Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w marcu:

 

Na Wiejskim Podwórkurealizowany od 04.04. do 8.04.

Poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie.

 

Wielkanoc realizowany od 07.04 do 11.04

Wzbogacanie wiadomości na temat Wielkanocy.

 

Dbamy o naszą planetęrealizowany od 19.04 do 22.04

Zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia i stanami pogody.

Jestem polką i polakiemrealizowany od 25.04 do 29.04

Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych- przypomnienie barw flagi i godła państwowego.

 

Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień:

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi oraz miejsca, w których mieszkają;

– naśladuje odgłosy wydawane przez zwierzęta wiejskie;

– podejmuję próbę ułożenia obrazka z 4 części

– bierze udział w zabawie kołowej z chustą animacyjną,

– robi skłony tułowia do podłogi

– skacze obunóż i na jednej nodze

– leży na brzuchu i unosi wyprostowane ręce przed siebie

– ćwiczy w parch, przeciąga szarfę na swoja stronę,

– opisuje wygląd świni,

– wie w jakim domu, miejscu żyje świnia

– maluje talerzyk przy pomocy gąbki,

– grupowo maluje rękami,

– posługuje się klejem,

– nakleja wycięte elementy,

– lokuje swoją prace na dużej kartce papieru,

– rozwija umiejętność liczenia

– porównuje liczebność zbiorów

– poznaje zwierzęta wiejskie

– lepi z plasteliny figurki zwierząt wiejskich,

– wykonuje ćwiczenia oddechowe z piórkami,

– rozpoznaje odgłosy zwierząt,

– obrazuje teks piosenki,

– reaguje na sygnały,

– określa skąd dobiega dźwięk,

-dzieli się na temat wydarzeń z życia rodziny,

– odwzorowuje ruchy przedstawione przez nauczycielkę,

– potrafi wskazać produkty potrzebne do koszyka wielkanocnego,

– reaguje na określony sygnał;

– rysuje pastelami i rozciera je,

– wykleja sylwetę królika watą,

– utrzymuje porządek w toku pracy i po jej zakończeniu,

– bierze czynny udział w dekorowaniu stołu,

– poznaje polskie tradycje ludowe związane z obchodami świąt wielkanocnych

– zna potrawy świąteczne,

– kulturalnie zachowuje się w czasie spożywania posiłków,

– słucha opowiadania N

– bierze udział w zabawie ruchowej z elementami orientacji

– wie, co jest związane z Wielkanocą

– robi palmę,

– zna zachowania proekologiczne,

– rozwiązuje zagadki o treści ekologicznej,

– potrafi odróżnić czyste i zanieczyszczone środowisko przedstawione na ilustracji,

– wie co to są śmieci i dostrzega je wokół siebie

– segreguje śmieci do odpowiednich pojemników,

– rozmieszcza plakaty w sali przedszkolnej,

– bierze udział w zabawie z z gazetą

– uważnie słucha wiersza

– przygotowuje zieloną przekąskę

– wykonuje gimnastykę buzi,

-wie, jak nazywa się nasza Ojczyzna
-rozpoznaje flagę i godło Polski
-zna znaczenie barw narodowych
-śpiewa piosenkę , tańczy do muzyki
-rozpoznaje melodię hymnu państwowego
-zachowuje właściwą postawę podczas słuchania hymnu,

– zna symbole narodowe

– wie jak wygląda godło polski

– maluje rolkę po papierze farbą przy użyciu pędzla,

– odbija swoje ręce na kartce papieru,

– zna zasady bezpieczeństwa i higieny towarzyszące pieczeniu ciastek,

– wymienia składniki ciasta,

– pomaga w wymieszaniu składników,

– wałkuje cisto,

– wycina ciastka,

– segreguje według wielkości

– stempluje kartą technika TWAL

– konstruuje według własnego pomysłu.