Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w październiku:

  • idzie jesień..przez park i lasrealizowany od 4.10 do 8.10

    Rozbudzenie zainteresowań światem przyrody.

  • idzie jesień..przez ogród i sad realizowany od 11.10 do 15.10

    Zapoznanie z jesiennymi owocami i warzywami; uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia.

  • idzie jesień..do zwierzątrealizowany od 18.10 do 22.10

    Zapoznanie ze sposobem przygotowania się zwierząt do zimy.

  • idzie jesień..z deszczemrealizowany od 25.10 do 29.10

    Bogacenie zakresu wiadomości dzieci, dotyczącego zjawisk atmosferycznych, które występują jesienią.

Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik:

– ogląda dary jesieni i je nazywa

– wspólnie z nauczycielem tworzy kącik przyrodniczy,

– segreguje liście wg kształtu,

– wykonuje ćwiczenia z elementem czworakowania,

-stoi na jednej nodze,

– porusza się bez potrącania innych,

– reagują ruchem na zmianę tempa w muzyce,

– wymienia kolory, które pojawiły się w piosence

– naśladuje ruchy nauczyciela,’

– porusza się w kole z chustą animacyjną,

– reaguje na sygnały, zmienia miejsce,

– bierze udział w ilustracji wiersza

– współpracuje w grupie

– koordynację wzrokowo- ruchową

– określić położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, za mną, do przodu, do góry,

– odkrywa świat poprzez zmysł dotyku

– poznaje wybrane grzyby; odróżnia pojęcia jadalny i trujący

– bierze aktywny udział w zabawie

– naśladuje ruchy nauczyciela,

– ogląda teatrzyk sylewet

– wymienia lub nazywa warzywa występujące w wierszu,

– rozpoznaje warzywo pomimo zasłoniętych oczu,

– wspólnie z nauczycielem tworzy kącik warzywny w sali,

– naśladuje zbieranie owoców (przy muzyce),

– odnajduje swoją parę,

– wie jak wygląda dynia,

– miesza składniki farby,

– nakłada farbę na papier przy pomocy szpatułki,

– obserwuje proces wypiekania,

– maluje dynie za pomocą gąbki,

– nazywa jesienne owoce i warzywa,

– dba o higienę i bezpieczeństwo przed i w czasie wykonywania koktajlu,

– wspólni z nauczycielem przygotowuje napój

– próbuje nowych wartościowych posiłków,

– rozwija umiejętności liczenia w zakresie 3

– próbuje porównywać liczebność

– doskonali określenie „tyle samo”,

– wykonuje działania praktyczne, zdrowa przekąska,

– rozpoznaje wiewiórkę i określa czym się żywi

– ćwiczy spostrzegawczość odkrywając jakiego zwierzęta brakuje

– bierze udział w zabawie ruchowej z elementem skoku „Wiewiórki”,

– wykonuje celowe ruchy warg i języka,

– rozpoznaje jeża wśród innych zwierząt,

– wie co robi jeż jesienią,

– posługuje się klejem,

– przykleja liście

– określa z której strony dobiega dźwięk,

– słucha piosenki i naśladuje ruchem zwierzątko z danej zwrotki,

– bierze udział w zabawie równoważnej „Idą Jeże”

– liczy w zakresie 4

– nakleja tyle samo elementów ile jest kropek,

– składa obrazek z dwóch, trzech i czterech części

– bierze udział w zabawie z elementami celowania i liczenia,

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne,

– naśladuje ruchy i odgłosy wydawane przez zwierzęta leśne,

– wie, jak zachowuje się przyjaciel lasu,

– zna stany pogody i rodzaje deszczu,

– słuch, nazywa i odróżnia odgłosy deszczu,

-ilustruje ruchem rymowankę,

– rwie watę na mniejsze elementy,

– przykleja je do sylwety chmury,

– odbija gąbkę z farbą na sylwecie,

– tańczy do utworu z rekwizytem,

– wie jak wygląda i jak grać na marakasie,

– uderza zgodnie z rytmem w instrument,

– ogląda teatrzyk stolikowy,

– eksperymentuje z wodą,

– naśladuje odgłosy deszczu,

– zgodnie dział w grupie podczas zabaw.