze oraz w grupie
  • uczestniczy w zabawach bieżnych

Temat kompleksowy: Jesienią w parku realizowany od 25.10.21 do 29.10.21:

Kompetencje dziecka:

  • odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania ,, Przygoda Kasi”
  • rozpoznaje zwierzęta, które były w opowiadaniu
  • przyporządkowuje zwierzęta do ich mieszkań
  • wspólnie tworzy pracę ,, Pan patyk”  do projektu
  • dba o porządek w toku swojej pracy
  • ogląda zdjęcia
  • wybiera rzeczy odpowiednio do pogody
  • ćwiczy samodzielne ubieranie się
  • dzieli ubrania na sylaby
  • wie co robi lekarz
  • wie jak dbać o zdrowie
  • przelicza pola
  • rozróżnia kolory
  • układa ludziki z nakrętek
  • dzieli na sylaby ukryte pod polami przedmioty
  • wykonuje pracę plastyczną- jarzębinę z folii bąbelkowej
  • gra na instrumentach perkusyjnych do piosenki ,, Muchomorki”
  • podskakuje, klaszcze w rytm piosenki
  • na sygnał nauczyciela ( mocne uderzenie w bębenek) podnosi muchomorki
  • przeskakuje obunóż
  • robi skłony
  • idzie z woreczkiem na głowie
  • rytmicznie podaje dynie koleżance/ koledze
  • demonstruje utwór ruchem/ gestem
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • szuka dyni
  • układa dynię nad, pod, za, przed sobą.