Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w grudniu:

  • Dbamy o zdrowie” realizowany od 22.11 do 26.11

    Promowanie zdrowego stylu życia.

  • Nadchodzi Zimarealizowany od 06.12 do 10.12

    Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.

  • Święta już są tuż, tuż..” realizowany od 13.11 do 17.11

Wprowadzenie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia, zapoznanie z tradycjami Bożonarodzeniowymi.

  • Świąteczny czas” już są tuż, tuż..” realizowany od 20.12 do 23.12

Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień:

– obserwuje działanie mydła w czasie eksperymentu,

– wie jak szybko rozprzestrzeniają się zarazki (eksperyment),

– zna podstawowe zasady dbania o zdrowie,

– wykonuje ćwiczenia gimnastyczne w czasie tańca (aerobik),

– wybiera zdrowe lub niezdrowe produkty spożywcze,

– przykleja je do odpowiedniej sylwety dziecka,

– wie dlaczego należy się zdrowo odżywiać

– maszeruje w rytm muzyki,

– odpowiednim ruchem reaguje na muzykę smutna i wesołą,

– rozpoznaje i nazywa  aktualną porę roku: zima
– określa cechy i zjawiska atmosferyczne zimowej pogody
– wypowiada się na określony temat
– ilustruje ruchem zabawy zimowe,

– odnajduje zimowe obrazki wśród innych,

– posługuje się pędzlem przy malowaniu folii,

-odbija folię na konturach drzew,

– dba o czystość w toku pracy i po jej zakończeniu,

– odpowiada na pytania dotyczące utworu,

– wspólnie z nauczycielem obrazuje słowa piosenki,

– wykonuje ćwiczenia oddechowe z użyciem piórek,

– reaguje na sygnały,

– naśladuje sporty zimowe,

– poruszają się krokiem dostawnym,

– porusza się w parze naśladując sanie,

– zna formę siadów: kuczny, prosty,

– – reaguje na sygnały,

– naśladuje sporty zimowe,

– poruszają się krokiem dostawnym,

– porusza się w parze naśladując sanie,

– zna formę siadów: kuczny, prosty,

– zna technologię produkcji pierników (piecze i lukruje),

– ubiera choinkę,

– wyklaskuje rytm refrenu piosenki,

– rozróżnia kształty i wzory na bombkach

– tańczy w kole przy piosence,

– rozpoznaje i nazywa wybrane kolory,

– potrafi słuchać ze zrozumieniem treści historyjki,

– wymienia potrawy z wigilijnego stołu,

– zna tradycje związane z wigilią,

– bierze udział w zabawie ruchowo-naśladowczej,

– reaguje na sygnały dźwiękowe,

– ilustruje ruchem opowieść nauczyciela,

– rytmicznie przekłada woreczek z grochem,

– skacze obunóż,

– improwizuje do muzyki klasycznej,

– utrzymuje równowagę, chodzi noga za nogą,

– opisuje wygląd Mikołaja,

– nakleja przygotowane elementy,

– odpowiednio rozmieszcza oczy, nos..

– przykleja watę,

– śpiewa piosenkę o Mikołaju,

– porusza się zgodnie z tempem muzycznym,

– odgaduje zagadki muzyczne,

– rytmicznie przekłada śnieżynkę,

– sylabizuje słowa piosenki,

– bierze udział w Wigilii przedszkolnej