Informacje o zadaniach realizowanych w marcu- Pasjonaci.
Zadania realizowane w grupie Pasjonatów w marcu:
Temat kompleksowy: Marcowa pogoda realizowany od 01.03.2021 do 05.03.2021
Kompetencje dziecka:
- Poznaje zjawiska charakterystyczne dla przedwiośnia
- Wskazuje pierwsze oznaki wiosny na ilustracjach( przylot ptaków, rosnące kwiaty, dłuższy dzień)
- Rozumie i wyjaśnia znaczenie przysłowia ,, W marcu jak w garncu’’
- Śpiewa piosenkę ,, Marcowi przyjaciele’’
- Gra na instrumentach perkusyjnych
- Opowiada co znajduje się na ilustracjach
- Dzieli poszczególne przedmioty na sylaby
- Przelicza elementy na liczmanach według własnych możliwości
- Uważnie słucha wiersza
- Zgłasza gotowość do odpowiedzi
- Formułuje proste zdania, ćwiczy poprawną wymowę
- Przestrzega zasad zgodnej zabawy
- Ćwiczy umiejętność ustawiania się w kole i w parze
- Maszeruje
- Reaguje ruchem na dany sygnał
- Rzuca piłką do celu
- Aktywnie uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych
Temat kompleksowy: Zwiastuny wiosny realizowany od 08.03.2021 do 12.03.2021
Kompetencje dziecka:
- Dostrzega zmiany w przyrodzie zachodzące przed pojawiającą się wiosną
- Układa zdania pojedyncze do ilustracji
- Rozpoznaje i nazywa kwiaty : krokus, przebiśnieg, sasanka, żonkil, tulipan
- Poznaje budowę kwiatów
- Dzieli nazwy kwiatów na sylaby, omawia ich kształt, zapach, kolor
- Samodzielnie tworzy pracę plastyczną- przebiśniegi
- Uważnie słucha i odgaduje dany dźwięk oraz odgłos
- Układa kwiaty według podanego rytmu
- Przelicza kwiaty według własnych możliwości
- Dzieli je na zbiory według podanego gatunku ( przebiśniegi, krokusy, tulipany)
- Śpiewa piosenkę ,, Rośnie trawa”
- Rytmicznie wyklaskuje rytm piosenki
- Naśladuje ruchem rosnące kwiaty i trawę
- Wykonuje zabawy ruchowe z elementem czworakowania
- Wykonuje zadania z elementem równowagi
- Wykonuje skłony w przód – kształtuje mięśnie tułowia w płaszczyźnie strzałkowej
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty ptaków realizowany od 15.03.2021 do 19.03.2021
Kompetencje dziecka:
- Rozpoznaje i nazywa powracające ptaki na wiosnę
- Uważnie słucha opowiadania
- Omawia co robiły bociany przedstawione na ilustracjach ( budowały gniazdo)
- Porównuje jaja i gniazda ptaków ( kształt, kolor, wielkość)
- Poznaje nowe słowo- ornitolog i zawód z tym związany
- Poszerza wiedzę na temat ptaków i ich zwyczajów
- Utrwala pojęcia- wysoko, nisko
- Orientuje się w przestrzeni
- Układa kwiaty według podanej instrukcji (kodu)
- Układa ptaki nad, pod, obok, na, za drzewem
- Reaguje ruchem na akompaniament
- Odtwarza choreografię z wykorzystaniem szarf do piosenki ,, Przyszła do nas wiosna’’
- Rozróżnia dźwięki długie od krótkich
- Wykonuje bociana z elementów
- Decyduje z jakich pomocy wykona pracę przestrzenną
- Ćwiczy z wykorzystaniem pociętej bibuły
- Uruchamia duże grupy mięśniowe
- Wykonuje skłony boczne – kształtuje mięśnie tułowia w płaszczyźnie czołowej
Temat kompleksowy: Witaj wiosno realizowany od 22.03.2021 do 26.03.2021
Kompetencje dziecka:
- Uważnie słucha opowiadania
- Układa obrazki w całość składające się z trzech elementów
- Opisuje wiosnę przedstawioną w utworze
- Dostrzega następstwa czasowe wydarzeń w przyrodzie i utrwala wiadomości o wiośnie
- Przygląda się planszy ilustrującej wiosnę i opowiada co na niej widzi
- Odpowiada na zadane pytania – prawda/fałsz
- Dobiera motyle w pary
- Przelicza motyle według własnych możliwości
- Poznaje cykl rozwoju motyla
- Układa motyle według instrukcji
- Współdziała w grupie tworząc wspólną pracę plastyczną
- Uczy się zabaw z bum bum rurkami
- Śpiewa piosenkę ,, Przyszła do nas wiosna’’
- Bierze udział w zabawach ruchowych i muzycznych z wykorzystaniem metody Batti Strauss
- Samodzielnie się ubiera
- Odpowiednio dobiera elementy garderoby do pogody
Temat kompleksowy: Wielkanoc realizowany od 29.03.2021 do 02.04.2021
Kompetencje dziecka:
- Poznaje tradycje i zwyczaje wielkanocne (szykowanie święconki, rodzinne śniadanie wielkanocne, malowanie pisanek, poszukiwanie prezentów od zajączka, tradycje lanego poniedziałku – śmigus- dyngus)
- Opisuje i nazywa produkty znajdujące się w koszyczku wielkanocnym
- Nakrywa do stołu zastawę
- Wysiewa rzeżuchę na talerzu z użyciem waty
- Wyszukuje pisanek w ogrodzie przedszkolnym
- Przelicza pisanki według własnych możliwości
- Dobiera się w pary z koleżanką/ kolegą według koloru pisanki
- Układa pisanki pod kurczaczkami ( według podanych kropek- porównuje gdzie jest więcej)
- Śpiewa piosenkę ,, Święta’’
- Tworzy kurczaczki z papieru
- Używa nożyczek, kleju oraz pędzla z farbami
- Maluje pisanki według własnego pomysłu