Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w marcu:
„Na Wiejskim Podwórku” realizowany od 04.04. do 8.04.
Poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie.
„Wielkanoc” realizowany od 07.04 do 11.04
Wzbogacanie wiadomości na temat Wielkanocy.
„Dbamy o naszą planetę” realizowany od 19.04 do 22.04
Zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia i stanami pogody.
„Jestem polką i polakiem” realizowany od 25.04 do 29.04
Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych- przypomnienie barw flagi i godła państwowego.
Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień:
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi oraz miejsca, w których mieszkają;
– naśladuje odgłosy wydawane przez zwierzęta wiejskie;
– podejmuję próbę ułożenia obrazka z 4 części
– bierze udział w zabawie kołowej z chustą animacyjną,
– robi skłony tułowia do podłogi
– skacze obunóż i na jednej nodze
– leży na brzuchu i unosi wyprostowane ręce przed siebie
– ćwiczy w parch, przeciąga szarfę na swoja stronę,
– opisuje wygląd świni,
– wie w jakim domu, miejscu żyje świnia
– maluje talerzyk przy pomocy gąbki,
– grupowo maluje rękami,
– posługuje się klejem,
– nakleja wycięte elementy,
– lokuje swoją prace na dużej kartce papieru,
– rozwija umiejętność liczenia
– porównuje liczebność zbiorów
– poznaje zwierzęta wiejskie
– lepi z plasteliny figurki zwierząt wiejskich,
– wykonuje ćwiczenia oddechowe z piórkami,
– rozpoznaje odgłosy zwierząt,
– obrazuje teks piosenki,
– reaguje na sygnały,
– określa skąd dobiega dźwięk,
-dzieli się na temat wydarzeń z życia rodziny,
– odwzorowuje ruchy przedstawione przez nauczycielkę,
– potrafi wskazać produkty potrzebne do koszyka wielkanocnego,
– reaguje na określony sygnał;
– rysuje pastelami i rozciera je,
– wykleja sylwetę królika watą,
– utrzymuje porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,
– bierze czynny udział w dekorowaniu stołu,
– poznaje polskie tradycje ludowe związane z obchodami świąt wielkanocnych
– zna potrawy świąteczne,
– kulturalnie zachowuje się w czasie spożywania posiłków,
– słucha opowiadania N
– bierze udział w zabawie ruchowej z elementami orientacji
– wie, co jest związane z Wielkanocą
– robi palmę,
– zna zachowania proekologiczne,
– rozwiązuje zagadki o treści ekologicznej,
– potrafi odróżnić czyste i zanieczyszczone środowisko przedstawione na ilustracji,
– wie co to są śmieci i dostrzega je wokół siebie
– segreguje śmieci do odpowiednich pojemników,
– rozmieszcza plakaty w sali przedszkolnej,
– bierze udział w zabawie z z gazetą
– uważnie słucha wiersza
– przygotowuje zieloną przekąskę
– wykonuje gimnastykę buzi,
-wie, jak nazywa się nasza Ojczyzna
-rozpoznaje flagę i godło Polski
-zna znaczenie barw narodowych
-śpiewa piosenkę , tańczy do muzyki
-rozpoznaje melodię hymnu państwowego
-zachowuje właściwą postawę podczas słuchania hymnu,
– zna symbole narodowe
– wie jak wygląda godło polski
– maluje rolkę po papierze farbą przy użyciu pędzla,
– odbija swoje ręce na kartce papieru,
– zna zasady bezpieczeństwa i higieny towarzyszące pieczeniu ciastek,
– wymienia składniki ciasta,
– pomaga w wymieszaniu składników,
– wałkuje cisto,
– wycina ciastka,
– segreguje według wielkości
– stempluje kartą technika TWAL
– konstruuje według własnego pomysłu.