Tematy kompleksowe w grupie „Pasjonaci” w październiku:
- „idzie jesień..przez park i las” realizowany od 4.10 do 8.10
Rozbudzenie zainteresowań światem przyrody.
- „idzie jesień..przez ogród i sad” realizowany od 11.10 do 15.10
Zapoznanie z jesiennymi owocami i warzywami; uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia.
- „idzie jesień..do zwierząt” realizowany od 18.10 do 22.10
Zapoznanie ze sposobem przygotowania się zwierząt do zimy.
- „idzie jesień..z deszczem” realizowany od 25.10 do 29.10
Bogacenie zakresu wiadomości dzieci, dotyczącego zjawisk atmosferycznych, które występują jesienią.
Cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik:
– ogląda dary jesieni i je nazywa
– wspólnie z nauczycielem tworzy kącik przyrodniczy,
– segreguje liście wg kształtu,
– wykonuje ćwiczenia z elementem czworakowania,
-stoi na jednej nodze,
– porusza się bez potrącania innych,
– reagują ruchem na zmianę tempa w muzyce,
– wymienia kolory, które pojawiły się w piosence
– naśladuje ruchy nauczyciela,’
– porusza się w kole z chustą animacyjną,
– reaguje na sygnały, zmienia miejsce,
– bierze udział w ilustracji wiersza
– współpracuje w grupie
– koordynację wzrokowo- ruchową
– określić położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, za mną, do przodu, do góry,
– odkrywa świat poprzez zmysł dotyku
– poznaje wybrane grzyby; odróżnia pojęcia jadalny i trujący
– bierze aktywny udział w zabawie
– naśladuje ruchy nauczyciela,
– ogląda teatrzyk sylewet
– wymienia lub nazywa warzywa występujące w wierszu,
– rozpoznaje warzywo pomimo zasłoniętych oczu,
– wspólnie z nauczycielem tworzy kącik warzywny w sali,
– naśladuje zbieranie owoców (przy muzyce),
– odnajduje swoją parę,
– wie jak wygląda dynia,
– miesza składniki farby,
– nakłada farbę na papier przy pomocy szpatułki,
– obserwuje proces wypiekania,
– maluje dynie za pomocą gąbki,
– nazywa jesienne owoce i warzywa,
– dba o higienę i bezpieczeństwo przed i w czasie wykonywania koktajlu,
– wspólni z nauczycielem przygotowuje napój
– próbuje nowych wartościowych posiłków,
– rozwija umiejętności liczenia w zakresie 3
– próbuje porównywać liczebność
– doskonali określenie „tyle samo”,
– wykonuje działania praktyczne, zdrowa przekąska,
– rozpoznaje wiewiórkę i określa czym się żywi
– ćwiczy spostrzegawczość odkrywając jakiego zwierzęta brakuje
– bierze udział w zabawie ruchowej z elementem skoku „Wiewiórki”,
– wykonuje celowe ruchy warg i języka,
– rozpoznaje jeża wśród innych zwierząt,
– wie co robi jeż jesienią,
– posługuje się klejem,
– przykleja liście
– określa z której strony dobiega dźwięk,
– słucha piosenki i naśladuje ruchem zwierzątko z danej zwrotki,
– bierze udział w zabawie równoważnej „Idą Jeże”
– liczy w zakresie 4
– nakleja tyle samo elementów ile jest kropek,
– składa obrazek z dwóch, trzech i czterech części
– bierze udział w zabawie z elementami celowania i liczenia,
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne,
– naśladuje ruchy i odgłosy wydawane przez zwierzęta leśne,
– wie, jak zachowuje się przyjaciel lasu,
– zna stany pogody i rodzaje deszczu,
– słuch, nazywa i odróżnia odgłosy deszczu,
-ilustruje ruchem rymowankę,
– rwie watę na mniejsze elementy,
– przykleja je do sylwety chmury,
– odbija gąbkę z farbą na sylwecie,
– tańczy do utworu z rekwizytem,
– wie jak wygląda i jak grać na marakasie,
– uderza zgodnie z rytmem w instrument,
– ogląda teatrzyk stolikowy,
– eksperymentuje z wodą,
– naśladuje odgłosy deszczu,
– zgodnie dział w grupie podczas zabaw.