Tematyka zajęć i oczekiwane osiągnięcia dziecka – marzec.

1) Zwierzęta dżungli i sawanny.

Dziecko:

  • Poznaje znaczenie terminów: kontynent, sawanna, dżungla, safari oraz zwierzęta egzotyczne.
  • Poszerza wiadomości na temat poszczególnych gatunków zwierząt: wygląd, miejsce występowania, ciekawostki na temat ich życia.
  • Wskazuje Afrykę na mapie i wymienia zwierzęta zamieszkujące ten kontynent.
  • Wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego, wie w jakim celu się je zakłada.
  • określa charakterystyczne cechy wybranych zwierząt.
  • Poznaje literę z: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • Pisze litery z, Z.
  • Czyta sylaby, wyrazy, całe zdania.
  • Układa schematy i modele słów zebra i Zola.
  • Rozwiązuje zagadki o zwierzętach.
  • Używa terminów roślinożerne, mięsożerne.
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach orientacyjno – porządkowych.
  • Wykonuje pracę plastyczną wykorzystując różne materiały.

 2)Zwierzęta naszych pól i lasów.

Dziecko:

  • Poznaje życie pszczół i ich znaczenie w życiu człowieka.
  • Poznaje literę u: drukowaną i pisaną, małą i wielką.
  • Pisze litery u, U.
  • Układa schematy słów ule, ula.
  • Śpiewa piosenkę „W lesie”.
  • Wypowiada się na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie.
  • Uważnie słucha utworów literackich.
  • Ocenia wartość logiczną zdania.
  • Rozpoznaje i nazywa ptaki żyjące na polu.
  • Podaje charakterystyczne cechy ptaków, ssaków i owadów.
  • Wymienia nazwy ptaków żyjących w polu i w lesie.
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach orientacyjno – porządkowych.
  • Układa z liter nazwy leśnych zwierząt.

3)Marcowa pogoda

  • Rozpoznaje nazywa literę c: drukowaną i pisaną, małą i wielką.
  • Pisze litery c, C.
  • Czyta sylaby, wyrazy, tekst z poznanymi wyrazami.
  • Wyjaśnia znaczenie witamin dla zdrowia człowieka.
  • Rozpoznaje i nazywa produkty zawierające witaminy.
  • Wie jakie znaczenie mają witaminy dla zdrowia człowieka.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
  • Potrafi wymienić zjawiska atmosferyczne.
  • Prowadzi kalendarz pogody.
  • Ubiera się odpowiednio do pogody.
  • Śpiewa piosenkę „Marzec żartowniś.”
  • Wymienia pory dnia.
  • Liczy w zakresie do 10.
  • Stosuje słowa: niższy, wyższy, takiego samego wzrostu.
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie.
  • Wykonuje pracę plastyczną różnymi technikami.
  • Bierze udział w ćwiczeniach fizycznych i zabawach orientacyjno – porządkowych.

4) Wiosenne przebudzenia.

Dziecko:

  • Poznaje literę l, Ł małą, wielką, drukowaną i pisaną.
  • Pisze litery ł, Ł.
  • Czyta sylaby, wyrazy, krótki tekst z poznanymi literami.
  • Wymienia zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla wiosny.
  • Wymienia właściwości piasku i gliny.
  • Czyta tekst o wiośnie.
  • Układa zdania o oznakach wiosny.
  • Sadzi roślinę, obserwuje jej wzrost i prowadzi dzienniczek obserwacji.
  • Rozpoznaje i wymienia kwiaty wiosenne.
  • Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru.
  • Wymienia nazwy roślin i zwierząt charakterystycznych dla parku.
  • Wypowiada się na temat reprodukcji malarskich.
  • Reaguje na zmiany tempa w muzyce.
  • Rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodnicze.
  • Wymienia nazwy zwierząt budzących się ze snu zimowego.
  • Odgrywa scenki teatralne z użyciem rekwizytu.
  • Wykonuje przestrzenną sylwetę tulipana.
  • Bierze udział w ćwiczeniach fizycznych i zabawach orientacyjno – porządkowych.