Tematy kompleksowe w styczniu.

Wesołki

Tematy kompleksowe w styczniu.

  • Temat kompleksowy: Czas mija.
  • słucha z uwagą czytanego tekstu
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • wie, w jaki sposób składać życzenia urodzinowe
  • ogląda obrazki przedstawiające osoby w różnym wieku
  • śpiewa piosenki
  • rozmawia o tekstach poznanych piosenek
  • bawi się z rówieśnikami i dziećmi ze starszych grup
  • rozumie następstwo dni i nocy
  • układa rytmy
  • rozpoznaje emocje: radość, smutek

 

Temat kompleksowy: Dzień Babci i Dziadka

  • opowiada o babci i o dziadku
  • liczy w zakresie w dostępnym dla siebie zakresie z zastosowaniem liczebników głównych
  • wykonuje akompaniament na instrumentach perkusyjnych
  • śpiewa refren piosenki
  • recytuje wiersz
  • wie, że należy okazywać szacunek osobom starszym
  • słucha z uwagą czytanego tekstu
  • przygotowuje prezent dla babci i dziadka (laurkę)
  • wykonuje laurke
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • liczy słyszane dźwięki
  • przygotowuje uroczystość z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka i uczestniczy w nie
  • prezentuje swoje umiejętności recytatorskie i wokalne na forum grupy

 

Temat kompleksowy: Zwierzęta zimą

 

  • rozpoznaje ptaki i je dokarmia
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • dokarmia ptaki z pomocą osoby dorosłej
  • śpiewa piosenkę
  • rozpoznaje figury geometryczne
  • zna nazwy niektórych ptaków zimujących w Polsce
  • liczy w dostępnym dla siebie zakresie
  • rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
  • wie, jakimi pokarmami można dokarmiać ptaki
  • omawia wygląd wybranych ptaków
  • wykonuje karmnik
  • dzieli rytmicznie nazwy obrazków (na sylaby)
  • wypowiada się na temat teatrzyku
  • wypowiada się na temat dożywiania zwierząt zimą

 

Temat kompleksowy: Baśnie i bajeczki.

  • rysuje wzory po śladzie

  • słucha utworów muzycznych

  • używa określeń: cicho, głośno, wesoło, smutno, szybko, wolno, w odniesieniu do muzyki

  • rysuje wybranego bohatera baśni

  • rysuje drogę w labiryncie

  • liczy w zakresie czterech (pięciu)

  • słucha z uwagą czytanego tekstu
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • kontynuuje proste rytmy
  • wskazuje różnice między obrazkami poznaje baśń Czerwony Kapturek

  • wykonuje pracę plastyczną z wyprawki

  • oddziela drobne elementy od większych

  • wypowiada się na temat wysłuchanego utworu literackiego

  • kojarzy przedmiot z utworem, w jakim go spotykamy

Temat kompleksowy: Muzyka wokół nas.

  • słucha z uwagą czytanego tekstu

  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

  • aktywnie słucha muzyki

  • wykonuje własny instrument i akompaniuje na nim

  • rozpoznaje dźwięki i określa ich źródła

  • śpiewa piosenkę

  • gra na bębenku

  • wskazuje na obrazku źródło dźwięku znane z natury, naśladuje dźwięki natury na instrumencie

  • naśladuje dźwięki dochodzące z otoczenia

  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza

  • naśladuje dźwięki instrumentów

  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych

  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty

  • rozpoznaje trąbkę i naśladuje dźwięki, jakie ona wydaje bierze udział w zabawach muzycznych

  • naśladuje grę na instrumentach i odgłosy zwierząt